• Akvavit

Festlokaler Falun

Vi har inte riktigt bestämt oss för om vi ska gifta oss i Falun där vi bor eller på annan plats i Dalarna. Men eftersom vi nu funderar på Falun skulle jag vilja ha tips på lokaler i eller utanför Falun där man kan vara, gärna med kommentarer om ni varit där, typ
    - var det för stort/för litet/för många smårum?
    - kunde man ta med egen mat eller var man tvungen att ta mat från dem?
    - kostnad?
    - hur många personer kan man vara där?
    - hemsida/kontaktperson?

osv... :)

• Svar på tråden Festlokaler Falun
  • Akvavit

snart Jockes fru...
    Tack så jättemycket för bilderna! Strax har du mail tillbaka :)

• junibrud2006

Jag var på bröllopsfest på Bergalid förra vintern. Fantastiskt vackra lokaler.

• snart Jockes fru...

Akvavit:

Ingen orsak, hoppas det gjorde nån nytta.

• Akvavit

junibrud2006,
    Hur var lokalerna utom att de var fina? Satt alla i samma sal? Blev det för stort? Hur många var ni? Vet du om man får ta med sig egen dricka? Hur länge var ni kvar förresten?

Många frågor...hoppas du kan svara :)

snart Jockes fru...
    samma fråga till dig förresten, hur länge får man vara i lokalen?

• snart Jockes fru...

Akvavit: Enligt ö.k...tror det går att diskuteras fram, men dom har personal där hela tiden som sköter baren och så efter middagen...och låser antar jag.

Har du mailat mig?...inte fått det i sånt fall...

• Akvavit

snart Jockes fru...
    Testar från en annan mailadress, spray-mailen verkar funka sådär...

• junibrud2006

De hade köpt egen alkohol. Vi satt alla i samma sal, kanske var runt 60 personer lite osäker. Väldigt pampiga lokaler, vacker entré och fina sidorum. Är säkert fint på sommaren också. Nu var det ju mitt i vintern.

• Akvavit

Vi ska också gifta oss på vintern... :)
    Tror vi i alla fall, vi har inte bokat datum än. Men det är så långt till nästa sommar... :)

Tack för infon!

• Akvavit

Nån som har fler förslag, även om de jag redan fått här är jättebra... :)

• Dalkullan07

Vi hade festen i en festlokal uppe vid gruvan. Helt perfekt tyckte vi!!! Vi är hur nöjda som helst. Det är Geschwornegården som har lokalen och även står för maten. Alla gäser var mycket nöjda med maten, själv fick jag inte i mig så mycket
    Vi fick ta med egen sprit (mot en avgift men det blev ju billigare i alla fall) och dom stod för personal hela kvällen, även i baren.

Lokalen är ganska stor(ett stort rum med fin bar i ena änden). Vi var ca 70st och det hade lugnt gått in många fler, dock kändes det inte tomt runt omkring. Det finns bra mingelutrymme utanför själva "festrummet".

Jag kan varmt rekommendera den lokalen, vi fick jättebra bemötande och personalen var jättetrevlig!

Svar på tråden Festlokaler Falun