• Anna_Sol

Lusthuset på Långholmen...(här till Långholmens Folkhögskola)

Någon som har bokat det? Vi har prelbokat det då det ännu är en byggnadsplats typ, men det ser himla fint ut.

• Svar på tråden Lusthuset på Långholmen...(här till Långholmens Folkhögskola)
  • Augustibrud 2008

Ha ha...ja jag vill oxå ha en sådan i vitt guld...
    Men i Dubai är det inte bra att köpa en sådan, men i guld.
    Får se hur vi gör.

Såg du den där tårtan i ditt inlägg om caketopper, vit tårta m "riktiga" röda rosor?
    Sååå fin o kanske passande till ert bröllop oxå?!

Jag gillade den, men vill då ha chokladblomma (brun blomma som faktiskt heter så + ngr rosa rosor)
    Jag ville ha vinrött/vitt innan, men tröttnade + alla haft det nu.
    Så jag sett mkt brunt nu o det är så fint + m lite rosa.
    Gillar INTE puttinutt rosa el så, utan den mer cerisa färgen/klar rosa...hmm svårt men jag hittat många bra bilder fr tidigare brudar här på BT :)

• Augustibrud 2008

Har ni börjat spara?

Jag känner att jag måste börja sätta en budget o en sparplan...

Får se vad hela kalset kommer sluta på...hmm vill ej bli ruinerad heller.
    Önskar man hade rika föräldrar ;)

• Anna_Sol

Jag tror att vi kommer betala det mesta pö om pö och så tar vi av våra redan sparade pengar. Min svärmor bidrar med 10 000. Min mamma bidrar inte med en krona, fast hon har egentligen råd...är bara snål. Jag tror vi kommer hamna på 50 000-60 000. Hellre 50 000. ;)

Jag har uppdaterat mina bilder lite i Bröllopsmappen också.

• Augustibrud 2008

Va skönt att ni ändå får lite...tror mina föräldrar, min farmor + svärföräldrar kommer betala vissa saker tex fotograf, klänning, blommor.
    Men vi får se, som jag säger hela tiden...ha ha...men känns så långt dit men ändå ej.
    Näbbklänningarna kommit (snabba på Ellos) men ej hunnit hämta dem ännu.

När ska du börja plugga?
    Själv börjar jag jobba v.33

• Augustibrud 2008

Kom på att nu har jag ju din mailadress...glömmer av den hela tiden!

• veronica123

Hej!

Vilken superfin klänning det var på din bloggsida!! Vad heter den och var kan man få tag på den? Det var den första klänningen någonsin som jag kan tänka mig att ha på mig... :)

• veronica123

Tänkte faktiskt på den andra, som är utan axelband. Den andra var också snygg, men tror att den inte skulle passa min kropp... :). Hittade till sidan (www.1koo.com) men där finns det tusentals klänningar, så om du kommer ihåg namnet eller nåt som man kan söka på skulle jag vara tacksam!

• bröllopstjejen

Hej,

såg på Salt m.fl som säljer VILA (tror det var det märket) så har som axelbandslösa festklänningar i tex rosa, brunt, beige m.m.
    Sååå fina!
    Funderar på att köpa 2 rosa (inte knallrosa utan en snygg rosa) till mina tärnor redan nu...på klänningarna är det broderat/sytt lite på höger sida.
    Såge n klänning i rosa m brunt på....som klippt för vårt bröllop ;)
    Men får se, känns ju tidigt o köpa men snart är dom väl slut.
    Mina tärnor är smala o snygga, så dom lär passa perfekt i dem!
    Vad tror du Anna, är det tidigt att redan nu köpa dem?

• Anna_Sol

Nej, jag tycker inte det är för tidigt! Hittar man något man gillar ska man ju slå till, ju mer man delar upp kostnaderna ju bättre.

Själv har jag lite meckigt att hitta klänning till min tärna, hon är väldigt storbystad och kan inte vara utan axelband, ha väldigt tunna eller för u ringat...

Jag hade ju egentligen velat ha gammelrosa, nougat och vitt som färger....då hade det också varit lättare att hitta en klänning i stan öht...vinrött (som är en av våra färger) är ganska vsårt att hitta om man inte går till typiska uthyrningsställen och då kan det ju bli ganska dyrt.

Jag tror att jag kommer beställa klänning från Kina till min tärna.

• Augustibrud 2008

Okej, får se hur jag gör.
    Har ej frågat min andra tärna, men vet att hon kommer bli sååå glad!
    Båda tärnorna har typ small o är 1,65 cm långa...hmm jag måste se till att gå ner mina extra kilon eft barnen.
    Inte kul m att tärnorna är super snygga o en själv inte det....
    Blir dyrt m alla klänningar, smink & hår....
    Tärnklänningarna hade mycket bra pris 399:-/st.
    Smink & hår ska jag boka m Sandra Joelsson som gjort mig innan, sååå bra + skönt att hon kommer hem till en.
    Men den stora kostnaden är mat & dryck helt klart.
    Minns ej om jag frågat men ska ni ha dj?
    Vi ska ha fr Dj-teamet som vi använt innan!

• Anna_Sol

Jag måste också gå ner i vikt innan, men framförallt träna upp mina armar och bli av med gäddhänget lite...:/

Jag tror inte vi kommer ha riktig DJ, OM min kompis inte ska spela...han är ingen DJ men harspelat på en hel del fester och har en enorm gd samling. Fast då måste man ju hyra utrustning...vi får se. Funderar på Dj in a box eller vad det heter...

• Augustibrud 2008

Ska bli intressant o se när lokalen är klar, Glashuset alltså ;)
    Kul när allt är nytt o fräscht + förmodligen så har ingen varit där tidigare på bröllopsfest av våra nära & kära tills vi haft där!
    Har inte berättat ännu för min kompis som ska ha själva folkhögskolan att vi ska gifta oss där 2 1/2 mån efter, fast då i Glashuset...tror du hon tar illa upp?
    Läst för mkt här på BT tror jag...ha ha...flera brudar som blivit besvikna då en annan vän ska gifta sig samma sommar.
    Men jag tror ej jag har sådana vänner, utan vi hjälper dem nu m deras bröllop o sedan gifter vi oss efteråt.
    Så vi tar ju ingen "glans" fr dem direkt.
    Ibland blir allt så mkt när man läser här inna på BT om vissa saker.
    Mina kompisar som har/ ska gifta sig är ALDRIG inne här, då dom tycker det är så jobbigt o stressande att läsa om alla måsten m.m. osv.

• Anna_Sol

Ja, det ska bli kul och se. Ska maila Ola nästa vecka tänkte jag, jag vill veta när det ska stå klart så jag kan få se hur det ser ut och vilken typ av möbler de kommer ha.

Kan aldrig tänka mig att en människa i sinna sinnes fulla bruk tar illa upp över en sådan sak. Jag skulle då aldrig göra det iallafall. Känns ganska överdrivet faktiskt.

Jag kan också bli lite chockad när jag läser här inne ibland, vissa brudar tror att livet och världen står och faller med deras bröllop....;)

Svar på tråden Lusthuset på Långholmen...(här till Långholmens Folkhögskola)