• bambi1

Väntar på frieri...

Jag och min sambo har varit ihop i över 5 år...och jag har hintat länge (ca 2 år) att jag vill gifta mig snart och vill bli friad till. Först i början så var han lite "skraj"... men nu så har han börjat säga att han kommer att fria (i ca ett halvår).

Men nu börjar jag bli lite otålig... och har "tjatat" lite på sistonde (vilket känns jättedumt, jag vill ju inte tjata till mig ett frieri). Men avrje gång nån gifetr sig på tv eller så... så ger jag honom en pik.

I början av sommaren så var vi på en jättefin resa, en medelhavskryssning och då på midsommarafton så hade vi varit i Rom under dagen och på kvällen så åt vi på lyxresturangen på båten. Så då tänkte jag... detta är ju ett perfekt tillfälle för honom att fria! Men så blev det inget frieri och jag blev besviken och ledsen. Jag kunde inte riktigt dölja det (och han känner mig ju ganska väl efter 5 år) så han frågade vad det var och jag berättade att jag trodde att han skulle fria den kvällen... jag var mycket ledsen och grät... och då sa han att jag var tvungen att ha lite tålamod.. att det kommer. Men det var ingen tröst... så till slut så sa han att han skulle fria DETTA ÅR i allafall..

Nu i helgen (imorgon) åker vi till göteborg för en romantisk, lyxig weekend. Vi träffades i Göteborg. Så nu förstår ni säkert vilka förväntnigar jag har på helgen! Men jag är orolig att det kommer att bli som på midsommarafton.. att jag kommer bli besviken att han inte friar och på så sätt förstöra vår romantiska weekend.

Men han har på sistonde väldigt ofta sagt att han tycker att vi har ett sånt bra förhållande och att jag är hans drömtjej.. så det låter som om han tycker att det är dags?

Men jag vet inte om jag bara ser det jag vill se? Hur ska jag göra för att få tålamodet att vänta? Det är sååå svårt att vänta!!! Hjälp!

• Svar på tråden Väntar på frieri...
  • Karis Annelie

Jag tycker nog att du lägger lite väl mycket på honom. Om du vill gifta dig så får väl du fria?
    Nu har han ju storsint nog sagt att han ska göra det, men sluta pressa honom...
    jag skulle inte vilja bli pressad att göra saker, kul o veta att killen bara går o väntar, det blir liksom inget roligt då!!!

• Honey Boo

Var i samma sits som du, tyckte tiden stod stilla, ville ha ring, barn hela kittet!...i semptember friade han, en mysig helg hemma, helt oväntat! Bröllop 8 månder senare, och nu är jag harig för han är inne på att skaffa barn och jag tycker att "jag är inte redo nu, det gick så lätt"...det vänder SÅ fort!

Hoppas dina drömmar går i uppfyllelse till helgen!
    Du får berätta hur helgen var efteråt! :)

• bambi1

Jag vet... jag vill inte pressa honom... men det är ju så svårt att vänta! Jag har inget tålamod :(

Och jag vill helst bli friad till... så jag har inte tänkt att fria...

Men hur ska jag göra för att inte tänka på detta? Vill inte att det ska förstöra vår romantiska weekend.

• Zozo

Nej inget bra att pressa heller eller tjata. Du far vâl helt enkelt ta ett seriöst snack med honom och klargöra saker och ting. Att du förväntar dig saker vid ett visst tillfälle är ju egentligen inte hans fel om du inte säger det till honom... Hans grej är kanske inte att fria vid ett "uppstyltat" sk perfekt tillfälle utan snarare i sängen pa söndagsmorgonen?

• MaryamZ

mitt tips är att du ska lugna ner dig o vara tålmodig. Ett par vänner till mig åkte till Australien tillsammans o dagarna innan resan kläcker hon ur sig till killen att visst vore det romantiskt o förlova sig där? Efter några år så friade killen still slut o avslöjade då att han hade tänkt fria i australien... men kände att det som skulle varit en överraskning o romantiskt försvann i o med hennes uttalande. Din kille kanske vill göra det speciellt... o vill överraska dig, ge honom chansen o kunna göra det. Det är mitt tips!

• Godisråttan

Jag tror han känner sig trängd och pressad och det tar bort charmen i det hela. Han vill säkert precis som du att det ska bli perfekt och att han ska överaska dig mm Lycka till i helgen men bli inte besviken ifall det inte händer precis nu för det kan vara precis lika romantiskt att fria på morgonen hemma i er lgh med frukost på sängen

• bambi1

Jag vet... jag vet.. jag håller med er alla... men jag känner mig som ett barn som väntar på julafton eller nåt...

Jag är bara lite orolig att jag kommer att "bryta ihop" och börja gråta i göteborg... vill ju kunna slappna av och inte tänka på det... men det är så svårt!

• Liinda_e

det var exakt så där för oss!
    det slutade med att jag sa en morgon att nu vill jag gifta mej så vi kan skaffa barn snart.
    (vill gifta mej innan barn)
    och han sa ja det gör vi och vi betsämde 4,5 månader fram...
    men nu efteråt saknar jag det där frieriet som jag hade längtat efter....
    läs tråden att inte bli friad till....

• MissPrecious

Det är samma här, jag känner att det börjar "bli dags" lixom...
    Vi har varit tillsammans i 7 och och förlovade i 3½...
    Vill oxå att han ska fria, har gett han lite "hintar" men han verkar inte fatta... :(

man får väl hoppas man blir överraskad nån gång, satt och läste tidigare om hur folk hade friat till varann, vart alldeles gråtfärdig... Det vill jag oxå uppleva!

• Skottdagen 2008

Om du vill gifta dig så får väl du fria! Är du rädd att han säger nej eller tycker du det är mindre romantiskt.

Vi friade inte till varandra, det var så naturligt och helt plötsligt hade vi bokat kyrka och rubbet. Helt OK det med. Det är ju ändå inte frieriet som är viktigt inte heller bröllop utan att ni vill spendera ert liv tillsammans. Vi ville ha en familj med samma efternamn på alla familjedeltagare samt alla juridiska aspekter utan att behöva skriva egna kontrakt som ändå säger samma som om vi skulle vara vigda.

Svar på tråden Väntar på frieri...