• Charla

Celluliter

Nog för att jag vet att alla modebilder retuscheras MASSOR - och att tjejerna på bilderna således inte ser ut så i verkligheten... Jag funderar ändå ibland hur "riktiga" tjejer ser ut. Tycker att det är så många som ser snygga ut på badstranden, i gymmet etc?

Är det tex bara jag som har celluliter?!

• Svar på tråden Celluliter
  • 21/8-04

Nopp, här är en till som är med i klubben hahahahahahahaha=)

• Charla

Skönt att höra att vi är två i alla fall! :)

Jag kan ta det mesta med min kropp, men de förbannade celluliterna är för mycket! Konstigt att små gropar kan vara så ÄCKLIGA?!

En glädjande sak är i alla fall att jag tror inte att våra käresta ser dem så mycket som vi själva... Efter två år med mig hade min kille inte lagt märke till dem och undrade därför vad jag menade när jag beklagade mig. När jag visade honom blev han uppriktigt förvånad och sa "Nämen, titta, dem har jag aldrig sett!" :)

Hm, big mistake, jag borde aldrig ha sagt något... ;)

• jocelyn

En klen tröst är ju att man kan ha celluliter även omman är smal à la Kate Moss. Det brukar jag tänka på när man ser obehagliga grejor i spegeln...

Charla har helt rätt i att man aldrig ska peka ut grejor som man ogillar för killen, de har ändå inte märkt det så det bästa är att låta dem leva i ovisshet ;)

• c_t

Celluliter är ju fettklumpar i vävnaden. Det går faktiskt att få bort med konditionsträning, styrketräning och bättre kost samt att torrborsta huden titt som tätt.

• lilltass

Jag har accepterat mina celluliter. Jag är smal men jag har dem ändå. Men det har min mamma och syster också så jag tröstar mig med att det är ärftligt.

• 21/8-04

Ja det är nog så att ALLA mer eller mindre har celluliter...

Sen kvittar det om man är kändis, tjockis eller klenfis

Aldrig att jag visar nåt som mannen inte påpekat:-O

• 21/8-04

:-O skulle blivit en smiley så klart!

• rocketqueen

Tror absolut inte att alla har celluliter, vet väldigt många som inte har synliga... Men vad det än gäller här i världen kan man nästan vara säker på att det alltid finns fler som har det så! Varför tycker du att groparna är äckliga?

• Charla

Jocelyn

Mm, jag vet. Jag är själv inte överviktig, men har dem... På ett sätt hade jag nästan föredragit om de hade hängt ihop med övervikt, för i så fall hade jag ju kunnat bli av med dem om jag gick ner i vikt! :)

c_t

Jag känner till de tipsen som du nämner, men jag har också hört läkare (tror jag att det var?) säga att det mest är veckotidnindstips, och att när man väl har fått dem så är det nästan omöjligt att bli av med!

Är det någon som verkligen har lyckats bli av sina äckliga små gropar?

• c_t

Nej det är inga veckotidnings tips, det är fakta.

För att kunna bli av med fett så måste du förbränna fett. Det gör man genom att äta mat med lite fett och socker i, men mycket proteiner. Sen RÖR man på sig. Styrketränar och kondtionstränar.
    Jag hade också Celluliter trots att jag var smal, tro mig det var all glass, McDonalds och pizza som gjorde att dom kom även om det inte syntes någon annanstans. Så jag la om kosten och började träna och nu är dom nästan helt borta.

Svar på tråden Celluliter