Inlägg från: Fru Bouncing bunny |Visa alla inlägg
  • Fru Bouncing bunny

    28/7 - 2007

    maka2b

    Well done, tur någon har koll..

    Jaha, nu är jag i Sverige och jag är i Norrland (vars skulle du maka2b?) tills på fredag. På torsdag väntar provning av klänning och den skall sys in lite upptill (ingen posh spice här inte )

    Är LÄTT stressad över en hel del småsaker som inte är klara och vi har helt plötsligt igår fått ett bortfall och två nytillkomna på gästlistan som tackat ja! Kul med två som inte trodde de kunde komma, tråkigt med den som faller bort. Lite mer pyssel för oss med andra ord - bordsplacering..

    Ska imorgon och leta bordsdekorationer som ej är klara, vilket är ljus/ljusbricka eller ljusstakar/lyktor. Håll tummarna.

    Kram på er tjejer, hoppas att ni inte har drabbas av super-stress-sjukan inför bröllopet - för det har jag, känns som om jag har för mycket kvar att pula med och funderar på hur jag ska hinna... Men visst kommer det ordna sig, känns bara väldigt jobbigt just nu. Men jag har ju klarat av att packa två hus för flytt, 4 resväskor flygfrakt, 1 resväska smekmånad (vi får ite flyttgodset innan vi åker), sagt adjö till vänner och bekanta (med XX antal middagar och fester (kul, men tröttsamt) jobb och stad som jag bott i under 2 år, avslutat jobbet, sökt, blivit intervjuad och fått en ny tjänst, skaffat en lägenhet i Stockholm dit vi flyttar in 1 september! Så nog ska jag väl klara av några småsaker inför ett bröllop...

  • Fru Bouncing bunny

    Och detta bara under 4 veckors tid - samtidigt som jag planerat ett bröllop... Snacka om dålig planering!! Det var bara en graviditet som fattades, hahaha!

    God natt tjejer!

  • Fru Bouncing bunny

    Klart alla ska ha bröllopsparaply!!

    maka2b
    Tack för peppning, värmer...
    Vilket fint bröllopsparaply du hittade - det blev jag lite sugen på. Sa de hur lång leveranstid det var?

    10 dagar kvar brudar...!

    Har haft två dagar i svackans tecken, kännt mig arg, ledsen och irriterad och att det som inte är fixat växer mig över huvudet och jag inte kommer grejja det. Bråk och tjafs med både mor och fästman, inte kul. Fick dock lite gjort inatt (satt uppe till 3!!) och idag regnar det ute här i Boden, så jag ska nog kunna klara av de där samtalen som väntar.

    Imorgon åker vi till Piteå för att prova upp och sy in klänningen, spännande!

    Gullan, esposa, Mizztigger - var har ni tagit vägen?

    Kram på er brudar!

  • Fru Bouncing bunny

    20071231
    Tack för rapport,låter bra att det rullar på! Ja jsut det, det var flytten... vi skickar peppning att det går bra!

    stårbrud070728
    har de som hyr ut lokalen utlovat porslin till 100 gäster så är de skyldiga att se till att det finns - kan inte de ringa runt och fixa? har du skrivit kontrakt och det framgår där (eller om de vet att de muntligen utlovat detta) ska du stå på dig, vänligt men bestämt, att det saknas 20 st vinglas... Lycka till!

  • Fru Bouncing bunny

    jag är lättat, en sak mindre: makeup fixad. Har en kompis som jobbar med sånt men just fått barn, så var inte säkerpå om hon skulle hinna med / det skulle funka. MEN hon sa JA och det är jag så glad för! En till bock på listan...

  • Fru Bouncing bunny

    Gullan, esposa, maka2b, mizztigger och alla andra brudar

    Stressen är total men det är samtidigt härligt. Möhippa och svensexa igår, en underbar dag. Nu åker vi snart ut till området där vi bor och gifter oss, samt har festen så detta är mitt sista inlägg som ogift kvinna!

    LYCKA TILL ALLIHOPA!

    Vi kommer få underbara dagar, med eller utan regn. Vi hörs efter bröllopen!

    STORA KRAMAR

  • Fru Bouncing bunny

    Gullan, Esposa, Maka2b och Julibrud (och ni andra brudar)

    Först: jättefina foton på er alla, tänk att det kan stråla så från foton! Vackra brudar i ljuvliga klänningar med ljuva buketter.. härligt!

    Här är jag, fru Taylor! Åter från 3 veckors fantastisk bröllopsresa njuter jag fortfarande av minnena från vår absolut perfeka och fantastiska dag! Herregud vilken underbar dag! Löjligt lycklig hade vi inte kunnat önska något bättre...

    Vi har inte fått fotona från fotograferna ännu, men ett smakprov på vad som komma skall (jag dööör av nyfikenhet) från deras blogg om ni vill kika finns på: blog.weddings.se/2007/07/lisa-marks-wedding.html

    De av er som köpte Svenska Dagbladet söndag den 5 augusti kunde också se och läsa om oss...

    Stora kramar till er alla brudar - är det inte superhärligt att vara fru?!

  • Fru Bouncing bunny

    Är det någon mer än jag som säger fel efternamn hela tiden? Jag har precis börjat på nytt jobb och presenterar mig hela tiden (nästan) som mitt "gamla jag"...?

  • Fru Bouncing bunny

    Brudar (fortfarande... ), om ni lägger in era bilder här (om ni ska göra det?): lägger ni in dem på "Gifta" eller...? Lägger ni i så fall en "hint" i rubriken (typ, Bouncing bunny - gift, bilder... eller nåt sånt) så vi kan identifiera er? Jag vill inte missa dem!!!!

Svar på tråden 28/7 - 2007