• kiija
    Äldre 5 Jul 10:23
    8679 visningar
    43 svar
    43
    8679

    Pampas Brudar 2

    Märkte att vår tråd har blvit för gammal så jag tänkte jag startar en ny! hoppas alla hittar hit

    www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2203976.html

  • Svar på tråden Pampas Brudar 2
  • Fru070­7
    Äldre 25 Jul 11:18
    #0

    Uppdaterade bilder finns nu på www.Eva-Toffe.pixbox.se

  • tindra star
    Äldre 27 Jul 07:43
    #0

    kiija
    Gissade nästan att det par som sa att de var bjudna på ett annat bröllop var bjudna på ert bröllop!
    När fotografen sa att han har ett annat brudpar före oss så anade jag också att det var ni!
    Och jo, vi skall övernatta i Jeppis så kanske det blir på samma hotell det då också! Vilken tid åker ni till hotellet?
    Som sagt, ankdammen är liten... Väldigt liten!
    Igår var vi och diskade vår servis. Många snälla släktingar hjälpte till så det gick på nolltid (nästan) att diska alla tallrikar, bestick, glas och vinglas.
    Idag blir det stora dukaredagen. Och lite annat fixande där men jag hoppas på att det inte blir så sent idag. För jag behöver min nattsömn inför den stora dagen imorgon!
    Lycka till!

  • matild­as
    Äldre 27 Jul 09:55
    #0

    åh va bra att det blev en ny tråd :) hinner dock inte skriva nu, återkommer senare!

  • Blir_F­ru_070­7
    Äldre 29 Jul 19:15
    #0

    Tillbaka i Åbo efter 4 veckor i Österbotten. Vi gifte oss 7 juli och det var alldeles underbart! Det regnade inte alls då vi fotograferades och vi hade en underbar fotograf som fick oss att trivas så bra, fotona blev jättebra! Han fotograferade också vigseln i kyrkan o sen gruppfoton efter vigseln och de blev alla fina minnen. Vi ska förstora upp o lägga på väggen ett foto med "ringpåträdningen" :).
    Alla gästerna var så glada o trevliga och det hela blev en glädjens dag o vi har bara suttit o drömt om dagen nu i 3 veckor... :)
    Nu är jag fru! :)

    Jag blev också överraskad med en möhippa 1 juli! Jag hade inte alls trott att jag skulle få någon möhippa, hade helt enkelt bara antagit det. Vi bor i Åbo o for till Österbotten en vecka före bröllopet. Vi tillbringade tiden på en liten ö och enda sättet att ta sig dit är med privat båt. Söndagen den 1 juli var jag o min man ute i trädgården o fixade, helt plötsligt kom min mans systrar o det var ganska vanligt, för de tillbringar också mycket tid där, men så såg jag mina systrar o förstod inte vad de gjorde där, då jag såg mina två kompisar, då gick det upp ett ljus! Möhippa! Jag har nog aldrig varit så överraskad! :)

  • Fru070­7
    Äldre 31 Jul 12:01
    #0

    Hur har de gått för er tjejer som gifte er 14/7 och 28/7 är ju nyfiken juh!!

    Ingen som har nå bilder att visa?!

    Berätta berätta :)

  • Blir_F­ru_070­7
    Äldre 2 Aug 13:46
    #0

    Här var det inte mycket liv! Men kanske alla nygifta är på smekmånad?

    Har varit tillbaka från semestern i fyra dagar nu, det är slött på jobbet. Det regnade för det mesta under de 4 veckorna vi var i österbotten, nu har de lovat fint väder i helgen. =)

    Fru0707: Har du vant dig vid ditt nya efternamn? Har du fått något nytt sjukförsäkringskort? Jag tror man ska få ett nytt automatiskt, men jag har inte fått något ännu.

