• Virvel

Svärföräldrarna går in med 30000 kr!!!!

Vi hade precis svärföräldrarna här eftersom min sambo fyller år. Min svärmor tog mig åt sidan och talade om att dom ska gå in och betala 30000 plus klänningen!!!!
    Jag blev överlycklig. Så nu har vi fått bidrag till halva vårtbröllop. Det känns riktigt, riktigt bra.

• Svar på tråden Svärföräldrarna går in med 30000 kr!!!!
  • Giiirly

Jag har dock inte haft lika tur. Mina svärföräldrar betalar 20000, medan min käre far får betala resterande dvs. 120.000kr. Ganska stor skillnad. Resan, kläderna o ring betalar vi så klart själva. Känns lite pinsamt mot min pappa för i detta fallet handlar det om snålhet från mina svärföräldrars sida... Men man ska väl vara tacksam ändå antar jag?!

• Utomlands 2008

Giirly; Har ni inte haft tur???! Ni har fått bröllopsbidrag på 140 000 SEK!!

Om det nu är så "pinsamt" för din pappa så är det enkelt löst: låt honom betala lika mycket som svärföräldrarna och lägg till 100 000 SEK själva istället...

Eh.... JA, jag tycker att du ska vara tacksam "ändå"! Och att kalla svärföräldrarna för snåla när de ger er 20 000 tycker jag är riktigt oförskämt!

• littlepixiegrl - Mrs B

Jag måste hålla med Sara 75 där Giirly!
    Ni har haft hur mycket tur som helst, ni får ju i princip hela brölloppet betalt.
    Det ända som är pinsamt är att du kallar svärföräldrarna för snåla när de ger er 20000kr!

• Trettondagsafton

Objektivt sett kanske 20.000 kr inte alls är snålt, men har ni tänkt på att Giiirli kanske har helt rätt?

För vissa är 20.000 kr ingenting! Om båda föräldraparen har väldigt bra ekonomi och kan skänka bort både 100.000 och 200.000 kr så är kanske ett bidrag på 20.000 kr just snålt...

Skälet till att någon ger bort ett visst belopp kan väl alltid vara snålhet oavsett beloppets storlek.

• WildAngel

Min mamma betalar allt utom vigselring, fotograf, spriten(vi ska ha fri bar). Annars kommer hon betala allt. Vilken underbar mamma!! Vi har inte bett om något alls. Men hon har som självmant betalat när vi har varit ute och beställt och handlat. Hon säger glatt: Du är den enda dottern jag har att gifta bort. Världens bästa mamma helt enkelt.

• Bakelse

Objektivt sett, så tycker jag fortfarande att man inte kan sura över "för liten" eller "utebliven" gåva. En gåva är just en gåva och inget man kan eller ska förvänta sig!

• Rix

Vi bekostar bröllopet själva. Var tacksamma för de gåvor ni får men själv tycker jag praktisk hjälp vore mer värt. Får inte hjälp med nåt av det men det kommer bli kanon ändå.

• Fluffbullarna

Grattis TS vad underbart!
    Angående diskussionen om snålhet: Vi har en budget på ca 18 000 och jag är inte säker på om vi kommer att ha råd med allt som ingår i den. Samtidigt har vi nära släktingar som är miljonärer. MEN om de inte bidrar med en krona så tycker inte jag att det är snålt, bröllopet är ju något vi har valt att genomföra, självklart har vi ingen rätt att förvänta oss bidrag av andra. Får vi pengar blir vi jätteglada, men det är inget vi kommer att be om, än mindre kräva att få.

• Lady o Lufsen

Fluffbullarna:

Det var det vettigaste inlägget idag!!!

Bra sagt!

• Wicks

Trettondagsafton: spelar väl ingen roll hur mycet pengar föräldrarna har, bröllopet är väl ens eget val och inget de ska stå för? om de vill bidra så är det väl trevligt, men inget amn kan kräva.

håller med Fluffbullarna.

Svar på tråden Svärföräldrarna går in med 30000 kr!!!!