• aim

13 oktober?

Finns det nån mer som gifter sig den 13:e oktober i år?

• Svar på tråden 13 oktober?
  • aim

drömbrud: hur går det med in- och utmusiken?
    Vi har äntligen enats om ingångs låten, nu är det bara ut kvar....

Idag var jag och tittade på ringar men får lite beslutsångest. har nån av er ringen klar, vad blir det i sånna fall?

• drömbrud

Vad har ni för låt in? Vi har fortfarande inte hittat något

Jag har min vigselring klar! 7mm bred 3mm hög, vittguld. 3 0.04ct konjaks diamanter i ett hjärta! Så nöjd.

Min förlovningsring är ikadan fast röttguld och utan hjärtat.

• aim

drömbrud: Min sambos kusin har tackat ja till att sjunga under hela vigslen inkl. in- och utgång. Så nu har vi lyssnat på massa låta.

In blir det Lundell "kärleken förde oss samman". Kanske lite vanlig men oj så vacker. Och bra tempo att gå till

På utvägen skulle vi helst vilja ha en spansk låt, min sambo har rötter i Spanien, men hon som sjunger kan inte spanska så det kanske blir Ipod istället. Har inte bestämt än.

Har ni några kandidatlåtar?

• Tyche

Vi kommer inte ha någon ingångsmusik eller utgångsmusik på vår vigsel - vilket stundtals känns småtråkigt. Däremot har vi ett elektroniskt inbjudningskort, och på det har vi lagt musik.
    M2bs systers man spelade in den låt vi ville ha. Han spelade på orgel i kyrkan så det känns riktigt stämningsfullt. Vi har valt Öppna Landskap till vårt kort. Det är jätte läckert!
    Tycker det känns tråkigt för dom som bara får pappersinbjudan. (dom som inte har dator).

Min klänning väntas inte komma förens den 19 september, vilket stressar mig en del.
    Tiaran har kommit, makeup är bokad.
    Måste hitta skor. Underkläder har jag hittat och beställt och väntar vilken dag som helst.
    Ringarna måste vi ta oss i kragen och beställa. Vi ska ha en inskrift på latin och har inte enats om vilken än...
    Barnens kläder är klara men sambon har INGET än.
    Blommorna är bestämda men inte beställda. Kollar priser än.
    Det börjar bli klart.

Hur går det för er andra?

• aim

Så här ligger vi till:

Allt är klart med lokalen, vi ska bara meddela meny och antal personer senast 1 vecka innan. Dom fixar även tårtan

Mina kläder är klara, klänningen hänger här hemma och jag går och fingrar på den varje dag . Ska till sömmerskan på onsdag.

Håller på att gå in skorna för fullt

Jag har äntligen bestämt mig för ring så den ska jag, förhoppningsvis, beställa imorgon.

Makens kläder har jag dålig koll på, han fixar den själv. Han ska köpa en ny kostym så inget behöver hyras.

Make & Hår bokade jag nu i vecka, ska på konsultation i början av oktober.

Skulle behöva kolla upp vart jag ska beställa blommorna men det har jag inte hunnit än.

Jo, just det. Jag har även köpt jättefina paraplyer till oss ifall det regnar.

• drömbrud

Hjälp! mIn klänning är inte klar fören 2 veckor innan bröllopet.. alltså första veckan i oktober. Hoppas man inte behöver göra några ändringar...

• aim

drömbrud: Oj, hoppas den passar. Men det är säkert inga problem. Om du är osäker kanske du kan prata med en sömmerska redan nu så du vet att hon har tid för dig om det skulle krisa.

Är lite nyfiken, hurdan klänning ska du ha?

• aim

Har ni börjt med bordsplacering, festprogram och sånt?

• Tyche

Drömbrud min kommer oxå 2 veckor innan vigseln! (vi vigs den 1:a och har festen den 13:onde) men jag tror det kommer bli super bra. Den är sydd efter mina mått så den ska passa rätt bra iallafall. Bara eventuellt mindre ändringar som behövs göras.

Vi har bestämt bordsplaceringen, bara inte vart gästerna ska sitta Men vi filar lite på det just nu - svårt är det.
    Festprogrammet är nästan klart, men vi har inte skickat det på utskrift än.
    Namnlapparna till bordsplaceringen är klara. Dom är inte heller utskriva än, vi skriver inte ut förerns vi fått alla svar.

Menyn är inte riktigt klar än, vi finjusterar en hel del just nu. Alkoholen har vi gjort en lista på och kommer beställa från Tyskland (m2b och hans kompis åker och handlar allt 2-3 veckor innan vigseln).

• aim

ja, bordplaceringen känns jättesvår. Har inte ens börjat än.
    Men det är väl lika bra att ta tag i det så snart som möjligt.

• aim

Igår började jag fila på festprogrammet. Fantasin flödade inte direkt. Är det nån som har lite tips på vad man kan skriva. Vi kommer inte att ha så mycket sånger och liknande.
    Ni som har era nästan klara, vad står det i era program?

• drömbrud

Min klänning skulle ta 16 veckor. Jag beställde den 16 veckor innan vigseln. Men hon sa att de skulle skynda på den lite! Hoppas verkligen att den är rätt. Hon måttbeställde min oxå. Så den borde passa.
    Jag har en Eternity D907 tror jag den heter
    Light gold färgad..

Men har ni någon aning vart man kan köpa en bolero??? Som passar!?

• Tyche

Vi har sökt på festprogram här på BT och plockat lite här och var såna saker som vi tycker passar oss.

Just nu ser upplägget ut så här, säkert inte i den här ordningen men så här ligger dom nu:
    *Första sidan, bara våra namn och datum lite snyggt
    *Välkomna hit samt tacksida
    *Menyn och drickat
    *Sånger och roliga citat
    *Brudparet "intervju"
    *Tipspromenad
    *Ev. bordsplacering

• aim

drömbrud: Jag håller tummar och tår att den kommer i tid.

Jag vet att de säljer fina bolero på olika bröllopsbutiker, men de kan nog vara ganska dyra. Jag skulle kolla postorderkataloger och se om det fanns nån billigare.

Nu har jag verkligen kommit igågn med festprogrammet, fick lite ny energi igår. Gäller ju att bli klar med det så man hinner vika alla, vi har 90 gäster så det blir ju en del vikande.
    Vi kommer att ha gästernas namn på framsidan så det blir även bordsplaceringen.

• aim

Imorgon ska klänningen in till sömmerskan, ska ta bort två band som går runt nacken. Och så väntar jag på en underkjol och en underklänning som jag beställt. Sen är mina kläder klara.

Tramar fortfarande runt på kontoret i bröllopsskorna, de börjar bli riktigt sköna nu

Svar på tråden 13 oktober?