  • tindra star
    Äldre 4 Aug 19:02
    #0

    Här kommer nu historien om vår dag:

    Det blev en ganska tidig väckning på lördagsmorgonen för mamma och jag hade ännu en liten sak att fixa vid festplatsen före det bar av till mammas salong.
    Där fixades naglar och hår och när tiaran satt på plats började jag nog känna mig som riktig prinsessa! Sen blev det sminkning. I bilen på hemvägen började jag få lite fjärilar i magen. Då kände jag att nu närmar det sig verkligen.
    När jag återigen kom till mammas och pappas fick jag se honom, han som skulle bli min äkta man efter bara några timmar. Han var nästan helt klar redan och kvar hade vi då bara att sätta på mig brudklänningen. Hela familjen var där och vimsade och småsyskonen sprang i fönstret för att se om bilen som skulle hämta oss var på väg...
    Precis när vi fått fast dragkedjan på klänningen så kom bilen. "Vår" limousine backades upp på gårdsplanen hemma hos mamma och pappa. Det var bara att knäppa sista knapparna och kolla sminket samt smyckena och åka iväg till fotografen. När vi kom till fotografen började det regna så några utomhusbilder fick vi inte men jag tror nog att vi skall hitta våra favoriter bland alla studiofoton utan problem!
    Avfärd mot kyrkan. Vi kunde inte köra så hårt med våra rosetter på bilen så vi startade i tid. Framme vid kyrkan 16.56. Vaktmästaren tog emot oss där och frågade om vi var redo. Konstigt nog fick vi ur oss ett ja. Kantorn började spela Mendelssohns bröllopsmarsch... Så var det bara att gå... Gången upp till altaret gick bra, lite spännande var det nog när man såg alla människor. Prästen talade. Vår solist sjöng två vackra sånger. När hon sjöng sången "Du är allt" och jag såg på min man så kunde jag inte låta bli att släppa några tårar.
    Ringen, bibeln och Munsala brudmarsch ut. När vi stog på trappan, då kunde jag andas ut! Det gick ju hur bra som helst! Idag när jag tittat på foton så kan jag bara konstatera att vi ser väldigt lyckliga ut när vi står ute på kyrktrappan. Nygifta och lyckliga!

    In i limousinen och avfärd till festplatsen. Där avnjöts god mat och gott vin. Mumsig tårta på det hela och trevlig program! Bröllopsvals och sen började orkestern spela. Vi hade jätteroligt och njöt i fulla drag! Men någon gång tar det roliga slut och vi var redo för avfärd mot hotellet i Jakobstad. Lämnade festen ungefär 01.45 men den lär ha pågått till långt senare!
    Fötterna var trötta och huvudet var trött efter alla intryck och ändå kändes det som om hela dagen gått alldeles för fort!

    Lite bilder finns i fotoalbumet på vår bröllopssida theresrobert.weddingannouncer.com/photoalbums.html

  • Fru070­7
    Äldre 6 Aug 11:37
    #0

    Tindra star

    Vilken underbar klänning du hade!
    Snygg frisyr din mamma är bra på sånt :)

  • Fru070­7
    Äldre 6 Aug 11:39
    #0

    Blir_Fru_0707

    Njäe har lite svårt med mitt nya namn måste erkännas..svara ju i telefon på jobbet med det men de gör man ju inte i sin kännykkä direkt.. sen skriver jag ju under beslut med min nya autograf men attans va de ska va svårt å lära sej då :)

    Jo jag har nog fått nytt kort från FPA de hade jag fått redan efter 2 veckor typ, men det beror säkert på hur mycket jobb dom har, men jo det kommer automatiskt.

  • Charlo­tt
    Äldre 7 Aug 08:42
    #0

    Hej på er!

    Jag skall gifta mig först nästa sommar, men har inte lyckats hitta nå andra "pampasbrudar" som skall göra det ännu. Hittade den här länken i går, roligt att läsa om era förberedelser inför bröllopen och om hur underbar själva bröllopsdagen blev.

Svar på tråden Pampas Brudar 2