• luscious

Billiga klänningar - som ser dyra ut?

Har en ganska smal bröllopsbudget som studenter....vill inte lägga multum på en klänning men vill ändå vara vacker
    Har kikat på Nixas, men deras med släp är ändå ganska "dyra".

Vill helst inte köpa från EBay, Kina osv.

Några tips? Finns det billigare klänningar än Nixas i brudbutikerna öht?

• Svar på tråden Billiga klänningar - som ser dyra ut?
  • kentfantast

luscious:
    Jo det fattade jag. Fast så gjorde jag ändå

• kentfantast

Jag förutom det där med disk då... Där nöjde jag mig med tiara och slöja..

• MissPhoenix

Jag ska hyra en klänning eftersom att jag inte ser meningen med att köpa ett plagg som jag bara ska använda en gång och jag fiskade efter omdömen innan för att vara säker på att de var bra. Och hittils har jag varit vääääldigt nöjd.

• MissPhoenix

Kanske ska tillägga att jag betalar 4000:- för min klänning och då ingår underkjol, ändringssömnader och kemtvätt.

• Skalaren

Har lite dålig koll på exakt när det brukar vara, men många bröllopsbutiker har ju sommarrea. Tror att det brukar vara lite längre fram i augusti. Om du kan vänta lite, så kan det ju vara väldigt smart att titta på rean. Nya klänningar i butik, till lägre pris.

Angående att hyra så har jag fått för mig att utbudet av hyrklänningar kan vara bättre i småstäder jämfört med i Stockholm t.ex. Jag hade gärna hyrt, men hittade verkligen ingen fin klänning som fanns till uthyrning. Vet kompisar som hyrt på mindre orter. De klänningarna har varit jättevackra och defenitivt inte smutsiga eller fläckiga. Tror också att hyrpriser kan vara lite mer skäliga på mindre orter.

• Wicks

A:s wif: fast at tsätta på lappar är väl int vidare svårt?
    jag tyckte de såg ut som kina kopior, men detär abra min känsla...

• bettan27

ts
    nu är det faktiskt klänning rea på en hel del butiker. jag köpte min klänning igår för halva priset! ord 5000..

• viktualia

Hetaste tipset är att leta klänning så långt från storstäderna som möjligt. Själv fick jag tag i en Nixa för 2000 kr, har sett Sthlmspriser för samma modell på 3500 kr....

Ett av många "vischantips" är Zari i Degerfors. www.zariatelje.se/

Nånstans i Varatrakten finns det också en bra och billig affär.

• luscious

viktualia:
    Bor i Värmland så Degerfors är inte så långt bort...om man jämför med Stockholm Hur ligger dem i pris?

• viktualia

öööö alltså.. mitt förra inlägg var inte så tydligt. Jag köpte alltså min Nixa på Zari! Och Gittan (som har stället) är känd för låga priser!

• tågjäntan

Jag vet inte vart ni bor, men Swahns i Kungsbacka, utanför Göteborg, har relativt billiga klänningar, som ändå är både snygga och vackra. Plus att typ 200 kr av varje klänning går till barnhem el liknande.

• luscious

Viktualia:
    OK tack! Får jämföra priser mellan henne och butiken här i K-stad!

• viktualia

En utflykt till Zari kan nog bli lönsam, det är ju bara lite drygt 7 mil från Karlstad!!

• luscious

Brud 11/11

HUR kan hennes klänningar va såååå billiga?

• malla7

Kan man tänka sig en Nixa kan man tänka på att de faktiskt sys upp i Kina. Så skillnaden är väl hårfin på Nixa och "kina-klänning". Hade själv en Nixa och var supernöjd.

• brud 11/11

luscious

Vet att hon kom över några klänningar via en kompis från USA tror jag...
    så nu säljer hon dem via sin hemsida...

Svar på tråden Billiga klänningar - som ser dyra ut?