• Anonym

Lycksele

Är det någon här som ska gifta sig i lycksele? Vart ska ni då ha festen? I vilken kyrka ska ni gifta er?
    Vore kul att få lite ideér. Är annonym eftersom inget är officielt än, och Lycksele är ju inte så stort

• Svar på tråden Lycksele
  • Anonym

Oj, nu blir jag nyfiken! Vi planerar också att gifta oss i Lycksele, men det är inte heller officiellt på långa vägar... Vi får väl tillkännage oss sen när det har blivit officiellt och utbyta tips och idéer!
    Margareta kyrkan är ju mysig, även stadskyrkan är fin. Har dessutom hört att folk har gift sig i kapellet på Korpberget.
    St Mikaelsgården är nog en vanlig festlokal. Har själv varit på bröllopsfest på Hotell Lappland, det var bra!
    Hur långt har ni kommit i planeringen?

• Anonym

Hej!
    Kul med en Lyckselebrud När har ni tänkt gå ut med den stora nyheten? Jag tror att kapellet på korpberget har Hotell Stefan gjort om till någon slags restaurang eller något. Vi har inte kommit så långt i våran planerin. Jag har hittat min kläning, och ringen jag vill ha. Gästlistan är ganska klar och vi har börjat fundera på festlokal. Ni då?

• Anonym

Hej!
    Vad roligt med "Lyckselebrudar". Vi ska vigas utomhus, på en plats som betyder väldigt mycket för mig. Det blir bara dom allra närmaste som blir bjudna, ca 20 st, så därför skickar vi inbjudningarna ca 2 månader före.Övriga vänner och släkt får läsa det i tidningen samma dag... Präst är bokad, lokal ordnad, mat ska vi fixa själva, klänningen är bokad, har börjat leta ring. Vilken frissa ska ni andra ha? Vem ska göra brudmake?

• Mian

Hej igen!
    Jag väljer att inte vara anonym längre, eftersom jag läst i reglerna att om huvuddelen av ens svar är anonyma så får man en varning av BT och den funktionen dras in....
    Det verkar som om vi är flera Lyckselebrudar här. Kul! Själv har vi inte kommit långt i planeringen alls, egentligen bara bestämt oss för att vi vill gifta oss! Men vi funderar på ett vinterbröllop. När ska ni andra gifta er?
    Det där med frissa känns som ett litet problem för mig eftersom jag inte ens bor i Lycksele längre. Vilka frisörer är bra på sånt? Och vad kan det tänkas kosta? Jag har en egen teori om att saker och ting borde vara billigare i Lycksele som t.ex. frisören, middagen el. catering o.s.v., men jag kan ha fått det helt om bakfoten. Har ni andra börjat kolla runt vad saker och ting kostar? Några tips?

• Chaos

Vi ska gifta oss på nyårsafton, och jag ska nog göra håret hos Hårbolaget (har inte bokat än)dom är ju jätteduktiga och trevliga. Har inte kollat upp vad det kostar, varken med catering eller frisör. Men jag kan dela med mig när jag gjort det (har tänkt göra det ganska snart) Maken ska jag nog göra själv. har tänkt gå till Makeup Store i Umeå och göra en "sminkkurs" kostar ca 500 kr och då får man välja smink för dom pengarna sen.
    Vad har ni bokat för festlokal?

• Mian

Nu har vi bokat kyrkan! Det blev stadskyrkan, och de var så trevliga på pastorsexpeditionen. Vi fick önska präst och de sa att de i möjligaste mån försäker tillmötesgå önskningarna. Bra! Nu är det bara att börja fundera på festlokal...
    Hur går det för ni andra Lycksele-brudar?

• Anonym

Kul med en lyckseletråd!

Lappkåtan vid hotellet är ganska mysig men det blir lätt väldigt högljutt därinne, konstig akustik med högt i tak.
    Sen finns ju ruselegården på gammplatsen, vet dock inte hur de gör med alkohol där.
    Vi hade vår fest i ekorrsele, forsknäckarnas vikingahydda. Ligger 3 mil från Lycksele. Det var mitt i vintern och upplyst bara med levande ljus, urmysigt. Kan verkligen rekommenderas, speciellt på vintern. Vet inte hur det är på sommaren, vi har ju ett visst myggproblem att ta med i beräkningarna.

• Chaos

När ska du gifta dig Mian? Hos oss har det stått ganska stilla på bröllops planerings fronten ett tag
    Har kollat med björngrottan vad det skulle kosta att ha festen där, det skulle gå på ca 500:-/ kuvert för en buffe.
    Hur ser det ut i forsknäckarnas stuga?

• Chaos

Är det någon som vet hur det ser ut i forsknäckarnas stuga? vad kostar det? får man ta med egen mat?
    Hur går det annars för er Lyckselebrudar?

• Hjortronblomma

Att jag inte sett den här tråden förut!!

Chaos:
    har du kollat in www.forsknackarna.com ? Jag tror att det ska finnas lite bilder och beskrivning där av området och restaurangen. Jag själv skulle definitivt kunna tänka mig att ha bröllopsmiddagen där! Skulle tom kunna tänka mig att tillbringa bröllopsnatten där, bada lite tunna och bo i en av deras stugor...
    Det finns ju tyvärr inte så många alternativ i Lycksele!!

Är det nån som känner till en bra fotograf? Jag har hört att han på Lugnet är dålig, och Foto Click är ju inte riktigt heller i högsta klass... men de kanske är jämförbart bäst ändå??

Förslag på middagslokal är Trollbacken, jag och min sambo ska vara värdpar på ett bröllop där i sommar. Frank som har det verkar ganska proffsig att ha att göra med, om än lite "bossig".

Lycka till alla lyckselebrudar!!!

• Chaos

Fotografen på lugnet är inte alls dålig, jag känner många som har tagit kort där, både brudkort och andra, och alla dom har blivit jätte fina.
    Trollbacken är jättefint, men det är väl ganska dyrt?
    Vet många som varit i stm ikaelsgården med egen mat, men jag tycker att de lokalerna är väldigt tråkiga.

• Anonym

Ja det är väl en smakfråga ang fotografen. Personligen tycker jag inte att det är kul när alla brudpars foton ser likadana ut. Han är inte så vidare fantasirik.

Trollbacken är inte direkt dyrt, han tar ju ingen lokalhyra utan endast kuvertavgift i vilken det ingår en hel del. Allt handlar om att förhandla!

Min bror hade middagen på djurparksrestaurangen för 100 år sedan, jag vet inte vad det kostar nu men den är ju faktiskt väldigt mysig när man får dekorera som man vill!

Svar på tråden Lycksele