• hoppsan

Sommarbrudar i Helsingborg

Hej!
    Finns det några här som ska gifta sig i Helsingborg med omnejd nu i sommar? Hur långt har ni kommit i planeringen?

Själv gifter jag mig den 6 september (ja jag vet att det kanske inte är sommar då men vi hoppas på sommarväder i alla fall). Festen ska vi ha på Möllegrändens festvåning. Det mesta är bokat och inbjudningskorten håller på att designas. Vi har handlat papper och stämplar på Pio-Forma, en väldigt trevlig affär, och provar lite olika varianter för tillfället.

Det var lite om vår planering. Hade varit roligt att ha lite kontakt och utbyta ideer. Någon som är intresserad?

• Svar på tråden Sommarbrudar i Helsingborg
  • cattaojeppe

Hej Anonym!

Du kan vara helt lugn när det gäller blommorna, vi har själv bestämt oss för JN-blommor. Har bra erfarenhet av dom då vi anlitar dom varje vecka för blomster arangemang på mitt arbete.

Vilken kyrka gifter ni er i? Hur har alla ni andra tänkt spendera er bröllopsnat?

Nä, nu måste jag gå och göra i ordning för middagen, vi får gäster ikväll och här sitter jag!

Tja på er!

• uppsala

cattaojeppe - vi gifter oss i Arilds Kapell o tillbringar natten på ett hotell i Hbg!

• hoppsan

Hej Ewa!
    Vad häftigt att ha middagen på Farbror Elofs skafferi! Har varit där och ätit och där är så mysigt och väldigt god mat. Får man fråga vad de tar per kuvert?

Vi ska också spendera natten på ett hotell i Helsingborg. Ett av dem som ligger på Stortorget, mer precis är jag inte pga eventuella gäster som hänger här inne.

Våra föräldrar kommer idag så ska vi gå igenom en del saker så alla får säga sitt. Undrar hur det ska gå?

• Ewa

Hej igen hoppsan!
    Kul att höra att du varit hos farbror Elof. Har själv aldrig varit och ätit där utan vi bestämde oss för det stället för det skulle nog passa oss!! Var på besök därnere och fick ett helt otroligt bemötande. Vi bestämde oss direkt. Lite annorlunda kanske?!Pris 400;-

• potsi

Hej alla sommarbrudar. Kul att läsa era inlägg, kan rekomendera makeup store, har inte varit har i hbg men var i Malmö och smonkade mig i lördags, kanonbra tjejer. Tänkte också boka på make up store till min stora dag. Brukar klippa mig hos Vera på sax in, hon är jättebra. Tänkte dock höra på style in angående håruppsättning. De har ju fått väldigt bra kritik.

Behöver akut hjälp! Var kan jag hitta en klänning? Har varit i Hbg, Halmstad och malmö ska åka övet till Lilly i Köpenhamn och titta. Hittar klänningar men min budget öigger på ca 5000 kr och alla jag hittar ligger på över 10 000 kr.

Kan verkligen rekomendera Catta och Göran Persson som fototgrafer. Ska till bara vara idag och diskutera catering, någon som har någon erfarenhet av dem? Lagermark var upptagen på våran dag även Gudrun på Möllegränden.

• Ewa

Hej igen!
    Ringde fotografen i Helsingborg idag, tyvärr var de upptagna den 12/7! Är det någon som vet något om: Fotograf Björn Månsson eller Studion, Thord Engström??
    Tacksam för all hjälp!

• fläskfia

Hej allihop!
    För er som inte har beställt brudbukett kommer ett litet tips: Flowerteam på Väla har brudbukettsmässa under den kommande helgen, och om man beställer under denna helgen är det 10 % rabatt! Jag ska ju självklart dit iallafall!
    Kram
    Fläskfia

• P.S

Hejsan!

Jag ska gifta mig i Raus kyrka på midsommarafton. Längtar nåt så otroligt! Bor just nu i Stockholm så allt planerande blir på distans, men som tur är har man sin härliga släkt där nere som kan hjälpa till!

Lycka till med er!!!

Kramar

• lady@

* Ewa *

Vi anlitade Björn Månsson och blev jättenöjda!!

Och till er andra som tänkte beställa blommor på Väla, där beställde jag min och blev supernöjd med den oxå!

lady@

• Tottelina

Hej Potsi!

Jag var först i Halmstad och tittade efter klänning också men jag blev besviken.

Kan istället rekommendera Atelje MB i Hässleholm.
    Hittade själv min klänning där till ett mycket överkommligt pris och de hade massor att välja på.

www.ateljemb.se

Lycka till!

• Jimpas tös

Hej. Vi ska gifta oss i Gamla kyrkan på Ven den 14/6 och nu börjar alla bitar falla på plats. Förutom transporten. Det gäller ju att man har en rymlig bil för brudklänning och följe + diverse attiraljer. Finns det ingen som känner till någon som hyr ut vanliknande bilar?!? Alltså inte minibussar utan rymligare och lyxigare. Vi får en del tid i bilen nämligen beroende på färjtider och fotografering m.m. Vore tacksam för alla tips eller förslag. Har bara hittat minibussar hitills. Tack Ingela

• Moalina

Hjesan svejsan alla glada blivande brudar!!!!!
    Jag och min Daniel gifte oss i Mariakyrkan den 27 Juli förra året. Helt underbar dag!!! Åkte med Jaguar till Pålsjöbaden, sedan vidare till festen som hölls på Hemvärnsgården på Berga!!! Solen strålade ikapp med oss och vi var lyckligadt i hela världen.
    Hoppas att ni åxå är det på era Stora Dagar.
    Kraamar Moalina

• ivory

Hej!
    Vi gifter oss den 5/7 i Säby kyrka. Den ligger precis utanför Landskrona. Innan bröllopet ska vi till Helsingborg, för att bli fotograferade av Catte & Göran. De är superduktiga. våra vänner anlitade dem när de gifte sig, och de bilderna är jättevackra!

Svar på tråden Sommarbrudar i Helsingborg