Tips på Morgongåva till M2B?
Hej!
Jag behöver lite hjälp med inspiration för en morgongåva till min blivande man.
Vet om att secretbox skulle kunna vara nåt men vill gärna även ha andra tips..
Tacksam för lite hjälp
Hej!
Jag behöver lite hjälp med inspiration för en morgongåva till min blivande man.
Vet om att secretbox skulle kunna vara nåt men vill gärna även ha andra tips..
Tacksam för lite hjälp
Har ännu inte bestämt mig för vilken/vilka av mina idéer jag ska utföra...
TATUERING
Själv har jag redan en tatuering (en blandning mellan en fjäril och en tiger) och funderar därför på att tatuera en pytteliten fjäril på ankeln, som symbol för min blivande. När vi sedan får barn kan jag då fylla på med en liten fjäril för varje barn.
DÖRRSKYLT
Med vårt nya gemensamma namn på. Vi byter båda namn, till ett av hans gamla släktnamn, så det känns speciellt att vi får en helt ny dörrskylt!
SECRET BOX
Jag vill sätta ihop ett album med sensuella bilder på mig. Sedan vill jag förstora ett par av dem och hänga som tavla i vårt sovrum. Det är den sortens bilder jag skulle vilja ha där. Gärna närbilder som blir lite abstrakta, typ ett öga, en axel, en hand med vigselringen osv.
TAVLA
Har funderingar på att göra en egen tavla till vårt sovrum. Antingen något jag målar (kanske två pusselbitar?) eller en text som fyller hela tavelytan (kanske ord som jag kopplar ihop med honom och vår relation?). Många idéer...
TRÄD
Att ge bort en trädplanta känns fint. Ett ungt träd att plantera i vår trädgård, ett familjeträd. Som en symbol för vårt liv tillsammans. Skulle även vilja plantera ett träd eller en buske för varje barn vi får. Lite samma tankesätt som med tatueringen.
VINFLASKOR
Den klassiska med t.ex. 3 vinflaskor att öppna på 1:a, 5:e och 10:e bröllopsdagen.
ÖVERKAST
Jag jobbar med symaskiner och funderar på att göra ett överkast till vår äktenskapliga säng. Kanske med bilder på oss eller bara med vårt bröllopsdatum broderat.
UPPLEVELSE
På www.liveit.se och www.boxexperience.se finns en hel del spännande att ge bort. Funderar på racerbilskörning eller en helikoptertur - det är sådant jag vet att han önskar sig. Men tror jag väntar med det till 30-årsdagen om två år.
Jag gav min man en "Jag älskar dig för att..." bok och ett armbandsur med gravyr på baksidan. Han fullkomligt älskade boken och sa att det hade räckt med den då den kom från hjärtat.
klocka elelr annat smycke
vi_två=sant - gjorde du boken själv eller köpte en halvfärdig?
Om du gjorde själv kan du snälla berätta hur?
BeaBea82: Jag har tidigare gjort en sådan bok, och jag köpte helt enkelt en fin anteckningsbok och skrev en anledning på varje blad.
Lilla Li - Vilka bra tips!
Puman-prinsen: Ja men svårt att välja.
Lilla Li - Funderar på det där med boken.
kanske även ta med några bilder i boken.
Måste så fall hitta en väldig fin bok.
Puman-prinsen: Se till att din kille verkligen skulle uppskatta en sån bok bara. Min sambo uppskattar den, men han har aldrig läst igenom hela och glömmer oftast bort att han har den. Den är inte så användbar, tror det är därför han inte bryr sig så mycket om den. Han uppskattar tanken, snarare än boken. :) Hade jag vetat det så hade jag nog inte bekymrat mig om att göra en bok.
Lilla Li - Vad rekomenderar du då?