Smycke "där nere"
Såg att det var en del tjejer som talade om piercing där nere i samband med rakning. Har nån erfarenhet av göra en piercing där nere? Tar det lång tid att läka? Känns det annorlunda vid sex? Funderar på att göra det.
Såg att det var en del tjejer som talade om piercing där nere i samband med rakning. Har nån erfarenhet av göra en piercing där nere? Tar det lång tid att läka? Känns det annorlunda vid sex? Funderar på att göra det.
Jag har gjort alla mina piercingar på Barbarella i Göteborg... =)
Hej jag har ju i yttre blygdläppen men jag funderar nu på att ta i bröstvårtan när jag slutat amma.
Nån som har erfarenhet?
Kramar//Jennie
Jag var också på Barbarella i Göteborg! Proffsiga, snabba och trevliga.
Sophie 24/5
Du måste göra din intimpiercing hos en proffesionell piercare, som har riktig sterilseringsutrustning och riktiga metoder. Här i Göteborg rekommenderar jag Barbarella. Du får instruktioner om hur du sköter piercing sen för att få bästa läkning. Det är inget svårt alls. I den inre blygdläppen läker det på max två veckor. Under den tiden bör du undvika sex med penetration för att inte slita så mycket med ringen i piercinghålet. Lycka till och hoppas att du blir nöjd. Det är snyggt!
Sophie 24/5
Du måste göra din intimpiercing hos en proffesionell piercare, som har riktig sterilseringsutrustning och riktiga metoder. Här i Göteborg rekommenderar jag Barbarella. Du får instruktioner om hur du sköter piercing sen för att få bästa läkning. Det är inget svårt alls. I den inre blygdläppen läker det på max två veckor. Under den tiden bör du undvika sex med penetration för att inte slita så mycket med ringen i piercinghålet. Lycka till och hoppas att du blir nöjd. Det är snyggt!
Sophie 24/5
Sophie 24/5
Kul diskussion!
Själv är jag piercad bl.a i bröstvårtan och en inre blygdläpp- har gjort alla mina på East Street i Sthlm. Det kostar men det är det värt, dom är mycket professionella! Bor man inte i Sthlm är Barbarella i Gbg också ok.
En fråga till er som är piercade och fött barn: Jag förstår att den i bröstvårtan måste man ta bort när man ammar- men i blygdläppen då, kan man behålla den även vid förlossning???
Tacksam för svar!
Glömde tala om att piercingen i blygdläppen läkte av sej själv på max en vecka- inga problem alls!
Däremot tog den i bröstvårtan mkt längre tid, flera månader...
Lycka till ni som funderar på att prova!
Aj, aj, aj! Det gör fysiskt ont i mig bara jag tänker tanken.
Lycka till ändå!
Hej!
Min mamma jobbar på förlossningen. Man tar bort alla smycken inför förlossningen. De brukar pappan få i uppdrag att hålla reda på.
En av anledningarna till detta är att om barnets hjärtljud plötsligt blir svaga kanske man ska in på operation för akut kejsarsnitt.
I allra värsta fall kan man behöva ge elshocker för att få igång hjärtat, och då kan det bli brännskador vid smycket.
Det handlar också om att kunna sterilisera området.
Måste bara berätta att nu har jag gjort DET! Förra fredagen gick jag på skakiga ben med syrran som moraliskt stöd till Barbarella. Valde ut en liten ring, skrev på ett informationspapper. Gick in mottagningsrummet och strippade av mig kjol och trosor. Sen pratade jag lite piercingkillen om var skulle ha den. Sen stack det till och nu sitter min lilla ring i min vänstra blygdläpp. Har inte haft några problem eller komplikationer utan är nästan helt läkt nu. Enda skämmiga var att vara avklädd framför en främmande kille men jag intalade mig att det är som gunundersökning och bad syrran hålla i handen.
Barbarellas personal är verkligen toppen, trevliga och proffsiga.
Är jättenöjd och min 2B tycker att det är snyggt och läckert.
Linnea G!
Grattis- kul att du tog mod till dej!
Ja den läker ju otroligt fort. Kul att du e nöjd!