• Linda85

Snart så!

Nu har jag och sambon bestämmt oss för att förlova oss den 13 Juli! Känns hur kul som helst och jag är jätte glad. Skulle gärna vilja prata med med några i min ålder, jag är 21 och fyller 22 i år... Jag känner mig så ung när det gäller förlovning och giftemål, jag vill väldigt gärna gifta mig men jag har inga vänner som ens är i närheten, känner mig ibland lite lillgammal och undrar väl mest ifall det finns andra runt min ålder??

• Svar på tråden Snart så!
  • Joleen

Hej Linda,

Grattis till förlovningen! Det viktigaste är att du känner att det är rätt beslut för dig att ta, du förändras inte som människa av att varken förlova eller gifta dig. Det är något mellan dig och din blivande man.

Jag är 22 år gammal, fyller 23 i år, de flesta av mina vänner är äldre än jag men få är gifta, många är förlovade, sambo och har barn men vi kommer vara de första som har ett "riktigt" bröllop med fest och hela den biten efter. Ett par har smugit iväg till rådhuset i hemlighet och avsagt sig all typ av uppvaktning, de gjorde det för att få samma efternamn och förenkla när bebisen föddes ett par månader senasre!

Så länge ni är säkra på varför ni gör det och att ni vill så kommer det att gå bra även om ni är unga!

• Linda85

Hej!

Tack så mkt! Jag känner mig jätte säker på min sak och det gör han med! Jag kan inte vara lyckligare. Det känns i alla fall skönt att det finns ett sånt här forum så man kan prata av sig med andra.

• Zany

Hej och grattis till ditt kommande äktenskap!!! :)

Jag är 20 år och gifte mig den 9:e juni. Konstigt nog tycker en del att det är en ung ålder att gifta sig, men det var inte länge sen det var "normalt" och den generationen är ju fortfarande i livet!

Om ni älskar varandra, känner varandra väl och vill leva med förutsättningen att alltid vara tillsammans så är du inte för ung för att gifta dig! Om du har betänkligheter så är det bara att tänka på vad du ser mest fram emot, bröllopet - eller ert framtida gemensamma liv? Är det nummer ett så bli lite äldre.. är det nummer två, så kör på :D:D

• Linda85

Zany: Grattis i efterskott! Hoppas det var en underbar dag!
    Har ni planer på att skaffa barn i och med att ni gifter er eller är detta något ni vill ta senare?

• Thezz

Grattis i förskott.

Jag och min sambo kommer att förlova oss i Thailand i november. Känns lite pirrigt. Jag är 24 och han är 29. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på den dagen. Allt blir ju lite annorlunda när man är borta. Några förslag på vad vi kan hitta på?

• Zany

Gawd no! ;) Nej barn blir det inte än. Vi vill båda ha barn i framtiden men inte just nu. Dels vill vi inte dela varandra med någon just nu ;) Dels vill jag gå en 4,5årig utbildning, om vi skulle bli väldigt sugna så kan man ju skaffa barn under tiden men jag vill iallafall hinna påbörja. Även om min man tjänar tillräckligt så vill jag känna att jag kan försörja min familj, och då känns det lite torrt med bara gymnasiekompetens :/

• Linda85

wow, härligt med Thailand! Ni har ju ha något mysigt på stranden på kvällen och se soluppgången eller nedgången. Alltid mysigt!

• Zany

Jag röstar för mysig middag på en av de många restauranger som brukar ställa ut låga bord på stränderna till kvällen när vattnet har dragit sig tillbaka :)

• Joleen

Linda85:

Planerar ni barn snart?

Vi ska inte ha några alls men väljer att gifta oss tidigt ändå, giftermål handlar ju inte om barn utan om att dela livet med varandra.

• Linda85

Vi vill ha barn men vi kommer nog att vänta några år. Min sambo har nyss avslutat sin utbildning och fått ett jobb som han trivs jätte bra med och jag har nyligen börjat på ett jobb jag verkligen tycker om så det skulle inte passa så bra nu. Men vi tänkte väl gifta oss om 1-2 år och efter det skaffa barn.

Svar på tråden Snart så!