• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Anettan73

Någon som har bestämt sig för inbjudningskort?? En av mina tärner vill att vi ska göra själv o hon hjälper mig.
    Min fantasi med sånt = 0!!!

• Anja 19 juli 2008

Pumpkin

Vad duktiga ni är :) Hurtbullar :D
    Ah ok, fattar att jakobsberg lockade då, men den andra lokalen LÄT ju bättre rent ekonomiskt och musik/festmässigt...

Ingen pingvin

vad härligt att ha flyttat in och att ni trivs :) Underbart pris på ringarna. Har du några bilder som man kan få se? :)

Annettan73

Ringar ÄR verkligen skitdyra :( Min ring kostar drygt 11.000 på nätet och 15.000 i butik :( men jag vill verkligen ha just den!

Ang festlokal så känner jag mig mkt nöjd med vårt val. Hyran är på 9.000 för två stora salar, en för maten och en för dans och en salong (lounge) med bar och lite soffor och fåtöljer typ... vackra lokaler och allt ingår i priset, servering, personal, dukning osv. för städningen tillkommer ett litet tillägg...

Men det bästa av allt är att man får ha livemusik och att man får hålla på till kl.07 på morgonen 0CH att detta ställe tillåter att man tar med egen dricka och att deras restaurang lagar så vansinnigt UNDERBAR mat till superbra priser. Trerätters för 350 per person och de serverar även den medtagna drickan. Tycker det är toppen!

SEdan ligger det ju mitt i stan m gångavstånd från kyrkan. Tar ca 5 minuter att gå dit.

Se min länk om ni är nyfikna (har nog visat tidigare :) )

anjasbrollops.blogg.se/060207082135_rundvisning_i_festlokalerna.html

• Snitte- 5/7-2008

jepp... jag har bestämt :) lavendel lila kort med 2 dörrar.. kort på oss inuti och sen skrivet på genomskinligt mönstrat all information..

• Anja 19 juli 2008

Hur är det förresten m bokning...

Vi har ju BOKAT lokalerna! Men jag har ännu inte skickat i bekräftelsen som de skickade hem för någon månad sen.

Hon sa att jag hade gott om betänketid (till jul tror jag hon sa men nu blir jag osäker på om hon sa juli???) fast då borde de väl ha hört av sig eller?

alltså ifall något inte var ok. Shit så nervös jag blir nu!!!!

vi var nämligen osäkra på om vi skulle ha båda salarna, man kan hyra bara den stora salen med salongen nämligen och då blir hyran bara hälften. Den salen tar 100 personer så det HADE ju räckt. Men man får ej ha band eller musik i den salen.

Shit dom kan väl inte stryka min bokning för att bekräftelsen ej kommit in???? Det står inget datum på bekräftelsen, att den ska vara inskickad inom en viss tid eller innan ett visst datum.

Det borde väl stå isåfall??

Oj så nervös jag blir nu. Jag kan lixom INTE tänka mig någon annan lokal!!!

• Anja 19 juli 2008

Annettan73

Jag ska göra själv... Behöver inte alls vara så svårt...

Mina ska se ut så här. Vitt lite kraftigare papper t själva kortet som ska vara ett sånt där vanligt dubbelvikt kort som man öppnar lixom, vet inga exakta mått men inte kvadratiskt tror jag, utan rektangulärt.

Utanpå ska jag ha ett vackert embossat rosa hjärta stämplat inte riktigt på mitten utan en bit högre upp på kortet.

Längst ner i högra hörnet ska den stämpel jag köpte häromdagen sitta

kolla här: anjasbrollops.blogg.se/1187560722_hjlp_mig_med_stmpeln.html

Inuti kortet ska jag på vänster sida ha en dikt eller något liknande och på höger sida ska jag ha ett vellumpapper (transparent papper) med själva inbjudningstexten på, fastsatt med ett silvergem i form av ett hjärta.

Själva kortet ska knytas om med rosa organzaband, tre varv och så en rosett typ.

Så här: (fast ignorera själv kortet, för det är bara som jag lekte med det lilla jag hade hemma, det är alltså bara bandet som stämmer på detta kort ;))

anjasbrollops.blogg.se/090207123246_leker_lite_med_kort_och_papper_o.html

Så ska vi ha det. Mkt enkelt. Får se om jag orkar embossa... Annars stämplar jag bara hjärtat m rosa stämpelfärg!

Behöver inte vara så avancerat alls...

Räknar m att det går relativt snabbt faktiskt!

Ska göra ca 50 stycken (de flesta bjudna är ju par :) )

• Anja 19 juli 2008

Försvann alla???

• Snitte- 5/7-2008

nej då... såg charlies änglar samtidigt bara :)

Dina festloka är ju underbart fin!!! och vilka förmåner och bra pris på mat!! lite dyrt för att hyra lokalerna kanske men,... MAN GIFTER SIG BARA EN GÅNG :D

• Anja 19 juli 2008

japp exakt men jag t ycker att det väger upp så enormt mycket att man får ha med sin egen dricka och att maten är så pass billig!! :)

det är trots allt så himla fint och stort och mitt i stan :) så det får det vara värt. När maten är så grymt god oxå!

Vi kommer även att få komma dit någon månad innan för provsmakning av rätter så att vi kan bestämma vad vi vill ha, hehe. Det är ganska trevligt ;)

• Snitte- 5/7-2008

anja: det låter ju kanon bra!!
    Ena sekunden tycker jag att det är snaaart vi ska gifta oss med all planering och så... och andra så känns det som om allt är klart och vi lika gärna kan gifta oss nästa vecka....?? jag har blivit knäpp tror jag..

• Anja 19 juli 2008

haha ja jag vet exakt vad du menar...

När jag tänker på allt som ska fixas så känns det som jag har ganska god tid på mig men sen kan jag tänka mig att man de sista månaderna har elden i rö..en...

Angående min vikt känner jag däremot att jag har BRÅTTOM ohc att det är ont om tid...

Har ju 15 kg till att gå ner! Minst...

Måste bli lite lugnad... Vad tror du snitte... Kan de stryka oss utan att informera för att jag ej skickat in bekräftelsen???

Nog är väl en bokning en bokning!!!???

Gulp... Kommer ej kunna sova...

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7