Ängby Slott?
Jag har fallit lite för Ängby Slott, iaf omman tittar på deras få bilder på hemsidan. ;)
Någon som haft fest där? Eller ska ha fest där? Eller varit p fest där? Jag vill veta typ allt. ;)
Jag har fallit lite för Ängby Slott, iaf omman tittar på deras få bilder på hemsidan. ;)
Någon som haft fest där? Eller ska ha fest där? Eller varit p fest där? Jag vill veta typ allt. ;)
Septembercess
Vi ska förmodligen gifta oss utomhus, eller påplats. Men nu vet jag inte om det blir Ängby, hon gav inte mig det bästa intrycket.
Hur många gäster ska ni ha och hur många serveringspersonal?
Septembercess
Ja vi ska vara i Br5omma kyrka också. FANTASTISK kyrka
Anna_Sol
Det är väldigt gulligt ställe, gammeldags och sött. Har för mig det finns 2 små rum, ett rosa och ett blått. Margaretha är superbra!Hon kan verka lite speciell i början men är jätteduktig och proffsig. Hon kan stället utan o innan
Undrar om det behövs färre personal om man tar 3rätters o inte buffe eller om det ä tvärsom?
Jag vill nog påstå att buffe´kräver mindre personal än bords servering. Men det gör det kanske inte....
Vi kommer att vara 35-40 och då behövdes det 3 stycken personal. Jag kände oxå lite tveksam till henne men hon ha ju haft mycket fester och har koll på etikett, vilket inte jag har.
Jag tror att våran slutsumma kommer att hamna på runt 20000 med Buffe om vi köper alkohol billigt utomlands. Det är dessutom vissa "regler" om vilket märke på cider du köper som dom ska servera och lite såna saker..
Var där på ett bröllop förra året, perfekt! Tyckte verkligen det var en suveränt ställe för ett bröllop!
Jaaa, det var min erfarenhet det...!
Jag fick ett mkt gott intryck när jag var där och tittade och när hon berättade om hur det brukar vara upplagt verkade det jätte bra även om det var annorlunda än vad jag tänkt mig från början och jag hoppas att vi kommer att vara lika nöjda efteråt.
Anna_Sol : åk dit och titta eller boka ett möte och se vad du tycker efter det..
Ja, vi får väl göra det. Hon hade mycket denna vecka så jag skulle ringa på måndag och boka möte.
Septembercess
Vad är det för regler?
ja , jag ska nog oxå ta och ringa och boka ett möte men vad jag förstod så var det semester stängt efter midsommar..? ja ja jag får kolla.
Godisråttan: när ska ni gifta er? ja visst är brommakyrka super fin!!
Nu ska jag gå och lägga mig *godnatt*
såg din fråga efter... det var att det skulle vara en särskild cider, Herrljunga i glasflaska tror jag det var.
Vi kommer iaf åka dit och titta, så får vi se sedan.
Lite svårt att servera cider ur Petflaskor...;)
Varför är det svårt att servera cider ut petflaskor?
vad jag förstått så går personalen runt och serverar och då är galsflaskor lättare, men det ser lite lyxigare ut oxå
Tag en PET-flaska på 1,5 liter och känns själv hur det känns att servera. Plasten på många sorter är tunn och det blir ostadigt att servera då plasten ger efter.
Sitter du själv vid matbordet och häller ett glas är det annorlunda, ska du servera 50 gäster 3-4 gånger så är det en annan grej. Har inget med tyngd att göra utan att plasten ger efter på många sorter. Numera är den ju tunnare/svagare också.
Rosenhaga
Fast cider från systemet, dvs cider med alkohol kommer ju knappast i 1,5 liters flaskor.
Anna Sol, du har så rätt.