• LisaLängtar

Tröttnar på allt!

Vi orkar inte bry oss mer!

Kyrka, mat, musik, fotograf, ständig oro för pengar, kläder, frisör.
    Hur vi än vrider och vänder på det, så går det åt minst 20000 kr. Och vi vill inte, är inte beredda att göra det. Vi vill och kan göra mssa annat för dom pengarna.

Så nu har vi bestämt oss. Istället för maffigt bröllop i kyrkan nästa sommar, så blir det litet och intimt med våra familjer, i kyrkan i höst.

Men, nu till problemet.

Typ hela släkten vet att vi planerat bröllop till nästa sommar. Hur gör vi med det? Vi vill att dom ska få veta efter bröllopet att vi gift oss, sla vara lite hemligt. Men hur gör vi sen? Skickar man nåt kort och berättar, eller hur tusan ska vi bete oss?

• Svar på tråden Tröttnar på allt!
  • Skottdagen 2008

Håller med Fröken_S:
    Visst är vigseln viktigast, MEN, att få komma till den, klä upp sig och allt och sedan bara, ....hejdå! Nä, inte riktigt kul. Hellre då en inbjudan där ni skriver typ

vi kunde inte vänta på att bli man och fru
    skulle bli så glada om ni ville dela vår glädje nu

kom till oss ....... den och den dagen och tiden och så vad ni bjuder på eller inte bjuder på osv...

• LisaLängtar

Tack för alla bra tips och råd! Tar gärna emot fler.

Sista var jättebra, men vi vill nog komma undan festen helt... Så som det känns nu iallafall.

• jagärsåkär

Det är klurigt det där när en massa folk vet att det stundas bröllop. Många går säkert och väntar på en inbjudan (framförallt släkt) och ser fram emot er stora dag.

Så det bästa tror jag vore om ni skickade ett kort på er från vigseln och bjuder till en enklare fest hemma? (om ni vill fira med dem alltså men det är budgetten som säger ifrån)

Det behöver inte vara så märkvärdig fest, går att fixa för några tusenlappar bara. Laga maten själva o ha det hemma, mysigt o bra. Folk får ändå chansen att gratta och fira med er... Vad tror du om det?

• LisaLängtar

Har precis avklarat en 50-årsfest, och den är en stor del av det jag vill slippa. Stressen, dels. Och ekonomin. Vi köpte hus förrsa året, och det är massor vi kan göra för 20 000 kr!

Och även om det blir en liten fest så rinner det iväg... 3-5000 är jättemycket pengar för oss. Vi har småbarn och är föräldralediga.

• Kakan -07

Då tycker jag att ni bara helt sonika berättar att ni gift er (förslagsvis med ett foto på er från bröllopet) och så får det vara bra så.
    Visst kan det finnas släktingar som tycker det är konstigt att göra så, men det är ju till sist ändå erat val och erat beslut.
    Kanske kan ni när ni firar ett år som gifta ha en liten fest? Men det är ju inget som behöver bestämmas nu.

• c_t

Eller gör som vi, vi har lysningsmottagning 3 veckor innan bröllopet ( som är litet och intimt med endast dom närmsta släkten och vännerna )
    Till lysningsmottagningen har vi bjudit in alla på snittar och champagne.

• LisaLängtar

Äh, det känns som jag krånglar till det för mig själv.

Ett kort på oss, och några rader om att vi inte kunde vänta. Det får duga.

Det är rätt för oss, sen får släkten säga precis vad dom vill.

• Bakelse

LisaLängtar,
    lycka till på bröllopet!!

• Godisråttan

Kan ni inte tex ha mottagningen på en restaurang och alla betalar själva och ni skriver detta i inbjudan?eller annan ide att endast ha vin, smörgåstårta, kaffe o tårta i tex lokal som kyrkan står för(brukar finnas) och då kan du ju baka detta själv?
    En fråga, hur skulle ni ha ett maffigt bröllop för 20000?(bra med budget tips för vårt är beräknat till 100 000)
    Lycka till nu!

• LisaLängtar

För 20 000 kr skulle vi i våra ögon få ett ganska maffigt bröllop. Det maffigaste vi skulle ha råd med.

Maten skulle göras själv, midsommarbuffé. Lokalhyra 1500 för3 dagar, åka till tyskland och handla alkohol. Klänning får jag uppsydd, så allt jag behöver betala är tyg. Blommor från vår trädgård. En väninna fixar smink och hår.

• LisaLängtar

Skippa fotograf, så vi har en bekant som skulle fixat det.

Smågrejer, som jag var beredd att dra in på.

Svar på tråden Tröttnar på allt!