• J_J

Misslyckad hårtoning!

Jag måste vara dum i huvudet...
    Tonade mitt hår igår med en nyans för att förhöja min egna naturligt röda hårfärg, fick hjälp av personalen att ta fram en så nära ton som möjligt.
    Tji fick jag för nu är nyansen mycket mörkare och med en pytteliten ton mahognylila i sig... SUCK!
    Och vårt bröllop är om 3 veckor - så nu behöver jag tips för att få ur hårtoningen, olika metoder, schampo osv!

Vet inte om jag vågar mig på avfärgningar eller blekningar, känns inte så aktuellt att experimentera så här tätt in på bröllopet...

• Svar på tråden Misslyckad hårtoning!
  • 24maj08

Gå till en salong är mitt enda tips!
    Lycka till!

• Kakan -07

Om det bara är en toning så är min rekommendation att du tvättar det många gånger, gärna med Head & Shoulders (som jag hört att man helst inte ska använda på färgat hår eftersom det "tar bort" färgen).
    Efter 10-15 tvättar bör det ha blekts ordentligt.

• J_J

Kakan -07

Ja, jag har också hört att "ammodium laurel" ska vara effektivt för att dra ur en färg, och det finns just i head & shoulders.

Vet inte om jag ens vågar ta mig till frisören, har lite smådåliga erfarenheter av avfärgning (kan översättas till blekning rakt av) sedan tidigare...

• Skottdagen 2008

Om du tonade det igår tycker jag att du ska vänta några dagar för en hel del kommer att försvinna i tvätten. Vill du ändå behålla den röda glansen använd Goldwells schampoo och balsam som heter STAY RED. Underbara produkter. Jag skulle inte mixtra så tätt inpå bröllopet om jag verkligen inte tyckte att det var jag. Jag brukar antingen färga håret rödlila eller svartblå och till bröllopet blir det svartblått då det passar mina färger bättre.

• J_J

Skottdagen 2008

Så det är bättre att vänta några dagar innan jag tvättar det? Är sugen på att springa till närbutiken och plocka på mig inpackningar och schampon som är "dåliga" för färgat hår och tvätta det nu på direkten.

• Casamiento

Tvätta håret direkt. Lägg i massor med balsam och låt verka länge. Skölj sedan många gånger. Då borde du få bort mycket färg. Annars så försvinner en toning normalt sett också på tre veckor så det borde inte vara någon fara.

• Humma 11/8

Är det bara en toning? Tvätta flera gånger, handdukstorka håret, lägg i en inpackning och sätt en riktigt varm handduk runt och låt verka MINST 15 minuter... Skölj, upprepa varje dag i en veckas tid om det behövs.
    Det som händer på salong är ungefär samma sak eftersom man inte avfärgar en toning (sliter för mycket) och helst aldrig på ett hår med så mycket röda pigment!

Lycka till!

• Kakan -07

Jag tror hon mer menade att du inte behöver få panik över färgen ännu, eftersom den mattas av redan efter några tvättar.
    Eller?!

• J_J

Vad ni är snälla, tack för alla era tips - bring it on ännu mer om ni vet mer tips så jag får bort denna hemska färg.

Ja, förhoppningsvis hinner det mesta försvinna innan bröllopet, ska kila iväg till affären nu och ta en riktig genomgång så jag håller tummarna.
    Sen ska jag aldrig, aldrig, aldrig mer tona håret, är så j*vla less på mig själv just nu.

Svar på tråden Misslyckad hårtoning!