• Lusan

Någon som kan tipsa om en bra hudterapeut i uppsala?

Jag är så less på att gå hos hudterapeuter som bara försöker pracka på en en massa produkter. Jag har varit hos:
    -rosannas beauty guide som var jätte bra tills jag fick komma till ägaren. Hon försökte pracka på en massa produkter och porrengöringen var riktigt dålig (de andra jag gick till där innan var dock jätteduktiga).
    -På skin care är ägaren extremt sugen på att sälja produkter.
    -Hos den på skolgatan (rachels nånting) var ägaren så jävla otrevlig när jag köpte i.d smink så dit går jag inte igen.

Någon som kan rekomendera någon trevlig och duktig? Gärna som använder md formulations men det spelar egentligen ingen roll.

• Svar på tråden Någon som kan tipsa om en bra hudterapeut i uppsala?
  • Lusan

Aha, joo där har jag ju också varit. Glömde skriva det. Var där för några år sedan och förstörde min hy helt med hjälp av deras kemiska peeling, enerpeel. Man tycker att de som hudterapeuter borde sagt ifrån till fler behandlingar när jag såg nästan brännskakad ut, men icke. jag själv sa ifrån tillslut och min hy har fortfarande inte hämtat sig riktigt och då gjorde jag bara 3 av de 5 (eller var det kanske 6) inbokade behandlingarna. Jag var lite missnöjd med att jag fick gå till 3 olika varje gång. Första gången till catrin som var superbra, andra gången til ägaren och sista gången till nån som var ny.

Jag har gjort micropeeling där också som inte heller hjälpte, kan dock villigt erkänna att jag inte gav deras produkter en ärlig chans.

• Lusan

coco: tack! det ska jag kolla upp, tror jag vet vilken det är.

Limegrön: Tack! Då förstår jag att du är nöjd! Catrin är toppen, gjorde alla mina micropeelingar hos henne. Somsagt skulle jag mycket väl kunna gå till henne och bara göra vanlig porrengöring men jag blir lite löjlig och vill inte stödja den salongen eller isabella...

Svar på tråden Någon som kan tipsa om en bra hudterapeut i uppsala?