• J_J

Misslyckad hårtoning!

Jag måste vara dum i huvudet...
    Tonade mitt hår igår med en nyans för att förhöja min egna naturligt röda hårfärg, fick hjälp av personalen att ta fram en så nära ton som möjligt.
    Tji fick jag för nu är nyansen mycket mörkare och med en pytteliten ton mahognylila i sig... SUCK!
    Och vårt bröllop är om 3 veckor - så nu behöver jag tips för att få ur hårtoningen, olika metoder, schampo osv!

Vet inte om jag vågar mig på avfärgningar eller blekningar, känns inte så aktuellt att experimentera så här tätt in på bröllopet...

• Svar på tråden Misslyckad hårtoning!
  • J_J

Kakan -07

Ja, jag har också hört att "ammodium laurel" ska vara effektivt för att dra ur en färg, och det finns just i head & shoulders.

Vet inte om jag ens vågar ta mig till frisören, har lite smådåliga erfarenheter av avfärgning (kan översättas till blekning rakt av) sedan tidigare...

• J_J

Skottdagen 2008

Så det är bättre att vänta några dagar innan jag tvättar det? Är sugen på att springa till närbutiken och plocka på mig inpackningar och schampon som är "dåliga" för färgat hår och tvätta det nu på direkten.

• J_J

Vad ni är snälla, tack för alla era tips - bring it on ännu mer om ni vet mer tips så jag får bort denna hemska färg.

Ja, förhoppningsvis hinner det mesta försvinna innan bröllopet, ska kila iväg till affären nu och ta en riktig genomgång så jag håller tummarna.
    Sen ska jag aldrig, aldrig, aldrig mer tona håret, är så j*vla less på mig själv just nu.

• J_J

Ja, nu har jag köpt H&S Dry Scalp (tror jag har fått en allergisk reaktion också, yey..) både schampo och balsam, och Fructis hårinpackning så nu blir det tvätta av.
    Tydligen ska H&S vara så pass skonsam att man kan använda det varje dag, och så får det bli tills jag är nöjd.

• J_J

2 flaskor + efterbehandling, intensivtoning.
    Loreal´s gloss creme, nya Castingvarianten om jag förstått det rätt.

Sitter med hårinpackning nu, blev lite rosa lödder när jag tvättade så hoppas!

• J_J

Huva mig, jag hoppas inte det - färgen kallas intensivtoning och ska hålla i 6 veckor enligt förpackningen...

• J_J

Ja det ska jag göra - jag har aldrig haft en toning förr men efter vad jag läst mig fram ska det vara en hyfsat snäll metod som man kanske smått kan tvinga bort...
    Synd att produkter numera ska vara så "bra" och hållbara.

• J_J

Anneleigh

Men brukar inte det lukta lite fränare? Den här luktade riktigt gott men inte alls starkt...

Swing

Ja, jag hade i en inpackning nyss och en hel del färg rann ur, kändes skönt. Får köra med det ett tag framöver.

• J_J

Anneleigh

Känns trist just nu, men tvättade som sagt håret precis och det syns ändå lite skillnad och nu är håret dessutom blött, så jag får försöka med milda schampon och hårinpackningar och hoppas på det bästa.
    Tänkte köra den här metoden ett tag men sitter det som berget ändå blir det avfärgning på salong som den absolut sista utvägen.

Men det är väl ändå skillnad på svart och röd granat - speciellt blåsvart som känns så distinkt?

• J_J

Anneleigh

Fast jag är ju extremt rödhårig i mig själv naturligt, har ju en hyfsat unik färgsättning i mina pigment eftersom jag ändå har lätt för att bli brun men gröna ögon. Så det röda är inte det jag vill få bort, utan det blålila i skiftningarna.
    Hmm... Vilket dilemma!

• J_J

Anneleigh

Ja, fast jag är faktiskt som en röd granat naturligt, nästan samma nyans som Marcia Cross i Desperate Housewives.
    Det är därför allt känns så skit just nu, eftersom jag älskar min naturliga hårfärg, och så gör jag något så dumdristigt som att tona bort den mot en så onaturlig, kall färg...
    Jag får helt enkelt skylla mig själv och hoppas på att den rinner ur som den gjort på dig... Som sagt, det är inte det röda jag stör mig på för den finns ju där oavsett, utan det snuskiga trailor-trash lila, hahaha...

• J_J

Jäkla skit också, blir så trött på L´oreal som utger produkten för att vara något den inte är, dvs en toning.
    Man visar ju håret varje dag och blir det fel, så känns det inte kul...
    Funderar på att skriva ett rejält "risbrev" till företaget och knäppa kort på huvudet, avskyr sånt här och tänker på alla tjejer som tonar håret, dessutom är jag inte rädd för att säga min mening när jag inte är nöjd.

• J_J

Nej, jag tänker inte avfärga, tycker så synd om mitt hår just nu så jag tänker försöka få ur färgen skonsamt.
    Körde Head & Shoulders + inpackning imorse och det känns som att färgen redan lagt sig lite (?). Ska köra samma ritual imorgon också, och resten av veckan för den delen.
    Eller sliter det hemskt mycket att tvätta håret varje dag, trots inpackning?

Svar på tråden Misslyckad hårtoning!