• Carma

peppningstråd (del ii)

Den gamla tråden blivit avstängd så jag börjar en ny. Här är alla välkomna som vill gå ner i vikt och som vill peppa varandra :D

• Svar på tråden peppningstråd (del ii)
  • Qozze

Carma: Grattis till att du nått målet! Vad roligt att höra! Vi är några få som kämpar vidare fortfarande...

Denna vecka har jag varit på två pass, ska försöka dra iväg i morgon bitti igen så man får ett extra pass (det lär behövas inför lördag-kvällens fest...). Då kan man ha det skoj utan sådär jättedåligt samvete

• Roccosgirl

Qosse: Jag har många gånger funderat på vinterbröllop, vill inte gifta mig på sommaren som alla andra...
    Men så bokade vi en resa till Mauritius, och så kom vi på att vi kan göra det där. Sommar och vinter på samma gång;))

Carma: Stort GRATTIS till dig!!!

• AggaP

Grattis Carmaa, kul att du nått din målvikt!!!

• Carma

Tack så mycket!!!! :)

Jag kan säga att jag mår mycket bättre och trivs bättre med mig själv. Konstigt att några kg kan påverka så mycket.

Det gäller dock som sagt 'to keep an eye on it', så att man inte hamnar där igen. Hösten är perfekt årstid för att komma igång med träningen. Så jag tänkte att röra på mig mera och fortsätta leva sunt med rätten att unna sig ngt gott (mindre nyttigt) då & då.
    Pepp pepp
    Carma

• AggaP

Idag har jag sprungit....antligen har jag tagit mig samman och ska forsoka igen....
    Det gar valdigt trogt for tillfallet...vill garna ga ner i vikt men inspirationen finns inte riktigt dar...men man vill ju inte ge upp och jag vill na min malvikt sa att jag slipper att banta hela livet, vilket jag har gjort hittills.

Det ar dags att jag tar och forsoker ta de dar sista kilorna....suck vad det gar segt.

Har inte nagon lite pepping och ge, hur gar det for er andra???

• Qozze

Lyckades få in tre pass förra veckan. Denna vecka har jag börja cykla till eller från jobbet (beror på hur vi får till det med dagis-lämningar/hämtningar). Hoppas att det ger lite resultat.

AggaP: Håller med om att de sista kilona känns sega. Det är som om att det inte händer något. Bra gjort att du varit ute och sprungit!!
    Jag måste försöka ta tag i mina sista kilon med nu. Har beställt en korsett som är lite för liten nu (fick hem den idag) så jag måte få bort lite fläsk så att jag kan ha den - den är ju så fin.
    Hur mycket har du kvar? Vad blev din senaste invägning? Jag ska snart väga in för denna månad, hoppas, hoppas det går bra...

• Vickan78

Hej alla!
    Har också kommit igång lite igen efter förkylning. Typiskt alltså, det kommer alltid som ett brev på posten när hösten står för dörren, och liksom förstör alla goda intentioner om träning...
    Har varit hektiskt på jobbet, men är nu lugnare. Har gått upp 3-4 kg sedan bröllopet men trivs bra iallafall. Vill ha lite mer muskler nu bara!
    Kämpa på!!!!!!!

• Pidis

NU har jag bokat ett gymkort
    Börjar den 23é september
    (dem har invigning då)
    Har 484 dagar på mig att se lite smärtare ut och tror verkligen att jag kan klara det
    Med pepping härifrån går det nog ännu enklare.

• AggaP

Qozze
    Vad duktig du ar som har borjat cykla, bra jobbat.
    Jag vagde imorse 66kg, men for 2 dagar sedan var jag och snuddade vid 65kg. Men mensen ar pa gang sa jag hoppas att det ar det som spokar....annars blir jag deppig....Jag ar nojd med att vaga 63kg tror jag, men har satt min malvikt pa 60 kg. Sa man kan val saga att jag har 3-6kg kvar att ga ner...
    Hur gar det for dig sjalv, nar har du vagdag och hur mycket har du kvar???

Ahhh. det later fint med en korsett, ar det for brollopsnatten kanske???Det ar nagot jag maste ta tag i och skaffa mig. Det kanske kan ge lite peppning att gora som du och kopa nogot lite for litet

Vickan78
    Nar gifte du dig?? Skrev du nagot om det har, eller missade jag det?? Grattis iaf, hur var er dag???

Pidis
    Det kommer att ga bra for dig, du har manga dagar pa dig, lycka till!!!

Pa lordag ar det bara 13 veckor kvar!!!!!

• Qozze

Vickan: Grattis till bröllopet. Några kilon extra får man väl kosta på sig efter en sån fest. Man måste ju få njuta lite med!

Pidis: Bra gjort! Nu kan du bara sätta igång med tränandet. Du har ju massor av tid på dig. Vad har du för mål och var ligger du idag?

AggaP: Vad skönt att du nästan är vid ditt mål. Du kommer garanterat att klara det till bröllopet! Jag hade vid sista vägningen 4-6 kilo kvar (vägde 76 och vill hamna på 70-72 kilo). Men det är snart en månad sen så jag hoppas att det har hänt lite mer nu. Ska ha invägning den 1:a sept (lö). Hinner cykla ettpar gånger till och ta ett träningspass till

Svar på tråden peppningstråd (del ii)