• LisaLängtar

Tröttnar på allt!

Vi orkar inte bry oss mer!

Kyrka, mat, musik, fotograf, ständig oro för pengar, kläder, frisör.
    Hur vi än vrider och vänder på det, så går det åt minst 20000 kr. Och vi vill inte, är inte beredda att göra det. Vi vill och kan göra mssa annat för dom pengarna.

Så nu har vi bestämt oss. Istället för maffigt bröllop i kyrkan nästa sommar, så blir det litet och intimt med våra familjer, i kyrkan i höst.

Men, nu till problemet.

Typ hela släkten vet att vi planerat bröllop till nästa sommar. Hur gör vi med det? Vi vill att dom ska få veta efter bröllopet att vi gift oss, sla vara lite hemligt. Men hur gör vi sen? Skickar man nåt kort och berättar, eller hur tusan ska vi bete oss?

• Svar på tråden Tröttnar på allt!
  • Kakan -07

Skicka ett kort med er på och så kanske ni kan hitta på något klurigt rim om att ni inte orkade vänta ända till nästa år, så ni slog till nu istället!

• be happy

Skicka ett kort på er och berätta att ni gift er och att ni kommer att ha en fest för det hela nästa sommar.

• Karis Annelie

Det är RÄTT! Gör det precis som NI vill. Det viktiga är ändå att ni blir man och fru, inte att faster Asta 83 år blir nöjd
    Låter mycket mysigt att bara vara familjerna. Härligt!
    Vill ni kan ni ju ha lite större fest senare, för att fira lite. Ha nån vanlig grillfest i trädgårn eller nåt som inte kostar så mycket. eller så struntar ni i det med. Det är helt okej.
    Kan va skoj att skicka ut foto till alla på brudparet. typ "sry ni missade det hela.. " hehe...

• Lena+Mattias=sant

Har du tänkt på att det finns ett tredje alternativ?

Välkomna alla i kyrkan med brudskål efteråt (behöver inte alls bli dyrt) och gå sen och fira med de närmaste.

• LisaLängtar

Det tredje alternativet var visserligen väldigt smart, men det känns så halvdant på nåt sätt. Förstår du? Är mer sådär, allt eller inget!

Så det blir kyrkan, med min och hans familj.

Är oxå inne på det där med att skicka ett kort med ett litet rim eller något liknande, för jag vill ju ändå att alla ska få veta att vi gift oss!

• Lena+Mattias=sant

Det är inte halvdant på något sätt, de flesta vill främst se dem gifta sig inte få gå på en stor fest.

• LisaLängtar

Men jag vill att alla som får se vårt bröllop, ska ha möjlighet att fira tillsammans med oss, en ordentlig fest på kvällen. Det är min uppfattning.

• Fröken_S

Jag var på ett bröllop där jag var bjuden på vigselceremonin och ett glas champagne efter, men inte på middagen och festen. Jag tyckte att det kändes väldigt tråkigt och konstigt att behöva "smyga ut" strax innan middagen skulle börja, det hade faktiskt känts bättre att inte vara bjuden alls. Så jag röstar för att ni gör som ni tänkte, och bara bjuder närmaste familjen även till kyrkan.

F.ö. tycker jag att ni gör helt rätt som inte har ett stort bröllop bara för att släkten förväntar sig det!

• LisaLängtar

Tack, fröken S! Känns superskönt när man bestämt sig för att strunta i allt.

• Bakelse

Att skicka ett foto på er och kanske berätta hur er bröllopsdag var är väl inte så dumt??

Svar på tråden Tröttnar på allt!