• after eight

Hur gör ni med önskelista?

Vi ska den närmaste veckan göra klart våra inbjudningar. Nu insåg jag igår att jag har ingen aning om hur vi ska göra med önskelistan.

Ska det finnas någon lista på en webbsite och vad gör vi då med alla dem som inte har tillgång till nätet? Och om vi använder oss av BTs sida och lägger med lösenord i inbjudan kommer vi hypotetiskt sett att kunna gå in och kolla och det kanske gör att folk inte vågar använda den.
    Man kan ju lägga en lista hos Duka till exempel, men vi kommer nog önska oss mycket andra saker än bara Duka-prylar.

Ska man lägga över ansvaret på mor och far, som står som OSA-personer?

Vi har inte ens börjat fundera på vad vi ska önska oss. Måste det vara gjort innan inbjudan går ut? Bröllopet är ju inte förrän 26 juli.

Många frågor, hoppas nån kan tipsa.

• Svar på tråden Hur gör ni med önskelista?
  • Help

after eight,

Jag har samma funderingar som dig! Vi har funderat på att ha våra föräldrar som OSA och lämna önskelista där - men då finns väl fortfarande risken att man får dubbletter?? Samma om man använder sig av sin toastmaster till exempel. Eller hur gör man? Man kan väl inte bara ge ETT förslag till varje person som undrar??

• hermca

Vår önskelista kommer att ligga hos mina föräldrar som står som OSA-personer.
    De kommer att bocka av på den när personerna får några saker att välja på.
    Några av sakerna vi har på listan är OK att få dubbletter av, nämligen presentkorten ;)
    Har fullt förtroende för mina föräldrar (speciellt mamma) kommer att lösa problematiken kring detta, så vi slipper dubbla uppsättningar av grejer.

• Cecilia2

Vi har oss själva som osa, men kommer att lämna önskelista till föräldrar. Det talar vi om för de som frågar.

• BFN

Vi har vår önskelista på en hemsida plus att den finns hos våra föräldrar som står som OSA personer.

• after eight

Nu har jag pratat med mamma och vi har kommit fram till samma lösning som BFN. Mamma ska gå in och kolla på webben med jämna mellanrum.

tack för era svar!

• 30 augusti

De bröllop jag har varit har jag fått en lista mailad när jag osat och sedan ombetts återkomma så de kan stryka det jag har valt.
    Funkat bra tycker jag så jag tror jag ska
    göra så själv.

• Luna

Vi hade vår önskelista på BT och det fungerade bra, de flesta som inte kunde komma in på sidan ringde och bad om hjälp. På så sätt kunde vi önska saker från olika varuhus och folk bockade bara av.
    Jag var själv lite tveksam från början, men det fungerade ganska bra.

• Anonym

Vi har lagt in en önskelista på en hemsida för att undvika att själva behöva läsa upp från en lista när folk osa:r (känns "pinsamt" även om jag vet att folk kommer ta med sig present) och för att undvika dubletter.

Hoppas folk förstår att vi själva naturligtvis inte kommer gå in och kolla vad som eventuellt blivit avbockat.

Bara en varning till er som funderar på detta. Om ni inte vill veta vad som blivit avbockat - säg det till era gäster. Vi har redan fått höra av en av våra bröllopsgäster vad som blivit avbockat. Trodde visst att vi ändå tänkt gå in och kolla själva ... Känns jättetrist.

• Correlina

Vi har två olika önskelistor, en som vi har lämnat på DUKA (för serviser och sånt som vi samlar på, himla smidigt dessutom då ca 60 personer kommer från olika städer än min hemstad där vi har bröllopet och de flesta av mina vänner och släktingar. DUKASs lista kan man gå in i oavsett stad, jättebra!) och en hos vårt värdpar, dvs de som gästerna osar till (min bästa vän och hennes man). Det finns en liten risk för dubletter på så vis men den risken tar vi... För oss känns det som en jättebra lösning.

• Missy

Vi har valt att lägga lista hos DUKA, vilket vi talat om i inbjudan. Sedan har vi meddelat speciella önskemål till "speciella personer", t.ex. föräldrar, syskon, farföräldrar. Dessa ha velat ge "lite mer" och då kan man önska sig något som går att köpa någon annanstans.

Svar på tråden Hur gör ni med önskelista?