• Linda85

Snart så!

Nu har jag och sambon bestämmt oss för att förlova oss den 13 Juli! Känns hur kul som helst och jag är jätte glad. Skulle gärna vilja prata med med några i min ålder, jag är 21 och fyller 22 i år... Jag känner mig så ung när det gäller förlovning och giftemål, jag vill väldigt gärna gifta mig men jag har inga vänner som ens är i närheten, känner mig ibland lite lillgammal och undrar väl mest ifall det finns andra runt min ålder??

• Svar på tråden Snart så!
  • sthlmsflickan

Jag är också 21 år, fyller 22 nästa år. Jag och min pojkvän kommer att förlova oss om 2 veckor. Bokat in oss på ett hotell i skärgården... Blir mysigt :)

• Cira

Jag är lika gammal som dig och gifter mig nästa år. :)

• Angeellica

Jag tycker inte att åldern spelar någon större roll, bara man har ett tryggt och stabilt förhållande. Jag är själv 23 och har bestämt mig för att fria till min pojkvän, ska bli så roligt.

• rolander

I augusti förra året var vi också först ut med att förlova oss bland våra vänner! Och nu, 1/9, är vi först ut med att gifta oss! Barn känns inte heller allt för avlägset och då lär vi säkerligen vara först ut med det också :)

Känns det rätt, så gör det bara det! Vi vet att vi vill leva resten av våra liv tillsammans så varför vänta på något som vi vet att vi kommer vilja göra förr eller senare i alla fall!? Nu har vi dessutom verkligen råd, båda har fasta jobb, så det passar alldeles utmärkt!

Jag är också 85:a och min sambo är ett år äldre. Visst, vi är inte så gamla... Men vi har varit tillsammans i fem år och bott ihop i tre så vi tycker att det känns helt naturligt att ta detta steg!

Lycka till!

• Linda85

Vad glad jag blir att många har hört av sig. Det känns skönt att veta att det är flera i ens ålder man kan prata med. Vi var och hämta min sambos ring igår och den var så fin. Han som innan haft så mkt tålamod och grejer blev helt plötsligt otålig och vill bara ha på sig ringen nu! Hihi så det är lite kul, antar att jag oxå bli så på torsdag när vi hämtar min.

• Linda85

sthlmsflickan
    Va mysigt med hotell! Vi kommer nog att sätta på oss ringarna hemma och senare gå ut och äta på vår favorestaurang. Planerar ni att gifta er sen inom en snar framtid?

• Linda85

Cira
    vilken tid på året ska ni gifta er nästa år? Vi funderar nämligen på augusti september, sen vet man ju inte hur det går med planering osv.

• Cira

Vi ska gifta oss 14:e juni. Vi bokade lokalen för ca. två veckor sedan.

• Mitziemoe

Grattis!!!
    Jag och min M2B fyller 23 i år och kommer gifta oss nästa sommar. Jag har också fått höra att vi e för unga men det är ingen annan som kan bestämma över ens liv! Så stå på er!!! Skulle vara kul att få höra hur planerna går!!!

• Linda85

Mitziemoe

Va kul, grattis! Har ni börjat planera för bröllopet? Vi tänkte gifta oss runt september nästa år och jag kan knappt vänta tills jag får sätta igång att planera. =)

• Mitziemoe

Linda85

Vi ska gifta oss i Juli nästa år så vi håller på att planera för fullt..*ler* eller iaf jag..han tycker att det e så lång tid kvar... ;) Medans jag känner att det är lika bra att planera så mktsom möjligt nu så att man vet att man hinner med allt! Skulle va kul att höra hur det går med eran planering sen!!!

• Linda85

Förstår det, det är mkt att tänka på! Jag har lite smått börjat att tänka hur jag vill ha det och för första gången så är sambom med på noterna. Vi ska gå och hämta min förlovningsring idag! Jag är såå nervös, tänk om den inte passa och sitter jätte dåligt eller att jag tycker att det är ful! Men men, det är bara nerver.

• Mitziemoe

Linda85

Det kommer nog att gå superbra!!! Va skönt att han är med på noterna!!! Jag å min M2B ska iväg nästa vecka å kolla på ytterligare en festloka... Eftersom att den vi inte kommer kunna ha den som vi skulle haft från början...

• pasia - www.js070707.blogg.se

jag är bara 19 och förlovade mig i december 2006, gifter mig om 8 dagar :D

• brud_aug08

Vi ska förlova oss om 2 veckor, iofs tycker inte jag att vi är för unga för det, men vi kommer onekligen bli de första bland vännerna som faktiskt börjat planera bröllop oxå.
    Ibland kan jag också känna mig lite "lillgammal"..de flesta av mina tjejkompisar är singlar och jag sitter och planerar mitt bröllop...
    Vi längtar supermycket efter en liten bebis, så ibland undrar vi till och med om vi verkligen orkar vänta till efter bröllopet innan vi försöker, kanske blir ett impulsivt vinterbröllop istället!

• Linda85

brud_aug08

Känner precis som du! Vi låg och pratade om barn igår och båda kom väl fram till att vi vill nog inte vänta så mkt längre till inte vi börjar försöka men vi har ju även pratat om att gifta oss nästa höst. Så vi får se! Ringen var i alla fall perfekt och satt jätte bra, en stor knut löstes upp i magen och halsen!

• sthlmsflickan

Linda85,

Jag tror vi kanske väntar ca 2 år innan giftemål, har precis fått våra ringar från schalins nu. Dom är så otroligt fina :)

Skärgärdshotellet i nynäshamn nästa!

Svar på tråden Snart så!