• J_J

Misslyckad hårtoning!

Jag måste vara dum i huvudet...
    Tonade mitt hår igår med en nyans för att förhöja min egna naturligt röda hårfärg, fick hjälp av personalen att ta fram en så nära ton som möjligt.
    Tji fick jag för nu är nyansen mycket mörkare och med en pytteliten ton mahognylila i sig... SUCK!
    Och vårt bröllop är om 3 veckor - så nu behöver jag tips för att få ur hårtoningen, olika metoder, schampo osv!

Vet inte om jag vågar mig på avfärgningar eller blekningar, känns inte så aktuellt att experimentera så här tätt in på bröllopet...

• Svar på tråden Misslyckad hårtoning!
  • Anneleigh

J_J

Den bleknar med tiden jag har blåsvart och den blir brun/svart med tiden men den sitter kvar. Min son klipper bort sin men jag färgar bara vidare för mitt hår når föbi midjan.
    Känns ytterst tveksamt att det ska vara borta på 6 veckor men röda färger är luriga antingen så släpper dom direkt eller så sitter dom där dom sitter

• Skottdagen 2008

Anneleigh:
    om det står 6 veckor är det fel på förpackningen då eller vad menar de med 6 veckor annars, är nyfiken då jag själv fägar håret lite då och då.

• J_J

Anneleigh

Men brukar inte det lukta lite fränare? Den här luktade riktigt gott men inte alls starkt...

Swing

Ja, jag hade i en inpackning nyss och en hel del färg rann ur, kändes skönt. Får köra med det ett tag framöver.

• Anneleigh

Skottdagen

Jag vet helt ärligt inte varför det står så. på vår salong använder vi inte dom produkterna. Men jag använder den som sagt privat och det är 2 mån sen jag satte i sist dte enda som hänt är att det blåa mattats av jag har fått utväxt men håret är fortfarande svart.
    Är det en flaska tvättas det ur men så fort det är 2 så sitter det fast hårdare. Antingen tvättas det bort under en lkång tid eller så växer det ur det är svårt att säga när färgen är röd för dom är mycket svårare att kontroillera.

J_J

Förr lycktade dom illa det gör dom inte numera framförallt inte det du köper i affären

• Anneleigh

J_J

Om jag var du skulle jag gå till en salong och fråga om dom kan dämpa din färg så den inte är så röd, utan att avfärga det. Bara sätta i en annan toning som tar bort det röda.

• J_J

Anneleigh

Känns trist just nu, men tvättade som sagt håret precis och det syns ändå lite skillnad och nu är håret dessutom blött, så jag får försöka med milda schampon och hårinpackningar och hoppas på det bästa.
    Tänkte köra den här metoden ett tag men sitter det som berget ändå blir det avfärgning på salong som den absolut sista utvägen.

Men det är väl ändå skillnad på svart och röd granat - speciellt blåsvart som känns så distinkt?

• J_J

Anneleigh

Fast jag är ju extremt rödhårig i mig själv naturligt, har ju en hyfsat unik färgsättning i mina pigment eftersom jag ändå har lätt för att bli brun men gröna ögon. Så det röda är inte det jag vill få bort, utan det blålila i skiftningarna.
    Hmm... Vilket dilemma!

• Anneleigh

J_J

OJ! Gav hon dig röd granat?!? Svårt att hitta en rödare färg.... Den är kall dessutom och går just mot lila...Har du tur så åker den ur när du tvättar för den sitter inte kvar på mig, Jag tappar det mesta redan första gången jag tvättar håret. Hade den innan jag gick över på det blåsvarta. Du borde sen skillnad direkt

• Anneleigh

Se skulle det ju stå *suckar*

• Bauti

J_J
    Lägg i en inpackning som inte är för färgat hår. Det drar nämligen ut lite av färgen.

• Anneleigh

Du ska inte avfärga bara be dom dämpa färgen med en annan färg som slår ut det lila men behåller det röda.

• Skottdagen 2008

Röd granat är en kraftig röd färg, det håller jag fullständigt med om. På mig blir den tyvärr inte så röd som jag skulle vilja då jag vill ha kall starkt rött. Jag är mörkbrun i grunden. Passar i kalla kulörer.

Om man bara vill fördjupa färgen så funkar goldwells produkter, dvs schampoo, balsam och fluid. min kompis har brunt hår och hon använde de för brunt hår och sedan dess har hon inte färgat håret. Jag brukar som sagt använda dem för rött hår när jag har rödfärgat det för då håller sig färgen mycket mcyket längre. Har man t.ex. ljust blont hår och lägger goldwells röda serie så syns det att det bli rödskimrigt. du kanske skulle strunta i att färga detoch bara fördjupa glansen med goldwell.

• J_J

Anneleigh

Ja, fast jag är faktiskt som en röd granat naturligt, nästan samma nyans som Marcia Cross i Desperate Housewives.
    Det är därför allt känns så skit just nu, eftersom jag älskar min naturliga hårfärg, och så gör jag något så dumdristigt som att tona bort den mot en så onaturlig, kall färg...
    Jag får helt enkelt skylla mig själv och hoppas på att den rinner ur som den gjort på dig... Som sagt, det är inte det röda jag stör mig på för den finns ju där oavsett, utan det snuskiga trailor-trash lila, hahaha...

• sharya

Något som verkligen drar ur färgen är faktiskt Apotekets mjällschampoo,(kanske andra sorter också) men det mattar ju ner färgen också. Använder du det ett par gånger och färgar om sedan blir det säkert bra.

• madlin

Kör inpackningar och mjällschampo! Det drar verkligen ur färgen :D Hoppas det ordnar sig för dig med ditt hår!

• zukigirl

Snälla TS, vad du än bestämmer dig för att göra så avfärga INTE! Du kommer att förstöra ditt hår. Gör som du gör nu med inpackning och tvätta ofta. Och funkar inte det så gå till frissan så dom kan tona en färg över som dämpar. Jag använder Loreal Casting som du har haft, men det är permanent färg. Inte toning.

• J_J

Jäkla skit också, blir så trött på L´oreal som utger produkten för att vara något den inte är, dvs en toning.
    Man visar ju håret varje dag och blir det fel, så känns det inte kul...
    Funderar på att skriva ett rejält "risbrev" till företaget och knäppa kort på huvudet, avskyr sånt här och tänker på alla tjejer som tonar håret, dessutom är jag inte rädd för att säga min mening när jag inte är nöjd.

• J_J

Nej, jag tänker inte avfärga, tycker så synd om mitt hår just nu så jag tänker försöka få ur färgen skonsamt.
    Körde Head & Shoulders + inpackning imorse och det känns som att färgen redan lagt sig lite (?). Ska köra samma ritual imorgon också, och resten av veckan för den delen.
    Eller sliter det hemskt mycket att tvätta håret varje dag, trots inpackning?

• Mauline

Om du kör inpackning bör det inte vara något problem tycker jag, annars tenderar ju att tvätta håret varje dag bli att hårbotten blir torr eller att håret blir fetare fortare. Lycka till med färgutdragningen :)

Svar på tråden Misslyckad hårtoning!