• Virvel

Svärföräldrarna går in med 30000 kr!!!!

Vi hade precis svärföräldrarna här eftersom min sambo fyller år. Min svärmor tog mig åt sidan och talade om att dom ska gå in och betala 30000 plus klänningen!!!!
    Jag blev överlycklig. Så nu har vi fått bidrag till halva vårtbröllop. Det känns riktigt, riktigt bra.

• Svar på tråden Svärföräldrarna går in med 30000 kr!!!!
  • jagärsåkär

Grattis, härligt! Vi kommer få mycket pengar av mina föräldrar... Förmodligen betalar pappa rubb som stubb, men det är inget vi förutsätter... Eller, jag vet att han kommer göra det, men vi utgår inte från det innan m2b frågat om min hand

Däremot är svärföräldrarna inte speciellt generösa. De har det inte lika bra ställt men för övrigt är m2b´s mamma en riktig snåljåp!

• fridus

oj, grattis de var ju en bra present!

• Anna_Sol

Härligt! Min svärmor bidrar med en del, typ 1/4 av bröllopet men min mamma gör det inte. :(

• Virvel

Anna_Sol
    Mina Föräldrar kommer inte att bidra med något heller. Dom gjorde inte det när syrran gifte sig och det är väl dom glada för idag då det inte höll i speciellt många år
    För mig har det ingen större betydelse. Jag fyller 30 i oktober och ska då önska mig presentkort på Guldfynd (till ringen) och presentkort hos fotografen så indirekt blir det ju att dom bidrar med lite i alla fall.

• Anneleigh

Grattis!

Ingen av våra föräldrar kommer att betala något.

• bellarina

Grattis!

Visst känns det bra med ett bidrag. Min pappa betalar hela Bröllopsmiddagen ca 40000. Det sa han direkt vi bara andades ordet Bröllop.
    Svärföräldrarna däremot "håller sig undan" så gott de kan. Kanske elakt tänkt och sagt av mig men de har nog mer pengar än mina föräldrar så jag tycker ju de kunde bidra med någonting.
    Även om vi från början planerade att betala hela kalaset själva.

Kom gärna med ris och ros om detta men det här är mina tankar.

• jocelyn

Bara att gratulera TS!

Men jag hävdar nog att även de vars föräldrar inte vill/kan ge bidrag är underbara föräldrar! :)

Bellarina; tycker du inte att de 40 000 kr som ni redan fått är gåva nog? Om inte annat får ni väl ta upp det med de som inte gav er bidrag.

• Anna_Sol

Virvel

I min mammas fall är hon kort och gott för snål. :/ Tyvärr. Hon är väldigt högavlönad och skulle egentligen utan problem kunna bidra med 1/4 som svärmor, men det skulle bara inte falla henne in. Hon köper ju knappt presenter till sitt enda barnbarn vid jul och födelsedagar...

Men, vi grejar det själva, det vore väl bara kul om hon brydde sig lite.

Sedan vet jag att om min pappa hade levt hade han proppsat på att de skulle bidra. Nu gör han tyvärr inte det.

• Wicks

Vi får ingaekonomiska bidrag, däremot hjälp vilket är guld värt. Tror ingen hos oss ser bröllop som något dyrt utan något man själv väljer.

• Emkalo

Vad roligt, Virvel! Grattis! Det är alltid kul/underlättade/skönt/tacksamt med ekonomiskt bidrag. Superbra!

Svar på tråden Svärföräldrarna går in med 30000 kr!!!!