• hoppsan

Sommarbrudar i Helsingborg

Hej!
    Finns det några här som ska gifta sig i Helsingborg med omnejd nu i sommar? Hur långt har ni kommit i planeringen?

Själv gifter jag mig den 6 september (ja jag vet att det kanske inte är sommar då men vi hoppas på sommarväder i alla fall). Festen ska vi ha på Möllegrändens festvåning. Det mesta är bokat och inbjudningskorten håller på att designas. Vi har handlat papper och stämplar på Pio-Forma, en väldigt trevlig affär, och provar lite olika varianter för tillfället.

Det var lite om vår planering. Hade varit roligt att ha lite kontakt och utbyta ideer. Någon som är intresserad?

• Svar på tråden Sommarbrudar i Helsingborg
  • hoppsan

Vi funderade också på Jacob Hansens hus men bestämde oss för Möllegränden då vi slipper göra något själva (mat, städning, dukning mm). Men JH hus är en underbar lokal nu när den är nyrenoverad och allt.

Bertil Hagberg ska fotografera oss och det blir nog bra. Ska träffa honom i slutet av mars för att gå igenom vad, var, hur vi ska fota.

Vi har hyrt i en trubadur som ska spela lite under mingel och middagen. Sedan agerar han DJ på kvällen. Ska ni ha liveband eller DJ?

• *Anneli*

Hej Hoppsan!

Jag skulle verkligen uppskatta om jag kunde få lite info om Möllegrändens festvåning, då jag och min blivande funderar på att ha vår mottagning där.

Hur många ryms i lokalen?
    Är det ett eller finns det flera rum?
    Finns en bar (Jag har förstått att man får ta med egen sprit, men finns en bar man kan servera ifrån)?
    Kuvertpris?

Lycka till med den fortsatta planeringen..

• hoppsan

Hej Annelie!
    Jag kan verkligen rekommendera Möllegrändens festvåning. Gudrun är verkligen en genomtrevlig och mycket hjälpsam person. Vi var där på fest i helgen och det flöt på bra. Nu till din frågor.

Hur många ryms i lokalen? Vi kommer att vara 80 personer. De har plats till 100 men enligt en servitör som jag har pratat med är det i mesta laget.
    Är det ett eller finns det flera rum? En matsal, ett mingelrum, ett presnetrum och en hall samt ett rum till tror jag att mn kan få.
    Finns en bar (Jag har förstått att man får ta med egen sprit, men finns en bar man kan servera ifrån)? Det finns en bardisk med hyllor på väggen bakom med plts för glas och dricka. Vi kommer att använda oss av den.
    Kuvertpris? En meny ligger på runt 350 kr. Då ingår, snittar till champagnen, 3-rätters med kaffe samt dukning, linne, silver, städning. Tillkommer gör personalkostnaderna.

Hoppas du har fått svar på dina frågor. Har du fler så ska jag försöka att svara på dem.

Förresten, när ska ni gifta er och var?

• *Anneli*

Hej igen Hoppsan!

Vi kommer också att bli runt 80 personer så det är ju kanon.
    Vi kommer att gifta oss sommaren 2004 ev 2005 beroende på budgeten. Vi är alltså ute i god tid.. =)
    Allerum, Fleninge, gamla kyrkan på Ven och kvistofta kyrka är de kyrkor vi är mest intresserade av. Själv??

Anneli

• Ewa

Hej hoppsan!
    Kul att läsa att du också har hittat Pio-forma. Mycket trevligt bemötande och roliga ideér. Ska själv gifta mig i Raus kyrka 12/7! Festlokal bokad, klänning beställd, inbjudningskort nästan klara för utskick, transport ordnad. Det jag inte vet ännu är var jag kan hitta en duktig sminkös och var jag ska göra vid håret. Det var någon som tipsade om en liten salong på Långvinkelsgatan, kanske ska jag prova där! Blommor tänkte jag låta JN-blommor på Bruksgatan ordna.
    Lycka till med allt!

• hoppsan

Vi gifter oss i Västra Broby kyrka. Den ligger i Nyvång utanför Åstorp om du känner till det.

Ewa, var ska ni ha er fest någonstans?

• Ewa

Hej igen!
    Vi ska ha festen på Farbor Elofs skafferi i Billeberga. En liten mysig bya-krog på landet! (Tre-rätters meny)

• cattaojeppe

Hej på er alla!

Jag och min prins ska gifta oss den 30:e augusti i Maria kyrkan och ha festen hos Lagmark.

Hoppsan: Bra initativ. Kul att höra att ni också ska fotas av Bertil Hagberg.

Ewa: Jag kan varmt rekommendera Salong Style It på Långvinkeln, jag ska själv sätta upp håret där.

Pio-forma nästa! Nu har jag äntligen fått lite ordning på designen.

• Anonym

Vi ska ha festen på Sofiero Slott i juni. Bokat Catte & Göran Persson som fotograf, hår på sax-in o smink på Make-Up Store. Bokat bukett på JN-blommor - hoppas de är bra! Kan verkligen rek Sofiero - de är superproffsiga!

Svar på tråden Sommarbrudar i Helsingborg