• lärkan

2 augusti 2008

Vi gifter oss den 2 augusti 2008 på Gotland. Är det fler som gör det? Var ska ni gifta er och ha festen? Roligt att höra hur det går med planering. Kanske kan vi utbyta idéer och följa varandras planering under året!

• Svar på tråden 2 augusti 2008
  • Ailicec

Jaaa! Jag gifter mig den 2/8 2008, men inte på Gotland dock. Vi ska gifta oss i Arboga. Hur mycket har ni hunnit?

• Jeska

Ska också gifta mig den 2 Aug 2008, dock inte heller på Gotland, i Sandviken gifter vi oss. Valde 2 Augusti eftersom Karin har namnsdag då, min kära mormor som inte längre finns här hette Karin, så tycker att det är passande på något vis....
    Jag har redan blivit värsta Bridezilla! Men känner jag mig själv rätt så lugnar det nog ner sig snart. Provade klänning idag! Har bokat kyrkan, det är allt vi gjort, man kan säga att jag är något mer hysterisk än min käre fästman....

• fridisen

Ja, jag ska! 2 augusti i Östergarns kyrka med festen på Katthamra gård i Katthammarsvik. Pirrar redan i magen...
    Var ska ni gifta er, lärkan?

• lärkan

Vi ska gifta oss i Helge Ands ruin.

Jeska:
    Ja, jag är nog lite mer hysterisk (fast på ett bra sätt) än min fästman också
    Har kollat på klänningar, bokat lokaler och börjat fundera kring roliga detaljer. Vi ska nog skicka ut inbjudningar rätt tidigt eftersom det är på Gotland och under semestertider. Kul om så många som möjligt kan komma.

• Jeska

Har också kollat klänningar och bokat lokal och vigsel. Det ska bli så roligt att planera allting! (säger jag än så länge :))

• Jeska

Hejsan!
    Jag måste dela med mig, för jag är sprickfärdig! Jag ahr köpt min klänning idag! Vet att det är tidigt, jag får vänta med att sy in den lite till i typ maj, men jag får ta hem den på måndag! Jag kände direkt att "denna måste jag ha!!!" Vilken underbar känsla. Som jag längtar till måndag!!!! En Romantica faktiskt, vet ej vilken modell, har inte sett den på internet någonstanns.

• Ailicec

Jeska:

Vad kul! Jag har också hittat min drömklänning och de ska börja sy den snart. Jag kommer få/betala den senare i höst, också tidigt, men det är ju så kuuuuuul!

Har precis som du bokat kyrka och lokal redan. Och en massa, massa annat! Det är jätte roligt. Det är väl lika bra att hålla igång nu när allt är så kul, senare kanske man blir alldeles trött på allt vad planerande heter, och då har man redan gjort det mesta. Super bra!

• Tea_nova

Jag med!!!! Vi gifter oss oxå då i en liten kyrka utanför Burseryd... Så ni som är påväg till gekås den dagen... titta gärna förbi på vigseln :P

• Ailicec

Tea_nova
    Vad kul! Grattis! Vad har du hunnit med i planeringen då? Ursäkta min dåliga geografi kunskap, men var ligger Burseryd?

• Liten Kanin

Hejhej! En till här som gifter sig 080802! Nu är det mindre än ett år kvar ju!!! För vår del är det i Uppsala. Men kyrkan vi vill ha "släpper" sina tider den 1 oktober, så jag hoppas vi får det datumet. Vi ska hänga på låset, haha! :)

Svar på tråden 2 augusti 2008