• isema

Gravyr i ringarna

Hej alla!
    Ni som har graverat mer än era namn och datum i era ringar(vigsel/förlovning) vad har ni skrivit.
    Vi vill helst att det ska stå på svenska men engelska går oxå bra!
    Give some TIPS, please!

• Svar på tråden Gravyr i ringarna
  • Hobby

Vi har graverat "per aspera ad astra", betyder ungefär "genom svårigheter mot stjärnorna".

Vi har fått våran del av motgångar, men alltid tagit oss igenom dem tillsammans. Det har gjort oss ännu starkare.

• Nataluskan

I våra ringar kommer det antagligen stå Nanm Nemo nisi mors(Ingen utom döden((skall skilja oss åt)) -080405

• Bruden Ringman

I våra ringar står det våra respektive namn, vigseldatum och sedan tillägget "Honey". Ett smeknamn vi använt på varandra sedan vi träffades för 9 år sedan.

• Anncha73

I våra ringar har vi skrivit Amor vincit omnia (kärleken övervinner allt) + namn å datum, hon sa då inget om att det inte finns plats för all text, så hoppas det går vägen..:D

• Gabbies

I våra ringar står det Amo Te (jag älskar dig på latin) en liggnade åtta (evighetstecknet) och datum. Vilket alltså blir jag älskar dig i evighet.:)

• ¤Flickan¤

I våra ringar står det: Mitt hjärta är Ditt 31/5-07

Lycka till!

• GrisRosa

hm fick ringarna idag och det kommer nog bli tajt m vigsel datum i killens sen. Men det löser vi då Nu läängtar jag bara tills förlovningsringen sitter där den ska

• bellas

I min förlovnings ring står namn + datum, men i min vigselring kommer det att stå "Äntligen! 4/8 2007" vi är inte så snabba om man säger så...:)

//B

• Mia Maria

Det är alltså vi som ska ha "I´m with stupid" i våra förlovningsringar och sen blir det nog bara "hej, hej" +datum i min ring och "hellu" +datum i hans ring när vi gifter oss. Det var det första vi skrev till varandra, träffades på nätet.

• föralltidhans

Vi har bestämt oss för att inte skriva något alls i ringarna. Känns inte som det behövs dessutom vet vi inte alls vad det skulle vara isf. Har sagt att kommer vi på vad vi vill ha såg raverar vi det sedan.

• Kerin

Kan ju bara rekommendera att man väljer ring först, och ser hur mycket som får plats. Har man t.ex. stenar och genomborrat under så ryms ingenting! I min fick det knappt plats med hans namn (fyra bokstäver) och datumet.

• föralltidhans

I går beställde vi ringarna och det blev visst lite gravyr i ändå. Bestämde oss i sista stund för att ha varandras namn i ringarna.

• Snuffen

puella puerum amat 070707, står det i våra förlovningsringar.

• Ladye

a (hjärta)e my sunshine 2/7 07 står det i våra.

Parantesen är ett riktigt hjärta inte att det står ett hjärta.
    Och my sunshine står för låten you are my sunshine som är våran låt.

• PennyJenny

Mest i hela världen 18/8. Så kommer det stå i våra ringar. Ev får vi skippa datum i min eftersom jag har diamanter i en del i den. Men säljaren trodde att det skulle gå, ev blev datum mindre ovanför stenarna.

• lillamillan

I våra ringar står det namn 6/10-2007 och sen efter datumet ska evighetstecknet vara ingraverat (den liggande 8:an)

Svar på tråden Gravyr i ringarna