• zukigirl

12 st morgongåvor.

Fick ett underbart tips här på BT om morgongåva till min blivande. Jag ska ge honom en liten gåva varje månad i på vår dag ända fram till vi firar ett-års dagen. Den första gåvan som han får på bröllopsdagen istället för dagen efter är redan fixad. Det blir ett guldhalsband som han vill ha. Men resten av gåvorna vill jag ha lite tips om. Det får gärna vara saker som vi båda har nytta av eller kan göra tillsammans. Tror att jag ska köpa konsertbiljetter till någon artist som vi gillar och lägga i ett kuvert. Är det någon som har mer förslag? Jag ger honom alltså alla 12 på samma gång men han får bara öppna ett varje månad.

• Svar på tråden 12 st morgongåvor.
  • liz_s

om du vill ge något litet kanske något som kan vara häligt ex om ni har badkar är det badbombkan vara väldigt romantiskt =)
    en dag då han får bestämma helt vad ni ska göra kan bli väldigt kul =)
    fotmassgae och fixk med fötter kan du ge om han gillar sånt annorlunda :P
    picninick?
    om u gillar att pyssla kanske du kan göra en fin ask men små kärleks förklaringar mm
    skriv en kärleksdikt till honnom
    man kan göra mycket låt kreativitet flödaLYCKA TILL

• zukigirl

liz_s :
    Du har så rätt så... Små enkla saker gjorda med kärlek slår det mesta. En romantisk picknick tex. med lite vin och god mat. Sååå mysigt så. Det kommer att bli en del sådana saker jag hittar på.

• liz_s

hej! ja jag tror att dom enkla sakerna uppskattas kanske mer där omsorg och tid är nerlakt i stället för en massa pengar.. en grej för flera hunndra eller en grej för flera tusen... vist kan ju vara kul men det är ju endå verkligen specielt att få något som någon lakt ner tid på? du kanske som avslutningsvis kan ta en boxs på massa bilder på dig efter ett år? lite roligt kanske =)

• Lena+Mattias=sant

En jag älskar dig bok där du skrivit alla anledningar till att du älskar honom

biobiljetter

en kryssning över helgen

en romantisk middag på resturang

en flaska gott vin

• zukigirl

Vad gulliga ni är allihop som kommer med så mycket bra tips! Tack! Som det ser ut nu så kommer han att få ett dubbelt medborgarskap samma dag som vi gifter oss. Kollade upp det och det var fasligt dyrt. 400 euro! Hade planerat att han skulle få ett speciellt halsband men det kostar 4ooo så det tänkte jag ta som en annan månadsgåva. Jag behöver ju inte köpa allt på en gång. Biobiljetter,du & jag-bok, kryssning, ett fint årgångsvin och sådant tror jag oxå att det blir. En picnic i januari hemma på en filt på golvet med gott vin och god mat är något som jag vet att han också skulle uppskatta. Kom gärna med ännu fler tips!

• Fru Henax

Vet inte om detta är aktullt fortfarande? Kanske är ni redan gifta?! Men men, jag skriver ändå!

Min man fick 12 paket av mig i morgongåva (f.ö. väldigt uppskattat!) och han fick bl.a.
    * Biobiljetter
    * Rött vin
    * 5-kamp på Grönan
    * Fotoram att ha en bröllopsbild i på kontoret.
    * En "disk-fri"-månad (tjohoo, den presenten har han glömt att lösa in! )
    * En månad med "hur mycket hembakat han vill" (den har han också missat...! )
    ... men hjälp! Nu står det helt still?! Kommer inte på något mer!!!

Jo, just det! I det tolfte paketet (alltså på vår 1-årsdag) så blir det en övernattning + middag på samma ställe där vi hade vårt bröllop.

Som du ser en salig blandning av både billiga (disken t.o.m. gratis!) och lite dyrare grejer!

• Fru Henax

Just ja, sagoböcker fick han också! Vi är nämligen lite "fåniga" och brukar läsa saga för varandra ibland om nån har svårt att sova...!
    2 stycken Nalle Puh-böcker blev det.

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

FruHenax:Hade nästan glömt denna tråd.Dina tips var ju ursöta:).

• zukigirl

Fru Henax : Nädå vi gifter oss nästa månad och jag har inte kommit på alla presenter ännu så jag tar tacksamt emot fler... Jag gillade dom där "diskfri månad" och hembakargrejen.... Det kostar ju inget men ger en känsla av omtanke...

Svar på tråden 12 st morgongåvor.