• Lusan

Någon som kan tipsa om en bra hudterapeut i uppsala?

Jag är så less på att gå hos hudterapeuter som bara försöker pracka på en en massa produkter. Jag har varit hos:
    -rosannas beauty guide som var jätte bra tills jag fick komma till ägaren. Hon försökte pracka på en massa produkter och porrengöringen var riktigt dålig (de andra jag gick till där innan var dock jätteduktiga).
    -På skin care är ägaren extremt sugen på att sälja produkter.
    -Hos den på skolgatan (rachels nånting) var ägaren så jävla otrevlig när jag köpte i.d smink så dit går jag inte igen.

Någon som kan rekomendera någon trevlig och duktig? Gärna som använder md formulations men det spelar egentligen ingen roll.

• Svar på tråden Någon som kan tipsa om en bra hudterapeut i uppsala?
  • Limegrön

Jag går till Hudvårdscentrum (http://www.hvc.se)på Sysslomansgatan. De är jättetrevliga där!

Jag brukar göra en basic care-behandling (med micropeeling) och det är hur bra som helst! Jag har bokat in mig själv, m2b och mina två tärnor att få behandling där ca 2 veckor innan vigseln.

De använder synchroline-produkter och jag gillar dem verkligen. Vid första besöket (under själva behandlingen) rekommenderade de vilka sorts produkter jag skulle använda, men inte ett ord om att de ville att jag skulle köpa produkter, när det var dags att betala behandlingen. Sedan dess har jag gått tillbaks ung. varannan/var tredje månad - och det är alltid jag som tar upp om jag behöver nya krämer...

Jättebra tycker jag, då jag också varit på Rachels (2 gånger) innan jag hittade till HVC. Rachel är ganska otrevlig tycker jag, och sen springer hon och svarar i telefon och tar kunder emellan - mitt under pågående behandling. Det tycker jag känns som om man blir "lurad på betald tid"...

• Lusan

Aha, joo där har jag ju också varit. Glömde skriva det. Var där för några år sedan och förstörde min hy helt med hjälp av deras kemiska peeling, enerpeel. Man tycker att de som hudterapeuter borde sagt ifrån till fler behandlingar när jag såg nästan brännskakad ut, men icke. jag själv sa ifrån tillslut och min hy har fortfarande inte hämtat sig riktigt och då gjorde jag bara 3 av de 5 (eller var det kanske 6) inbokade behandlingarna. Jag var lite missnöjd med att jag fick gå till 3 olika varje gång. Första gången till catrin som var superbra, andra gången til ägaren och sista gången till nån som var ny.

Jag har gjort micropeeling där också som inte heller hjälpte, kan dock villigt erkänna att jag inte gav deras produkter en ärlig chans.

• coco

Hanna Larsson på Care and beauty är jättesnäll och duktig. Ligger på Kungsängsgatan 23. Hon använder dermalogica.

• Limegrön

Jag går alltid till Catrin, kanske därför jag är så nöjd... Jag har varit hos Isabella en gång, och hon var OK, men jag gillar Catrin bäst!
    Micropeelingen fungerar jättebra på mig, men funkar bäst om jag gör det regelbundet. Efter första gången fick jag extra mycket finnar. Det var precis som om kroppen blivit tillsagd att "rensa ut all skit" så det kom till ytan!
    Men vad hemskt med din enerpeel!
    Catrin har sagt till mig att hon tycker att jag ska fortsätta med micropeelingen (inte prova något kemiskt) eftersom hon tycker att den passar mig bäst och för att hon kan styra vilka områden som behöver behandlas djupare.
    Hoppas att du hittar någon du är nöjd med!

• Lusan

coco: tack! det ska jag kolla upp, tror jag vet vilken det är.

Limegrön: Tack! Då förstår jag att du är nöjd! Catrin är toppen, gjorde alla mina micropeelingar hos henne. Somsagt skulle jag mycket väl kunna gå till henne och bara göra vanlig porrengöring men jag blir lite löjlig och vill inte stödja den salongen eller isabella...

Svar på tråden Någon som kan tipsa om en bra hudterapeut i uppsala?