• bambi1

Väntar på frieri...

Jag och min sambo har varit ihop i över 5 år...och jag har hintat länge (ca 2 år) att jag vill gifta mig snart och vill bli friad till. Först i början så var han lite "skraj"... men nu så har han börjat säga att han kommer att fria (i ca ett halvår).

Men nu börjar jag bli lite otålig... och har "tjatat" lite på sistonde (vilket känns jättedumt, jag vill ju inte tjata till mig ett frieri). Men avrje gång nån gifetr sig på tv eller så... så ger jag honom en pik.

I början av sommaren så var vi på en jättefin resa, en medelhavskryssning och då på midsommarafton så hade vi varit i Rom under dagen och på kvällen så åt vi på lyxresturangen på båten. Så då tänkte jag... detta är ju ett perfekt tillfälle för honom att fria! Men så blev det inget frieri och jag blev besviken och ledsen. Jag kunde inte riktigt dölja det (och han känner mig ju ganska väl efter 5 år) så han frågade vad det var och jag berättade att jag trodde att han skulle fria den kvällen... jag var mycket ledsen och grät... och då sa han att jag var tvungen att ha lite tålamod.. att det kommer. Men det var ingen tröst... så till slut så sa han att han skulle fria DETTA ÅR i allafall..

Nu i helgen (imorgon) åker vi till göteborg för en romantisk, lyxig weekend. Vi träffades i Göteborg. Så nu förstår ni säkert vilka förväntnigar jag har på helgen! Men jag är orolig att det kommer att bli som på midsommarafton.. att jag kommer bli besviken att han inte friar och på så sätt förstöra vår romantiska weekend.

Men han har på sistonde väldigt ofta sagt att han tycker att vi har ett sånt bra förhållande och att jag är hans drömtjej.. så det låter som om han tycker att det är dags?

Men jag vet inte om jag bara ser det jag vill se? Hur ska jag göra för att få tålamodet att vänta? Det är sååå svårt att vänta!!! Hjälp!

• Svar på tråden Väntar på frieri...
  • MissPrecious

Jag tycker nog både och... Vi har pratat om det förut och så, men då har han inte velat, vet inte om han nånsin kommer vilja gifta sig... Men jag vill verkligen, och jag skulle bli så ledsen om han sa nej...

• Skottdagen 2008

Om du inte tror han svara ja så är det jkanske inte rätt förhållande. Varför skulle man inte vilja gifta sig med den man vill bo med och skaffa familj med?? Jag vet inte men det finns säkert åsikter om det med.

• Kakan -07

bambi1 - hur blev helgen?!

• Millan_82

Vad skönt att jag inte är ensam om detta problem... Min sambo och jag skall gifta oss i mars men det har hela tiden känts som om det är jag som liksom har tjatat mig till ett bröllop...men jag vill ju så gärna...

Vårt frieri var i alla fall väldigt oromatiskt, men hade alla förutsättningar om att bli det... Jag hade tidigare fått en ring i silver som min sambo köpt av en jobbarkompis som håller på med lite smide som hobby och vi hade båda dessa ringar på oss vid tillfället, fast på andra fingrar så klart..

När vi var på skidsemester i Alperna så sa jag till honom att OM du skall fria så vill jag att du gör tidigt på resan så att jag inte behöver gå och längta och bli besviken dag för dag som gick... Vi gick en långpromenad i byn efter middagen en kväll, det stjärnklart och jättemysigt men inget hände då heller...jag började bli mer och mer besviken och grät flera kvällar...men en kväll så låg vi i sängen och skulle precis sova och då vänder han sig om (jag e lite groggy håller på att somna) och flyttar över min ring till ringfingret (han vågade väl inte köpa egna ringar med tanke på storlek och sort) och jag kommer knappt i håg vad han sa eftersom jag höll på att somna... Sen gick vi till Internetcafet och la ut en annons i tidningen hemma så att alla kunde läsa där hemma och gratulera oss... men ingen på resan fick reda på att vi förlovade oss (vi umgicks ganska mycket med de som reste samtitidigt)... jag hade väl drömt om ett lite mer romantiskt frieri och blir lite avundsjuk när folk pratar om att gå på knä och champange och sånt...

Det kändes (om han ahar nämnt det nån gång) att jag har tjatat mig till den där ringen och det känns inte alls bra... Nu är jag redo att ta nästa steg, dvs skaffa barn och skulle gärna vilja göra det på vår bröllopsnatt men han menar att vi borde vänta nått år.. jag vet egentligen inte varför vi gifter oss snart, vi har båda fast jobb, på väg att bygga hus snart, dessutom är han nästan tre år äldre än mig....

Vet inte hur jag skall göra, vill ha barn snart, men vill inte tjata mig till det oxå, men jag vill ju så gärna......kanske han känner annorlunda i mars när vi gifter oss???? skall jag lägga av o tjata helt eller fortsätta ligga på....

• H&K

Är det inte meningen att man ska vara två i ett giftemål??? Varför tjata sig till ett bröllop?

Millan_82
    Jag tyckte det var jättegulligt att han byte finger för ringen!

• bambi1

Hej allihopa!

Tack för alla tips!

Nu blev det ett frieri i lördags... så jag är så lycklig så :)

Jag har skrivit om allt i min blogg (orkar inte skriva hela igen), så läs gärna den och lämna gärna en kommentar!

bambi.bloggagratis.se

• Kakan -07

Ja, då är väl ett grattis på sin plats!

• Godisråttan

nu läste jag om din dag i Göteborg!Verkade ju ha blivit allt som du drömde om!!Jättekul!

• misspeach

Skottdagen 2008:
    Han är inte den typen som vill gifta sig helt enkelt.

• Bakelse

Skottdagen 2008
    Alla vill helt enkelt inte gifta sig, varesig det är "rätt" eller inte!

Millan
    Tjata INTE på honom om barn. Han vet att du vill (antar jag). Nu är det han som ska känna sig redo. I vårt förhållande är det jag som tvekar över barn. För det första är det oerhört pressande att "inte vara säker, när man borde vara det", om du förstår vad jag menar. Jag är 30 år, vi har känt varandra i 8 år, förlovade i 3 och gifter oss om två veckor. ÄNDÅ är jag inte redo för barn ännu. Att veta att sambon är mer än redo är oerhört pressande. Om han DESSUTOM skulle tjata på mig - jaa, frågan är om jag inte skulle packa och dra...! Nåja, kanske inte SÅ drastiskt. Men tänk på att det som är självklart för dig kanske inte upplevs på samma sätt av din sambo. Det vore väl ändå konstigt om vi alla skulle "bli redo" exakt samtidigt??
    Av ditt nick att döma (född 82????) så har både du och din sambo många år på er ännu!

• blivandefruandersson0?

grattis

• bambi1

tack så mycket för alla gratulationer :)
    jag är världens lyckligaste :)

Men nu har vi pratat om om man ska ha nån sorts förlovnings-fest? brukar man ha det?

• blivandefruandersson0?

bambi1 ibland har man det om ni vill ha det så ha det .

Svar på tråden Väntar på frieri...