• Akvavit

Festlokaler Falun

Vi har inte riktigt bestämt oss för om vi ska gifta oss i Falun där vi bor eller på annan plats i Dalarna. Men eftersom vi nu funderar på Falun skulle jag vilja ha tips på lokaler i eller utanför Falun där man kan vara, gärna med kommentarer om ni varit där, typ
    - var det för stort/för litet/för många smårum?
    - kunde man ta med egen mat eller var man tvungen att ta mat från dem?
    - kostnad?
    - hur många personer kan man vara där?
    - hemsida/kontaktperson?

osv... :)

• Svar på tråden Festlokaler Falun
  • Akvavit

...boende i närheten om det är utanför Falun?

• snart Jockes fru...

Vi ska ha festen i Storas disponentvilla. Tar max 90 pers ca och man måste ta cateringen från Sodexho som förvaltar huset. En annan nackdel är att man inte får ha egen bar...men huset är så fint så det är det värt.
    Annars uppe vid gruvan kanske?...
    vad är ni ute efter för stil och vad får det kosta?

• M&H

I helgen var jag för första gången på Mässen.
    Den lokalen ligger uppe på regementet och jag tyckte att det var väldigt trevliga lokaler. Där var det en av gästerna som sa att man fick hyra mässen. Där kan man ha middagen i en sal, underhållning i ett rum, sällskapsrum i två rum och sen en liten bar finns också.

• Akvavit

snart Jockes fru...
    Storas disponentvilla kanske vore häftigt, synd med baren då. Ja, tanken var ju inte att spendera enorma summor, men det beror ju så mycket på, vi är nog lite flexibla. Finns bilder eller något på nätet?
    Stil, ja, det ska ju helst vara mysigt eller fint, hade nog inte tänkt oss en kal bygdegård eller så. Vet även om Bergalid, det är maffigt :)

M&H,
    Mässen, är det alltså den lokalen som ligger på 2'a eller 3'e våningen i ett av flervåningshuset? I så fall har jag varit där... du vet inte vart man kan vända sig för mer info om det?

• snart Jockes fru...

Akvavit: finns tyvärr inga bilder på nätet, men vi har några egenhändigt tagna bilder inifrån som jag kan maila om du lägger ut din adress.
    På vår hemsida under "fest" ser du huset utifrån. (ha inga förväntningar på hemsidan då den endast är till för extra info och under bearbetning
    www.jockeochlindamarie.se

• M&H

Jag läste nånstans att man ska kontakta Vasallen AB (som hyr ut lokalerna på I13)

Vasallen AB, Trädgårdsgatan 14, 702 12 Örebro, Tel: 019-764 86 00,
    www.vasallen.se

Lycka till!

• Akvavit

M&H,
    Tack, det kan vara värt att kolla upp! :)

• snart Jockes fru...

Akvavit-du har mail!

Svar på tråden Festlokaler Falun