• mammacatta

Äntligen fredag del 10

Nu är det dag för en till!

"tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

nån som hakar på?"

Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-11 11:16
    Tråd nr 1-7= 18845 inlägg

1546 i nian
    2953 i åttan
    Blir...
    4499+18845=22344

Plus de som är här.

• Svar på tråden Äntligen fredag del 10
  • Gable

Alltså, jag skämdes faktiskt igår över mina ben så i morse tog jag tag i problemet. Jag lyckades, efter många om och men, raka benen. Var skitnöjd tills jag skulle klä på mig.

Ni vet hur Ernst lilla tankesträng i ansiktet ser ut.

Så ser jag ut på benen. Jag har små tankestränger här och var. Vete fan om det blev så mycket bättre. Får nog dra på mig byxor med längre ben.

Att det ska vara så besvärligt att vara på smällen.

• Gable

Jo, det är bra med tanten annars. Blir fort trött, vilar, surfar, vilar och surfar. Hämtar posten och lagar lite mat. Det är mina dagar nu för tiden.

Ibland får jag göra små utflykter i verkligheten. Åka på sjukhuset och ta prover och åka till barnmorskan och ta prover. Sen hem och vila och åter vila.

Det är rent ut sagt ASTRÅKIGT!!!!!!

• Gable

Jag gillar Elias! Även om Snyggve är ett bra namn också

• Fru Hilde

Jag tycker jättemycket om namnet Elias. Känner en väldigt SNYGG och snäll och intelligent kille som heter Elias. Så jag har bara positiva tankar om namnvalet Elias Snyggve Fredag

• Fru Hilde

Gable visserligen skulle nog vi gamla godingar i fredagstråden kvala in till att bli moderatorer, men jag vet inte om det är tillräckligt glamoröst för min smak

Idag har jag pratat med mitt fackförbund. Det kunde inte begripa problemet överhuvudtaget. Däremot sade de något intressant. Eftersom jag inte har något skrivet kontrakt på min anställning ska den enligt LAS räknas som tillsvidareantsällning. Hmmm det lät intressant, men jag undrar om mina överordnade är med på noterna Skulle jag få problem med att jag inte får jobba tillräckligt med timmar som jag blivit lovad så kan de involvera sig. Utöver det är det mest att avvakta situationen. Om Handels skulle börja blanda sig i mina sysslor däremot kommer de gå in och föra diskussioner direkt med Handels ombud (så uppfattade jag det åtminstone). Det är troligen mest tomma hot som sagts och det ska inte gå att jämföra vår kompetens. Det som är viktigt för min arbetsgivare är bara att definiera vad mitt jobb innehåller och vilka krav man ställer på mig. På så sätt skulle det ju vara uppenbart och tydligt att en snickare inte kan utföra mitt jobb.

• mammacatta

*skrattar och minns mina egna missöden*

Gable skrev 2007-09-19 15:48:44 följande:
    Alltså, jag skämdes faktiskt igår över mina ben så i morse tog jag tag i problemet. Jag lyckades, efter många om och men, raka benen. Var skitnöjd tills jag skulle klä på mig. Ni vet hur Ernst lilla tankesträng i ansiktet ser ut.Så ser jag ut på benen. Jag har små tankestränger här och var. Vete fan om det blev så mycket bättre. Får nog dra på mig byxor med längre ben. Att det ska vara så besvärligt att vara på smällen.
  • Cybermamman

mammacatta skrev 2007-09-19 10:55:19 följande:

En fråga: är det konstigt att vilja ha besök så det inte stör ungarnas rutiner för mycket? Att man liksom struntar i DERAS rutiner och går helt på ungarnas linje?
    Nej det är inte konstigt. Det är friskt. Du måste hitta på ett bra trick som gör att hon inte vill komma just då. Jag kan inte komma på nåt bra just nu men låt oss tillsammans fundera ut något riktigt evil
Svar på tråden Äntligen fredag del 10