• Buslinna

Cambridgekuren - tråd nr 7

Tråd nummer sex är stängd så här kommer tråd nummer sju! :)

Länkar till tidigare Cambridgetrådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.html

• Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7
  • Dree

Tror inte det. Det är ju inget man sväljer. :)

• lillamejj

nej precis.

hur mycket väger du? och hur mycket har du gått ner? :)

• Dree

Jag vägde imorse 81,8 och startade på 84,2 i lördags. Så 2,4 kg på två dagar. :)
    Men ja har som mest vägt 112 kg. Planen är att ta sig ned till 58-60 kg. (är 167 cm lång)
    du då? :)

• lillamejj

oj! grattis :) det är ju jättebra gjort!

jag är 170 cm lång, och väger ca 70 kg nu. jag vill ner till 58-60 kg också.

Men just nu vet jag inte längre.
    Innan mådde jag bra, men nu är jag skithungrig, och jag vill verkligen inte dricka den där äckliga shaken! buh, vill gå ner till caféet precis jämte här och köpa en räkbaguette. haha..

• Sillbritt

bambi1: har läst din blogg och lärt mig mer om detta. Tack! Vad duktig du har varit!
    Buslinna: Tack för att du delade med dig av dina resultat! Det känns alltid inspirerande.

Jag tänkte börja med 2 veckor ren kur, håller på att prova ut smaker nu. Med anledning av det ni berättat, tror jag att dag 3 och 4 är värst för de flesta och tänker följaktligen starta en torsdag (om 2 veckor) så att jag är ledig de dagarna. Tycker ni detta verkar vara en bra plan?

• Sillbritt

Dree: du har verkligen gjort ett fantastiskt jobb! Grattis!
    Lillamejj: Ge inte upp!

• lillamejj

nu tog jag mig en halv skiva bröd utan några pålägg. men usch va jag skäms!

och nu blev jag ännu mer sugen på att äta.

uffuff! får se hur det går.

• Dree

Sillbritt: tack så mycket. :)

Lillamejj: De fyra första dagarna är värst. Det gäller att ta sig förbi dem. Dag fem brukar hungern vara ett minne blott och man är pigg och glad. Skäms inte för skivan du åt. :) Det är bara att fortsätta.

• bambi1

Sillbritt: tack! :) Jag hoppas att jag kan hjälpa er andra... det hjälper även mig att hela tiden tänka på att inte falla tillbaka i gamla vanor, genom att vara på detta forum och att blogga! :)
    bambi.bloggagratis.se

• Buslinna

Jag har precis provat lite nya kläder inför hösten. De gamla är ju för stora, men samtidigt vill jag inte köpa för mycket heller - det är ju mer som är på väg bort. :) Och jag kan nu ha två storlekar mindre än jag kunde i vintras! Tjohoo! :D

Dree,
    Du är ju "gammal i gemet", men jag säger det ändå, uti fall att: tänk på att soppan inte får koka om du värmer den färdigblandad! Det brukar rekommenderas att inte värma den så. :)

Skönt att det går snabbt för dig så här i början! Alltid peppande. :)

Sillbritt,
    Det var så lite så. :)

lillamejj,
    Försök att hitta på något annat när du blir hungrig. Ta en kopp te om du gillar te, ett bad, en promenad, titta på en film, spela något spel på datorn, ring en kompis, läs en bra bok eller vad som nbu krävs för att du ska tänka på något annat! Drick också mer. :)

Om du bara måste ha något så finns det alternativ till brödet, som inte försenar ketosen på samma sätt som kolhydratsstinnt bröd. :) Prova några räkor, lite hårdost, en bit skinka eller något liknande (tänk bara på att det inte ska innehålla socker, vilket en del korv kan göra). På det sättet kan du få i dig något litet utan att förlänga "plågan" för dig. :)

Kom också ihåg att det jobbiga kommer att gå över mycket snabbare än du tror! Var bara maniskt noggrann med att dricka ALLT vatten så löser det sig inom kort. :)

Svar på tråden Cambridgekuren - tråd nr 7