• chihiro

Vi behöver fler par till en danskurs i Dirty Dancing..

Vi har hittat en danslärare som kan lära oss en dirty dancin koreografi passande för bröllopet, men han vill ha 2000:- för 3-4 lektioner plus 250:-/timme om vi tar den lokal han har tillgång till. Så det blir lite mycke för oss, men han föreslog att vi kanske kan hitta något mer par? Så någon som är intresserad? Vi gifter oss 18/8 så det måste vara rätt snart.
    Lokalen är för tillfället Danscompagniet - fridhemsplan.

• Svar på tråden Vi behöver fler par till en danskurs i Dirty Dancing..
  • chihiro

sorry, ändrar mig.. 17.30 blev bättre för min sambo. Kan alla 17.30 nu på tisdag? Skicka gärna ett mail till mig på rebecca.krebs@krebs.se om ni ska vara med, då kan jag kanske göra en mailinglista och skicka ut "nyheter" om hur vi ska synka allt.

• chihiro

Cameline

Oj jag läste kanske ditt inlägg lite fort igår, betyder det att ni inte kan imorrn?

Just nu är vi bara 2st par som är på imorron, inte helt lätt att planera ihop så det funkar för alla :-P

• chihiro

Tiden är nu 17.15 på Danscompagniet i morron. Finns det någon möjlighet att vi kan få med oss ett par till?

• Cameline

chihiro : DE e ju kört för oss då men kolla med dansläraren om nästa tid när den är..

• chihiro

Det blir nästa vecka, förmodligen tisdag då oxå verkade det som... han är nämligen bara här den här veckan och nästa sen åker han på semester. ni har verkligen ingen möjlighet att ändra så det går imorrn?

• söderö

Eftersom att vi bara är i sthlm denna vecka (mån-tors) tror jag att vi måste passa på kursen. Grämer mig otroligt mycket för att vi inte tog tag i detta tidigare. Som jag förstår det kommer en lektion att vara denna vecka och resten senare. Jag vet inte om vi verkligen hinner lära oss något på bara en lektion. Vad tror ni andra?

• chihiro

Jag tror att man hinner lära sig mycket på två timmar! Vi kommer att ta med en filmkamera och filma koreografin, då kan man ju även fortsätta träna hemma och blir man osäker är det bara titta på filmen
    Pratade även med Olle om längden, vi kommer troligen inte att köra hela för den är ca 3-4 min lång utan vi kortar den rätt mycke så att det blir möjligt att lära sig den.

• chihiro

pratade även om att kanske gå över från dirty dancing och köra några disco steg med saturdaynight fever el så.

• söderö

Måste få fråga. På vilken nivå ligger era danskunskaper? Vi är amatörer och våra förkunskaper är därför mycket begränsade.

• Cameline

chihiro : Vi jobbar natt inatt och im orgon och går på vårta pass vid 17.30..så ..=(

Men vi kan tisdag nästa vecka!!

Svar på tråden Vi behöver fler par till en danskurs i Dirty Dancing..