• Linda85

Har ni diamanter i er förlovningsring?

Hej!
    Jag ska förlova mig nästa fredag och min ring ligger hemma och väntar.. svårt! Men jag valde en med många diamanter, en som många säkert skulle ha till vigselring, jag kör väl lite åt det amerikanska hållet..kommer ha en slät som vigselring nämligen. Är det några fler som har gjort så?

• Svar på tråden Har ni diamanter i er förlovningsring?
  • Zinnia

Jag har också en diamantring som förlovningsring, sammanlagt 13 diamanter på ca 1.97 ct

• Coloratura

Jag har diamanter i båda ringarna, baguetter och rund mittsten i förlovningsringen och bara baguetter i vigselringen! *bling bling*

• MrsPink

Min nya förlovningsring( Förnyade förlovningen nyss..) har 15 st 0.01 diamanter. Vigselringen har 1 st mittsten på 0.23 och 5 st 0,02 på vardera sida och på framkant så är det 4 0,01 och 1 st safir Ska det va så ska det!
    Säger som tidigare talare: Här skall det glittras ordentligt

• Joleen

Jag har 15 små diamanter i min förlovningsring. Kommer ha en solitärring med en diamant på 0.40 ct som vigselring.

• Lill-skrrotis

Har precis beställt dessa ringar till förlovningen nästa månad. Tyckte de var enkla o snygga, vill inte ha något för pråligt.

www.vigselringar.se/

• Lill-skrrotis

Glömde modellen R7-29 nummer tre i översta raden

• oddmolly

Jag har en vitguldsring med diamanter runt halva (typ halvalliansring).
    Supernöjd, känns verkligen som jag.
    Vigselringen blir i liknande stil med raka kanter men med en endaste diamant i fäste mitt på.

• jagärsåkär

Jag gör som Noomi: enstensring som förlovningsring och slät vigselring.

Det är nog vanligast utomlands (där jag bor iaf) att förlovningsringen är den "pampigaste" och vigselringen lite enklare. I Sverige är det vanligt att det är tvärtom däremot.

Gör det som passar dig bäst! Eller välj den ring först som passar bäst ensam...

• Lena+Mattias=sant

Jag (vi) har inga stenar i varken förlovnigns- eller vigselring

• MaryamZ

Jag har oxå en diamant i förlovningsringen, vigselring blir lite mer bling bling :)

• Soofia

Hej,

Har tre stenar i förlovningsringen och 11 små diamanter i vigselringen. De är i vitt guld både två.

Mvh,

• Ab fab

våra förlovningsringar är släta i titan. Min vigselring är i rödguld med en blå safir som enda sten

• Discodivan - the one and only :-)

japp en 0.50ct centersten med 0.75ct småstenar

• tågjäntan

Jag träffade en tjej förnågra år sedan. Hon hade träffat sin man i Australien. Hon ville ha den svenska "formen" på ringar, så deras kompromiss blev att hon fick motsvarande "svensk vigselring" på förlovningen" och den släta ringen när de gifte sig.
    En annan kompis förlovade sig för ett par månader sedan. Hon fick/valde en ring med stenar i. När jag frågade om vigselring sa hon, att om vi gifter oss sätter jag dit en slät ring som jag går in med och så får han sätta dit vigselringen igen på vigseln.

• kottens

Japp, jag har 7 diamanter i min. jag älskar bling bling och allt som skiner och blänker.
    Tillochmed på kläder dras jag till såna med små pärlor eller glittrande tyg!
    :)

Svar på tråden Har ni diamanter i er förlovningsring?