Lusthuset på Långholmen...(här till Långholmens Folkhögskola)
Någon som har bokat det? Vi har prelbokat det då det ännu är en byggnadsplats typ, men det ser himla fint ut.
Någon som har bokat det? Vi har prelbokat det då det ännu är en byggnadsplats typ, men det ser himla fint ut.
Augustibrud 2008
Nä, jag menar alltså att min tärna ska ha en vinröd klänning. En helt annan klänning.
Onekligen är klänningen stor, för lång och lite bred, men pga bandet i midjan spelar det inte så stor roll att den är bred och jag tror som sagt att den kommer vara precis till anklarna nästa år. Den är ganska kort i storleken och jag vill ha en lång klänning. Nu är den kanske 5 cm för lång men det lär hon växa på ett år, och plus skor och tyll underkjol. Och som sagt, är den på tok för stor får jag köpa en annan.
Jag får se vad jag hittar på för tärnklänning..men du ska en tärna eller?
Jag funderar på 2 st, men svårt att välja har många nära kompisar oxå.
Ska ha ett värdpar oxå i kyrkan, funderar på min lillebror o en kompis till mig. Men får se då det är ett tag kvar...
Vet redan toastmaster o ev bestman.
Beställde 2 st klänningar i rosa m beige band i midjan som du beställde på Ellos.
Tack för tipset!
Har ni ngn aning om fotograf? Eller var det din sambo som ej ville ha ngn?
Jag har kompisar som har fotostudio, men vill helst ha en annan.
Se www.birgersdotter.com
Gillar hennes bilder + tavlor!!
Verkar okej m priset!
Viktigt för mig att det är det man har kvar efteråt o är nöjd.
Typ ringen o bilderna (+ minnen i huvudet)
man har kvar.
Vi måste nog diskutera det där med fotograf lite mer, jag och min sambo. Jag vill hemskt gärna ha vackra bilder från vår bröllopsdag ju, och ännu mer om man ska hålla till på Långholmen när omgivningen är så vacker.
Jag ska bara ha en tärna, ett ganska enkelt val. Min dotters gudmor. Jag har inga systrar och även om jag har fler nära vänninor känns hon som ett givet val.
Värdpar har jag inte ens funderat på, det känns som om det är en hyffsat tung uppgift och jag vet inte vem/vilka vi ska be...Närmast till hands ligger kanske min sambos bror och hans fru...deras son ska ju vara näbb med vår dotter....vi får se.
Toastmaster vet jag inte ens om det blir någon, jag tror inte det bli rnågra tal faktiskt. Eller jo, min svärmor vill nog säga några ord...och kanske några fler. Vi får se...kanske.
Min sambo verkar inte vilja ha bestman/marsalk...han förstår inte varför han ska ha det och kanske ligger det något i det...
Tack för tips om fotograf, tycker absolut det var ett bra pris.
Får i fall min sambo har ngn bestman...
Värdparet har inte så jätte mkt ansvar tycker jag, mest att dom står i dörren i kyrkan o ger kyrkoprogram o hälsa alla välkomna + rekommenderar sittplats.
Sedan vill jag att dem står m korgarna m blomblad när alla går ut.
Ev. vill jag att dom är först på plats i festlokalen oxå o även där hälsar välkommen till alla igen o visa var ev presentbordet är osv.
Det känns ej så tungt, dom som är tilltänkta är bra på sådant o tror det blir kanon bra!
Som sagt det är ju ett tag tills dess, men ser o hör jag ngt sparar jag det i min "bröllopsmapp" här på datorn :)
Jag har nu bokat den 30/8 2008 m Ola i den nya lokalen "Glashuset" heter enligt honom.
Blev lite nervös när han började strula lite, men nu är det klart.
Sa att vi även vill komma dit i sept o kolla innan definitiv bokning.
(står som prel.bokad nu)
Oj meningen blev knasig...ska ju stå "får se i fall min sambo ska ha ngn bestan"...
Jag gör som du, sparar i en mapp på datorns skrivbord. Alla bilder jag ser på hår, klänningar, dukningar, förslag på mat, tårta etc. ALLT!:) Även intressanta länkar och så.
Jag var tvugen och kolla de mail jag skickat Ola, men jag hade bokat den nya lokalen. Jag blev lite orolig där. ;)
Har skickat de bilder jag tog när jag vardär förra veckan till din mail! :)
Tack, toppen att få se bilderna!
Har du ngn aning vad du ska ha för ngn klänning och håruppsättning?
Minns ej om vi pratat om det...
Känns inte så kul o läsa om alla nygifta brudar som ej är nöjda m sina bröllop eler gråter floder efteråt...
Tråkigt om man själv skulle känna så.
Här kan du kolla under min Bröllopsmapp på några klänningar jag är förtjust i, men det är så lång tid kvar....mycket kan hända innan dess.
www.familjeliv.se/krypin/anna_sol/galleri.php
Jag har nog missat alla missnöjda brudar faktiskt, vad brukar folk mest vara missnöjda med?
När det gäller håret kommer jag nog ha en ganska enkel uppsättning, en typ spansk knut om du vet vad det är?
Kul att se din sida!
Men såg inte dig på ngn bild...
Ja, man hinner ändra sig mkt på 1 år...
Gillade din ring, mkt vi har gemensamt!
Men så inga vinröda blommor...ni vill väl ha vit/vinrött/guld?
Jag finns på en bild, under Älsklingshjärtat Julia, på sida 2. En bild på mig och Julia, fast när hon var nyfödd. Och så press bilden så klart.
Jag har inte hittat ngn sådan blomuppsättning jag vill ha på bild, därför är det mycket bilder på pioner och de är ju sällan vinröda. Det var vad jag ville ha från början, men det är inte pionsäsong i augusti. :(
Jag vill ha den ringen fast i vitt guld dock.