peppningstråd (del ii)
Den gamla tråden blivit avstängd så jag börjar en ny. Här är alla välkomna som vill gå ner i vikt och som vill peppa varandra :D
Den gamla tråden blivit avstängd så jag börjar en ny. Här är alla välkomna som vill gå ner i vikt och som vill peppa varandra :D
Nu kanske jag också ska ta och våga skriva i tråden efter Agga P:s lilla bekännelse hihi
Jag har haft semester från bantningen (usch vilket hemskt ord!) och mest jobbat och struntat i vikten.
Ska ha semester nu i fyra veckor innan min skola börjar igen och nu har jag tänkt ta dom sista kilona!
Det känns inte så svårt numera eftersom jag bevisat för mig själv att det faktiskt går. Hittills har jag gått ner 6 kilo sen jag började, vågen står på 66 kilo:)
Jag känner precis som du Agga P att jag kanske nöjer mig med två-tre kilo till det beror lite på hur det känns när jag gått ner dom. Har inte lika stor ångest över det längre utan känner att det inte gör något att det blivit lite pauser hit och dit med viktnedgången..Det får ta sin tid!
rosesarered
Skönt att höra att någon mer gör och känner som jag.
Du har ju ändå gått ner 1kg sen sist du skrev (trots som du säger att du fuskat med bantningen). Det är väl jättebra gjort.
Vågen stod i morse på 66,5kg, så det är helt ok. Funderar på att eventuellt gå ut och gå en runda, men det är ju så tråkigt att gå själv...Kanske imorgonbitti istället. Jag får vela lite till...(så att det blir för sent och mörkt)
Qozze
Ähhh, att du inte är nöjd med magen är bristen på solsken...Hade ju varit lättare om man kunde få sig en solbränna...Kämpa på!
Hej alla! Tillbaka efter bröllopsresa i toscana... heheh UNDERBART men vi gjorde inte mycket annat än åt... hmfr... och det syntes på vågen när vi kom hem i måndags kan jag säga. + 3kg
Fast det kanske mest var vätska efter flyg och pga det månatliga håvetet
för idag är det bara +1kg. Jag fortsätter att hänga här trots att man blivit fru. Kan nog inte släppa det här stället riktigt ännu.
Jag är krasslig och kan inte träna men längtar (!?!? vilket är något rel. nytt för mig) efter att kunna röra på mig igen. Jag är nöjd som det är nu men jag känner mig själv och kommer snart att smocka i mig onyttigheter om jag inte håller ett öga på den här tråden. Kände mig så fin på bröllopsdagen och jag vill gärna fortsätta känna mig i form.
Ska leta efter en "förebild" (hehe, som att jag skulle kunna vara en sådan) och kanske bröllopsbilderna får vara efterbilderna.
l i s a: Ni verkar ha haft en lyckad bröllopsresa, vad roligt! Och om man nån gång ska unna sig godsaker så är det ju på sin bröllopsresa! Det är man ju verkligen värd, speciellt du som lyckades så bra med dina mål. Du kan ju träna och äta nyttigare nu när du kommit hem igen
Själv ska jag ha invägning i morgon bitti (några dagar senare än tänkt men ändå). Är lite nervös för det, har varit en vecka hos svärisarna och där har det blivit mycket god man och vin - och mn har inte rört på sig heller. Ska ta ett långt pass idag för att försöka döva samvetet... har knappt 1 månad kvar till delmål 2. Är ganska skeptisk till om jag kommer att klara det denna gång (delmål 1 klarade jag precis).
Har denna veckan sprungit 2 ggr och gatt en gang. atit som man ska och gjort bra hemlagad mat. Ska vaga mig imorgon, far se, aven har skeptisk till att det andrat sig nagot verkar ligga stadigt pa 67kg.
l i s a
verkligen kul att hora att brollopsresan var lyckad, och kan bara halla med Qozze om vad det galler vikten och mat pa brollopsresan.
Nu har jag bestamt att satsa hart igen pa viktminskning, sa jag kommer hanga har lite mer.
Jag har gått upp i vikt! Väger 67,3...
Ska ha mens snart så jag hoppas att det bara är vanlig uppsvälldhet men jag tvivlar på det.. har haft det svårt med att hålla en sund livsstil, det blir bara en massa godsaker helatiden. Kan det vara semestern som gör mig lat;)
Ett litet inlägg till Lisa,
ni var jättefina och grattis! Era bilder är nog bland dom finaste jag sett här på bröllopstorget, grymt fina:)
Du ser ju smal och fin ut också på bilderna, grattis till viktnedgången också..
Har haft min vägningdag idag. Har slarvat massor med god mat i sommar och blev väl inte helt överraskad över att det stod +0.4 på vågen jämfört med för en månad sen. Men det känns trist i alla fall
Får försöka fokusera på att mätningen gick desto bättre (allt jämfört med förra månaden);
byst: -2 cm
under byst: -1 cm
midja: -1 cm
Stuss: -2 cm
lår: -1 cm
överarm: -1 cm
totalt -8 cm alltså
Blev faktiskt glad över att jag åtminstone har minskat i omfång även om vikten inte blivit bättre. Försöker intala mig att det trots allt är formen som är det viktiga och inte vikten.
Kvar till delmål 2 är nu 1 cm i midjan och 3,5 (!) kg. Kommer förmodligen att klara midjan men vikten känns helt hopplös, det kommer aldrig att gå... nån som har lite tips? Ska försöka öka träningsdosen och bli bättre på att promenera. Men jag är lite lat när det gäller det, kommer mig liksom aldrig iväg...
Hej alla duktiga kämpare här inne!
Jag tycker att ni är duktiga iaf även om det inte alltid går som man vill.
Jag har inte varit inne på ett tag nu. Har inte kollat vikten heller för jag har ingen våg där jag är just nu. Jag gick ner 1-2 kg när jag var i Italien eftersom det var varmt och man inte åt så mycket. Sen gick jag upp allt på 2 veckor efter att jag hade kommit hem. Kändes så i kläderna iaf.
Nu, den senaste veckan, har det blivit en del onyttigheter tyvärr. Här i Berlin, där jag är för tillfället, blir man serverad bakelser och kakor varje dag. Och det är inte så lätt att stå emot! Har 5 veckor kvar att komma i form. Är bjuden till ett bröllop första helgen i september. Igår köpte jag en fin klänning (det blev en versace) och man vill väl se till att den sitter bra om 5 veckor (kommer nog behöva att ta in lite, hoppas jag).
Före & efter bilderna vore en kanon peppning för jag verkligen behöver motivation.
Sommarhälsningar och Pepp Pepp från mig!
Hej alla!
Försöker puffa igång tråden igen!
Hur går det för er alla?
Ni kanske fortfarande har semester?