• Anna_Sol

Ängby Slott?

Jag har fallit lite för Ängby Slott, iaf omman tittar på deras få bilder på hemsidan. ;)

Någon som haft fest där? Eller ska ha fest där? Eller varit p fest där? Jag vill veta typ allt. ;)

• Svar på tråden Ängby Slott?
  • Rosenhaga

Jag har varit på fester och bröllop där. Det passar sig bra för ett mindre sällskap, då känns inte rummen trånga efter middagen.

Knepigt för vissa äldre med alla trappor, fundera igenom gästlistan innan ni bestämmer er. I övrigt var det okej fast jag har hört att hon som driver det är lite oflexibel och ska ha det på sitt vis men det ger ju trygghet till vissa som är osäkra.

• Anna_Sol

Vi blir MAX 50 personer och egentligen är det bara två äldre som bli rinbjudna varav jag är säker på att en av dem inte kommer och den andra är ganska rörlig.

Jag har svårt för oflexibilitet men om det är rätt ställe och pris kan jag nog komma över det. ;)

• Anna_Sol

*Dubbelsuck*

Allt ser alltid bättre ut än vad det är. Ringde kvinnan som är "in charge" över bokningar. 5500 förlokalen som är högst överkomligt, 2000 i kuvertavgift för 50 pers vilket känns helt ok, dukar, porslin, bestick etc. MEN man måste ju hyra deras personal för serveringen, ochhon räknar med 4-5 personal för en fest med 50 pers och som äter buffe´. Och det i sin tur skulle kosta kring 7000. Jag tycker det är rena rånet! Alltså 7500 blev 14500....

• Bettina.

Jag förstår att du blev besviken med tanke på att det blev så pass mycket dyrare än du trott, men om man vänder på det...

14 500:- / 50 pers = 290:- per kuvert, så det är egentligen ganska humant med tanke på vad det kan kosta på vissa ställen. Men det är klart att det är betydligt mycket mer pengar än du räknat med... :-/

• Anna_Sol

Fast mat och dryck tillkommer ju PÅ det.

Det är inte det att vi inte vill betala för serveringen, men 4-5 servitriser för 50 gäster med buffe´känns lite väl mastigt. det känns som om endast vill tjäna pengar där....

• Bettina.

Jaha, då missförstod jag dig helt, sorry...

• Anna_Sol

Ja, det är ju inte lätt att veta. Hade det varit inkl mat hade det ju varit sjukt billigt. Då hade jag aldrig klagat. ;)

• Godisråttan

Anna_Sol
    När ska ni gifta er?
    Vi ska också vara där

• Septembercess

hej vi ska oxå vara där!

För oss blev det det bästa alternativet jag reagerade oxå på att det behövdes så mycket personal för en buffè som vi ska ha men efter att ha vart där och pratat igenom allt så känns det bra.

Ska ni oxå gifta er i Bromma kyrka?

• Anna_Sol

Godisråttan

Vi ska gifta oss i augusti nästa år, eventuellt i september ifall det inte går i augusti.

När ska ni ha er fest där? Har ni varit där ännu? Hur ser det ut?

Jag är lite sugen, men har svårt att förstå att det behövs 4-5 sereringspersonal för en buffe´på 50 personer. Blir lite anti. Tyckte inte hon som sköter stället var direkt supertrevlig heller....

Svar på tråden Ängby Slott?