• bambi1

CK - Hur gick det sedan?

Hej! Jag bloggade under hela min CK-period och fortsätter att blogga om min vikt + annat: bambi.bloggagratis.se

Jag gick ner ca 6 kg på 15 dagar ren kur + 6 dagars upptrappning (från 72 kg till 66 kg till min 171 cm), sen så åkte vi på lyxweekend och jag åt en hel del (och drack en del) och nu väger jag ca 67 kg. Jag skulle gärna vilja gå ner till 63 kg som du pelly! Men det är lite kämpigt när man börjar äta vanligt igen!

*tar tacksamt emot tips*

• bambi1

Jag har helt klart ändrat vanor från hur det var innan jag körde CK, jag äter nästan GI-mat. Jag har hämtat recept på GI-mat på Tasteline.com och så har jag skurit ner rejält på godis. Jag försöker att inte äta nåt godis alls (tidigare åt jag minst en chokladkaka/brownie om dagen) men ibland slinker det ner en eller två bitar (måste skärpa mig när det gäller detta!! det är min stora svaghet!!)

Sen har jag även börjat promenera.. ca 1 timme varannan dag... tidigare har jag inte alls motionerat!

Så jag hoppas att dessa ändrade vanor ska göra att jag fortsätter att gå ner lite! Det var ca 2 veckor sen jag slutade med CK... hoppas att vanorna håller i sig!

bambi.bloggagratis.se

• bambi1

PijtPalt: Till din fråga.. som jag var tvungen att leta efter... jag äter nu en blandning av GI-mat (oftast) och viktväktarmat... och det går bra! Jag har behållt min vikt efter CK-kuren och mår bra. Läs gärna min blogg: bambi.bloggagratis.se

Jag bloggade varje dag som jag gick på kuren (3 veckor) så det är bara att söka på "cambridgekuren" så hittar du dom inläggen!

• bambi1

PijtPalt: tack!
    efter att ha kört emot en stolpe igår och sabbat bilen så moffade jag i mig en del godis... inte bra... men det är bara att ta nya tag idag!

bambi.bloggagratis.se

• bambi1

Johanna... nej, var inte i ketos. Jag kör inte Cambridgekuren längre. Jag märkte inte alls att min hjärna fungerade sämre under ketosen (jag löser svåra soduku varje morgon och märkte ingen skillnad).

Svar på tråden CK - Hur gick det sedan?