• Dalabrud-07

Vattenfast mascara?

Min frisör som ska sminka mig inför bröllopet bad mig köpa en egen mascara. En vattenfast. Jag har aldrig använt vattenfast och känner mig helt vilsen....
    Den ska alltså vara vattenfast, den får inte "kaka av sig" och lägga sig under ögonen, den får också gärna förlänga och göra fransarna tjockare.
    Har ni några bra exempel?

• Svar på tråden Vattenfast mascara?
  • Tajci78

Jag köpte också en vattenfast mascara till bröllopet Loreal double extension och den är jätte bra lite svår att ta av men det finns säkert något knep till att få bort vattenfast mascara

• 30 juni 2007

Den mascara som jag har förstått ska vara bäst är den från Kanebo som heter 38C(38 grader C).

Den går bara att tvätta bort med exakt 38 gradigt vatten. Min kompis jobbar som make-up artist o hon ska använda den på mig på bröllopsdagen.

• Casamiento

30 juni 2007 > Jag vill inte måla fan på väggen men jag har använt Kanebo 38C och jag tycker INTE om den. Den flagar och smular under ögonen och dessutom ger den väldigt lite volym och längd på fransarna. Testa den innan du ska ha den på bröllopsdagen.

Tajci 78 > Jag tycker att Lancomes Bifacil funkar väldigt bra som borttagning på vattenfast mascara.

• Tajci78

Casamiento tack för tipset ska inhandla det

• Humma 11/8

Jag vill också varna för Kanebos 38C, den gör inte så mycket för fransarna, flagnar och att tvätta bort den är en skräckupplevelse då man tror att man förlorar sina egna fransar. Den lägger sig nämligen runt fransen och ser ut som en ögonfrans när den lossnar...

• jessisca

då blire INTE kanebos iaf... :/

• viktualia

Jag använder BodyShops vattenfasta och tycker att den är bra.

Vattenfast mascara tar man enklast bort genom att använda rengöringscreme av något slag.

Jag har inga problem att få bort vattenfast mascara med vanlig makeup remover (just nu använder jag BodyShops men Apotekets funkar också ).

• thalia82

jag kör faktiskt med Bodyshops produkter jag oxå. just den mascaran ger väl inte så mycket mer volym på fransarna, men jag har gråtit och gnuggat i ögonen och den har suttit kvar!
    Använder bodyshops remover med kamomill för att ta bort den, och det funkar jättebra.

• N&N

Jag läste ett test på vattenfast mascara i Cosmopolitan eller amelia, minns inte riktigt. Den som fick bäst i test var:
    Inmitable Waterproof Chanel för 265 kr och Max Factor Lash Lift Waterproof för 135 kr. Har någon testat dem och har åsikter?

Jag har i överlag hört mycket bra om Max Factors mascaror.

• c_t

Jag har Max Factors masterpiece och den är fantastisk, om den finns i vattenfast så ska jag verkligen köpa den.

Svar på tråden Vattenfast mascara?