• luscious

Billiga klänningar - som ser dyra ut?

Har en ganska smal bröllopsbudget som studenter....vill inte lägga multum på en klänning men vill ändå vara vacker
    Har kikat på Nixas, men deras med släp är ändå ganska "dyra".

Vill helst inte köpa från EBay, Kina osv.

Några tips? Finns det billigare klänningar än Nixas i brudbutikerna öht?

• Svar på tråden Billiga klänningar - som ser dyra ut?
  • Brud 4 augusti

Kanske kolla begagnat? Jag har köpt min beg. fick den för under halvapriset och man kan inte se att den varit använd ens ;)

• littlepixiegrl - Mrs B

Kolla tradera och bt Köp&Sälj om du inte vill ha en Kinaklänning. Jag köpte däremot min från Kina och var jättenöjd :)

• september22

kolla blocket också. På begagnade klänningar kan man säkert pruta med. Jag skulle inte betala mer än halva orginalpriset på en begagnad klänning. Beror iofs lite på skicket också.

• luscious

Ok....så enda alternativet är begagnat? Vill inte lägga mer än 3-4000:- Och skulle helst vilja köpa nytt...

• DeeDee

Jag hade nog också satsat på begagnat.
    Antar att sy själv inte är ett alternativ.
    Men jag funderade lite själv på (och förkastade för det kändes lite jobbigt) att köpa själva livet i bröllopsaffär o sedan sy kjolen själv. Antar att man kan köpa livet för sig men vet ärligt talat inte. Det kräver förstås att du först varit o kollat på tyger där du kan få tygprover och ha med dig. Det typiska brudkänningsmaterialet polyesterduschess är faktiskt inte särkilt dyrt så även om du vill ha släp så blir det billigt. Det är också enkelt att sy i. Borde vara enkelt att hitta ett mönster på rätt kjol. Underkjol är hur enkelt som helst att sy med fodertyg och tyll. Om du inte kan sy själv så tar nog inte en sömmerska så mkt för bara kjolen om du har mönstret.

• tingelingelingan

du kan få köpa min jättefina klänning begagnat, med jättefint släp, jag var var nämligen värmlands finast brud i helgen....

• luscious

DeeDee.

Lite löjligt kanske, men fick min balklänning uppsydd och nu vill jag köpa en "riktig" klänning Men mammas väninna som sydde balklänningen skulle nog ev. kunna sy en fin kjol...är ju livet som är viktigast....mest "plotter"

tingelingelingan.
    Jag gifter mig också i Värmland I Alsters kyrka...

• A:s wife

kolla www.bridaloutlet.se ochså. min kompis som gifte sej i helgen hade köpt klänning därifrån, den var hur fin som helst och billig! både hennes tärna och min tärna (när jag gifte mej) köpte klänningar där.
    jag hade en kinaklänning som såg väldigt exklusiv ut men den betalade jag bara ett par tusenlappar för, är jättenöjd!

• wicki

Ett litet tips på helt underbara och prisvärda brudklänningar titta in på Sarah Vistyle´s hemsida www.sarah.nu
    Hon har sin butik på Bergsgatan i sthlm.

Svar på tråden Billiga klänningar - som ser dyra ut?