Gravyr i ringarna
Hej alla!
Ni som har graverat mer än era namn och datum i era ringar(vigsel/förlovning) vad har ni skrivit.
Vi vill helst att det ska stå på svenska men engelska går oxå bra!
Give some TIPS, please!
Hej alla!
Ni som har graverat mer än era namn och datum i era ringar(vigsel/förlovning) vad har ni skrivit.
Vi vill helst att det ska stå på svenska men engelska går oxå bra!
Give some TIPS, please!
jag hade tänkt att skriva "för evigt" på latin i ringarna, men det fick inte plats i min så vi struntade i det....
Jag tycker det räcker med "NAMN" och "DATUM".
Kanske ett hjärta också såklart.
Det är ju upp till var och en vad de vill det ska stå i ringarna. Men "För Evigt", hade varit gulligt.
I min ring står det "mitt namn" dubbelhjärta "min blivande mans namn" och sen datum.
Han vill inte ha två ringar så i hans förlovningsring har vi efter förlovningsgravyren gjort samma dubbelhjärta som i min ring och sen datum.
I min ring står det för alltid, och i hans står det för evigt.
Det är något som symboliserar oss och våran kärlek.
nån som vet hur många tecken man kan ha en en ring? man vill ju få plats m vigseldatumet i manens också.. vom det får plats ska vi ha: två latinska ord, namn och datum. Annars tror jag det blir namn och datum.
I min förlovningsring står namn och datum, i min vigselring står det "sempre insieme", som betyder "alltid tillsammans", och datum.
Kan man be om att få hans namn med sin handstil i min ring och mitt namn med min handstil i hans ring? någon som vet?
marranmi
Har aldrig hört talas som det. Har aldrig ens tänkt på det. Men fräckt lät det.
Hade varit häftigt, tyvärr så beställde jag ringarna idag så det blir "vanlig" gravyr för mig :P
Vi har INTE namn i våra ringar utan i förlovningsringen står det "genom eld 060718" eftersom vi förlovade oss 4 dagar efter att hela vår lägenhetslänga gick upp i rök - och såklart för att vi skulle gå geno, eld för den andres skull!
I vigselringarna (!) står det "nu sen för alltid 070707"
Speciell handstil är inga problem om man lämnar in ringarna för handgravyr. Vid maskingravyr har jag dock aldrig hört talas om det.
I våra ringar har vi graverat in "Framtiden är vår" samt datum.