Väntar på frieri...
Jag och min sambo har varit ihop i över 5 år...och jag har hintat länge (ca 2 år) att jag vill gifta mig snart och vill bli friad till. Först i början så var han lite "skraj"... men nu så har han börjat säga att han kommer att fria (i ca ett halvår).
Men nu börjar jag bli lite otålig... och har "tjatat" lite på sistonde (vilket känns jättedumt, jag vill ju inte tjata till mig ett frieri). Men avrje gång nån gifetr sig på tv eller så... så ger jag honom en pik.
I början av sommaren så var vi på en jättefin resa, en medelhavskryssning och då på midsommarafton så hade vi varit i Rom under dagen och på kvällen så åt vi på lyxresturangen på båten. Så då tänkte jag... detta är ju ett perfekt tillfälle för honom att fria! Men så blev det inget frieri och jag blev besviken och ledsen. Jag kunde inte riktigt dölja det (och han känner mig ju ganska väl efter 5 år) så han frågade vad det var och jag berättade att jag trodde att han skulle fria den kvällen... jag var mycket ledsen och grät... och då sa han att jag var tvungen att ha lite tålamod.. att det kommer. Men det var ingen tröst... så till slut så sa han att han skulle fria DETTA ÅR i allafall..
Nu i helgen (imorgon) åker vi till göteborg för en romantisk, lyxig weekend. Vi träffades i Göteborg. Så nu förstår ni säkert vilka förväntnigar jag har på helgen! Men jag är orolig att det kommer att bli som på midsommarafton.. att jag kommer bli besviken att han inte friar och på så sätt förstöra vår romantiska weekend.
Men han har på sistonde väldigt ofta sagt att han tycker att vi har ett sånt bra förhållande och att jag är hans drömtjej.. så det låter som om han tycker att det är dags?
Men jag vet inte om jag bara ser det jag vill se? Hur ska jag göra för att få tålamodet att vänta? Det är sååå svårt att vänta!!! Hjälp!