• LidaM

    Ska ni ge presenter till er gäster?

    hej

    Vi har pratat och jag har sett på BT att många ska ge små presenter till sina gäster. Min blivande och brudtärna tycker inte att det behövs. Jag vet inte själv? förväntar gästerna att få present på bröllopet?

  • Svar på tråden Ska ni ge presenter till er gäster?
  • Hoffsan

    Vi ska ha present mer för att det är så fint i dukningen och piffar upp det hela. Kommer nog att lägga vars en drinkbiljett o lite godis i organza påsar. Hittade sådana påsar för 1 kr st så det behöver inte bli så dyrt som många verkar tro.

  • Susie Q

    Hoffsan,

    Var har du hittat så billiga påsar? Skulle väldigt gärna också hitta dem... :d

  • novali

    Vi ska ha drinkbiljetter och någon sorts godis i våra.

    Chrissa:

    Hade tänkt att ha cigarrer till herrarna, men fick inte tag på (bara svindyra).
    Var har du köpt dina?

  • gierma

    Jag pysslar med Silversmide som hobby sa alla tjejer kommer att fa ett silverhalsband med ett hangsmycke. Lite ambitost, jag vet men jag gillar pyssel.

    Killarna ska fa natt annat, kanske en san dar pytteflaska med snaps..

  • Skotokig

    Vi ger våra gäster en liten påse te när dom går. Vi köpte lösvikts te och portionerade upp med present snöre som krullats och ett litet hjärta klistrat på. För att få det att se lite mer "bröllopsaktigt" ut, blandade vi i socker hjärtan. Ni vet såna man dekorerar tårtor med. Blev jätte fint!

  • September mys

    Intekloka låter som en rolig grej, någon särskild smak på teet?

  • Raspberry

    Nej det är det absolut ingen som förväntar sig! Gästerna förväntar sig att få ge ER presenter och att själva få en trevlig middag och kanske lite gott att dricka till.

    Jag har varit på en hel del bröllop den senaste tiden (verkar vara "den tiden" för vår bekantskapskrets) och kan inte dra mig till minnes att vi fått nåt sånt. Om vi fick det på nåt så har jag ju då bevisligen inte tagit hem det eller ens kommit ihåg det.

  • Sibbis

    Vi kommer att ge varje gäst en såndär fin organzapåse med lavendel, det är del i dekorationen till bordet. men det är ju för att lavendel är del i "temat" på bröllopet...

  • chrissa

    novalii

    Min vän i Spaninen köper med sig cigarrer i fodral och hon ger oss det som gåva.....så tyvärr kan jag inte ge pris!

  • Amanda Lee

    Hade inte förväntat mig en present. Det är present nog att få komma på ett bröllop. Men visst kan det vara fint vid dukningen. Lite godis i en organzapåse låter trevligt.

  • scottishwife

    vi har små miniatyr flaskor med whisky och baileys med våra namn samt bröllopsdatum. sen små askar med choklad i, det är ju inte alla som dricker alkohol men de kan ju behålla flaskan som minne.

    vi har ett så litet bröllop så det blev inte så många flaskor därför tyckte vi att vi kunde kosta på oss det, är ju skillnad om man har ett stort bröllop med många gäster.

    jag tror inte att gästerna blir besvikna om det inte står några presenter till dem på bordet. jag skulle inte förvänta mig om jag skulle på bröllop men jag tror att det blir mer och mer vanligt så någonstans så kanske de tror att det kommer att stå något till dem men det är det ingen som vågar erkänna.

  • 13 maj 2006

    NEJ! Det gjorde inte vi. De fick närvara på vigseln, samt tre-rätters med dricka. De går nog inte på bröllop för en ev presents skull. Bröllop kostar tillräckligt ändå och ger minnen för brudparet och gästerna utan presenter. Om present, något ätbart medan man väntar på maten, typ chokladbit. Risken finns att man blir sittande med 25 tvålar som lämnats/glömts på bordet.

  • ErikssonOVollmer

    Lena+mattias=sant - det där med kinderägg lät häftigt hur gjorde ni det? Satte ni dom som dom var på bordet bara el packade ni om dom typ i cellofan el nått? Hihi det måste jag ju bara ha det tyckte jag va så fräckt o det e såååå oss.

  • J_J

    Jag hittade små lyxiga Lindt choklader med fint papper för 1kr st så 150 st såna blir det, 2 var, i en söt liten cremevit ask.
    Tänkte först slå in Gammeldags Karameller i cellofan men kör på chokladen istället.

  • ErikssonOVollmer

    ingen som har nått tips på hur göra med kinderägg?!?

Svar på tråden Ska ni ge presenter till er gäster?