• lärkan

2 augusti 2008

Vi gifter oss den 2 augusti 2008 på Gotland. Är det fler som gör det? Var ska ni gifta er och ha festen? Roligt att höra hur det går med planering. Kanske kan vi utbyta idéer och följa varandras planering under året!

• Svar på tråden 2 augusti 2008
  • Jeska

Liten kanin:
    Jag hoppas ni får tiden! Men det får ni säkert, oktober är ändå i god tid väl?? Hurra vad alla vi är glada! Trodde aldrig det skulle vara såhär kul att gifta sig!

• Ailicec

Har ni bestämt något tema? Färger osv? Vad har ni bokat och planerat än så länge?

• 7909

Jeska.

hur ser den ut. Har tittat på en klänning där som är helt underbar. Kortare fram än bak och med tyll bak enkel fram. Det är inte den??

• sommarbrud-08

Hej!

Jag gifter mig oxå den 2/8-o8. Dock inte på Gotland utan i Kristianstad.:)

I planeringen har vi inte kommit så långt. Vi har bara bokat lokal. Ska och kolla på kyrka nu på söndag.

• Tea_nova

CissiLi

Vi har tittat på festlokal... men den verkade rätt dyr (fick inga prisuppgifter, men det kändes verkligen som om den kunde ligga på säkert 3000 i hyra och då är man troligtvis tvungen att läta dom catera... 240:-/KUVERT det blir lite maffigt när vi har en budget på 45K och bara festen kommer kosta 25K

• Ailicec

Tea_nova
    Oj, det kan ju bli en aning dyrt, beroende på vad man har för budget förstås. Vår lokal kostar också 3000, men vi ska göra all mat själva, så där sparar vi många, många tusenlappar! Vi tar också med all dricka själva. Man sparar pengar, men får mycket mer arbete. Men ni föredrar catering eller? Finns det stort utbud där ni bor på lokaler och catering?

• Jeska

7909:
    Nej, det är inte den :)
    Den är axelbandslös, släp, drapering under brösten några "kristallbroderier" (eller vad det heter). Jag fick ta hem den idag !! Som jag går och pillar på klänninge, längtar så sjukt mycket till nästa år, känns plötsligt mycket längre dit...
    Hittills i planering har vi bokat kyrka, tittat på lokal (1900 kr),bestämt att vi ska laga maten själva och ev åka till Tyskland för alkohol.

• fridaa

Hej! Vi gifter oss den 26 juli, kastalen i Fröjel. Hur gör ni med festen? Jag tror att vi fixar maten själva. All catering e så jätte dyra!

Svar på tråden 2 augusti 2008