Lycksele
Är det någon här som ska gifta sig i lycksele? Vart ska ni då ha festen? I vilken kyrka ska ni gifta er?
Vore kul att få lite ideér. Är annonym eftersom inget är officielt än, och Lycksele är ju inte så stort
Är det någon här som ska gifta sig i lycksele? Vart ska ni då ha festen? I vilken kyrka ska ni gifta er?
Vore kul att få lite ideér. Är annonym eftersom inget är officielt än, och Lycksele är ju inte så stort
Oj, nu blir jag nyfiken! Vi planerar också att gifta oss i Lycksele, men det är inte heller officiellt på långa vägar... Vi får väl tillkännage oss sen när det har blivit officiellt och utbyta tips och idéer!
Margareta kyrkan är ju mysig, även stadskyrkan är fin. Har dessutom hört att folk har gift sig i kapellet på Korpberget.
St Mikaelsgården är nog en vanlig festlokal. Har själv varit på bröllopsfest på Hotell Lappland, det var bra!
Hur långt har ni kommit i planeringen?
Hej!
Kul med en Lyckselebrud När har ni tänkt gå ut med den stora nyheten? Jag tror att kapellet på korpberget har Hotell Stefan gjort om till någon slags restaurang eller något. Vi har inte kommit så långt i våran planerin. Jag har hittat min kläning, och ringen jag vill ha. Gästlistan är ganska klar och vi har börjat fundera på festlokal. Ni då?
Hej!
Vad roligt med "Lyckselebrudar". Vi ska vigas utomhus, på en plats som betyder väldigt mycket för mig. Det blir bara dom allra närmaste som blir bjudna, ca 20 st, så därför skickar vi inbjudningarna ca 2 månader före.Övriga vänner och släkt får läsa det i tidningen samma dag... Präst är bokad, lokal ordnad, mat ska vi fixa själva, klänningen är bokad, har börjat leta ring. Vilken frissa ska ni andra ha? Vem ska göra brudmake?
Kul med en lyckseletråd!
Lappkåtan vid hotellet är ganska mysig men det blir lätt väldigt högljutt därinne, konstig akustik med högt i tak.
Sen finns ju ruselegården på gammplatsen, vet dock inte hur de gör med alkohol där.
Vi hade vår fest i ekorrsele, forsknäckarnas vikingahydda. Ligger 3 mil från Lycksele. Det var mitt i vintern och upplyst bara med levande ljus, urmysigt. Kan verkligen rekommenderas, speciellt på vintern. Vet inte hur det är på sommaren, vi har ju ett visst myggproblem att ta med i beräkningarna.
Ja det är väl en smakfråga ang fotografen. Personligen tycker jag inte att det är kul när alla brudpars foton ser likadana ut. Han är inte så vidare fantasirik.
Trollbacken är inte direkt dyrt, han tar ju ingen lokalhyra utan endast kuvertavgift i vilken det ingår en hel del. Allt handlar om att förhandla!
Min bror hade middagen på djurparksrestaurangen för 100 år sedan, jag vet inte vad det kostar nu men den är ju faktiskt väldigt mysig när man får dekorera som man vill!