AnnaS23, jo, du kan göra LPG/Endermologie på salong. Är en djupgående massage som görs med en speciell maskin. Denna rekommenderas också av plastikkirurger för att behandla celluliter. Har förstått att man kan få rätt fina resultat med denna typ av behandling, men för det första är det dyrt (ca 400-600 kr per behandling om man köper behandlingarna som "paket", annars upp till 700 kr per behandling). Sedan så är inte resultatet beständigt, utan man får hålla på med behandlingarna så länge som man vill att resultatet skall hålla i sig.
För att få ett bra resultat rekommenderas en behandlingsperiod på ca 8-12 behandlingar totalt, där man gör 1-2 behandlingar i veckan (tar ca 1h per gång). När dessa veckor är över rekommederas det att man gör behandlingen ca 1 gång/månad för att bibehålla resultatet.
Så visst, det finns något man kan göra åt det. Men det kostar en rejäl slant och vill man behålla resultatet måste man forsätta behandla området - och betala... Ett alternativ är ju kirurgi men även där rekommenderar man att använda lite LPG/endermologie för att få ett bra resultat.
Vill du VERKLIGEN bli av med dessa, och är beredd att betala en rejäl slant för detta skulle jag vända mig till en plastikkirurg om jag var du. Det kan ju ses som lite drastiskt men är nog det enda som på sikt ger rejäla resultat, om det nu inte kost- och träningsrelaterat (låter inte som det eftersom du är normalvikt och håller igång, men som sagt, mer träning ger mer cirkulation vilket KAN minska celluliterna, men är ju olika i olika fall. Och tränar du redan mycket skall man inte begära att du skall spendera ÄNNU mer tid på träning!).