Jag har provat mängder med vattenfasta mascaror och upptäckt att de inte står emot tårar! Ett stort problem då jag haft problem med rinniga ögon och pollenallergi. Jag har provat både billiga och dyra märken i ca 15 år... Revlon, Max factor, Cover girl, estee lauder, loreal osv
Men inte förrän nu - när jag börjat hänga på BT, har jag hittat den perfekta mascaran -tack ni som tipsade om den
Jag pratar om den omdiskuterade Kanebo 38 grader!
Men som jag har förstått så finns det två sorter - en lång och en kort. Och det är den korta som är så bra. Visst ser det läskigt ut när man tar bort den, men har man bara rikligt med varmt vatten så behöver man inte gnugga för att ta bort den. Jag har haft den i regn och pollen-tårar, och ingenting får den att lossna eller flaga. Den går inte heller bort med olje-remover... Dessutom tycker jag att den ger bra längd. Vill man ha den tjockare så ha flera lager, och låt torka emellan. (Jag ÄLSKAR borsten också)
Jag har även köpt eyelinern, den sitter bra, men den går bort med vanlig remover.
Men, TS, prova mascaran innan, du kanske inte alls gillar den som jag gör...
Jag är bara så lycklig att jag äntligen har hittat något som är perfekt för mig!!!