Inlägg från: Zlemma |Visa alla inlägg
  • Zlemma

    Mars 2008

    Har letat igenom några sidor under den här kategorin, men det verkar inte finnas någon tråd för oss som gifter oss i mars 2008, eller är det bara jag som ska göra det?!
    Kom igen nu tjejer! Jag vill ju veta hur långt ni har kommit i er planering?

  • Svar på tråden Mars 2008
  • Zlemma

    Åh, vad roligt att det fanns fler par i mars!
    Vi ska gifta oss 22 mars. Har bokat kyrka, lokal, fixat mannens kläder, bestämt färgtema och lite annat småplock. Har förmodligen hittat catering, vi ska ha buffé, men ej kontaktat dem ännu. Filat lite på inbjudningskort, ska göra dem själv, men bara gjort ett prov än så länge. Kollat på mängder av klänningar och buketter, men det är ju otroligt svårt att bestämma sig! ;-D

  • Zlemma

    Mawi: Hoppsan! Jag hade faktiskt ingen aning om att det var påskafton! Kan det bli svårare att få tag på någon solist då tror du? Catering borde ju fungera i alla fall, men blommor och så då? Nu fick jag lite att tänka på. Samtidigt är det ju lite smidigt att få vara ledig både på fredagen och måndagen i samband med bröllopet + att alla våra gäster kommer ca, 35 mil ifrån, då kan de som vill stanna en dag extra.
    Har du varit iväg och provat klänningar då? Jag funderar ju på att beställa klänning från Kina, men det kanske ändå skulle vara bra att prova en del först, så man vet vad man kan tänkas passa i, axelbandslöst eller liknande.
    Vi ska gifta oss i Kållereds kyrka, nån mil söder om Götebrg. Ni då?

  • Zlemma

    snöleopard: Hur går det för er? Vilket datum är det ni ska gifta er?

  • Zlemma

    Vad kul att ingen vet om det! Hur har ni tänkt att överraska dom då? Får de veta först när det är klart, eller bjuder ni med dem på bröllopet?

  • Zlemma

    Haha, vilken bra idé! De kommer ju inte att ana någonting.

  • Zlemma

    Det är bra, men jag kan inte hjälpa att jag stressar upp mig! Är inte alls lättstressad i vanliga fall, tar det lugnt för det mesta, men att planera ett bröllop är jobbigare än vad jag trodde, fast det inte ska bli något stort bröllop! =/
    Har ju haft mycket funderingar om att den 22 mars var påskafton, jag nämnde ju mina farhågor i ett tidigare inlägg. Nu har vi i alla fall tagit reda på att det går att fixa mat och blommor till den dagen, utan problem. Gjorde även fotografen uppmärksam på att det är påskafton (det är en ytligt bekant som ska fotografera), skickade ett mail till henne, men hon har inte svarat. Är rädd att hon inte är så sugen på att ställa upp nu längre och då får vi nog skjuta på det en vecka ändå!
    Hur går det själv?
    Önskar er båda en glad midsommar också!

  • Zlemma

    Hallå tjejer!
    Hur går det för er?
    Vi har hört oss för litegrann och bestämt oss för att det blir den 22 mars. Verkar som att det fungerar för de flesta även fast det är påskafton. För fotografen spelade det ingen roll, så länge vi inte valde julafton!

    Häromdagen hade de ringt från administrationen där vi bokade kyrkan. Blev jättenervös när jag märkte det. Trodde att de skulle ändra datum eller avboka oss och vi som precis hade beställt servetter med datum tryckt på! Men idag när sambon ringde för att kontrollera så kunde hon inte minnas varför hon hade ringt!

  • Zlemma

    Färgtemat är lila och vitt, åt det ljuslila eller lavendelhållet till. Låter kanske lite fantasilöst för det är nog ett ganska vanligt färgtema, men alla som känner mig vet att det inte finns något annat alternativ!
    Är helt galen i lila, t.o.m. köksmöblemanget är lila!
    Letar efter ring med lila stenar i! T.ex. www.juvelsalongen.com/damsmycken.php modell 2.

    På servetterna ska det bara enkelt stå våra förnamn och 22 mars 2008.

    Vad ska ni ha för färgtema?

  • Zlemma

    Välkommen MrsFellerA!
    Modell nummer 5 har jag också kollat på, gillar att det är en större sten i mitten.
    Hur långt har ni kommit i planeringen då?

  • Zlemma

    MrsFellerA: Så mysigt att gifta sig utomlands! Det var vår första plan, men vi har hunnit ändra oss om det mesta, flera gånger om...
    Var ska ni gifta er för någonstans?
    Har sett dig i Kinaklänningstråden, är själv där och kikar ganska ofta, då jag har tänkt beställa från Kina.
    Mycket spånande blir det! Det är lika bra att fundera så tidigt som möjligt så att man hinner ändra sig!

  • Zlemma

    Hej allihopa!
    Vad kul att vi börjar bli några stycken som planerar mars-bröllop!
    Själv har jag haft lite "bröllopssemester" ett tag. Alltså semester från planeringen.
    Imorgon börjar jobbet igen och då kommer jag nog att hänga här på BT igen i jakt på tips och trix för att dagen ska bli perfekt!
    Tiden går såå fort! Nu är det nog hög tid för mig att börja tänka på dom där extrakilona som släpas runt på, vill ju ha fina foton från bröllopet!

Svar på tråden Mars 2008